Dn: leverans av elbilar och laddhybrider fördröjs
Moderator: Redaktion
Dn: leverans av elbilar och laddhybrider fördröjs
För att tillverkarna skall få slippa böter låter de bilar vara kvar i hamnen så att de skall räknas in på nästa år.
Fö hamnar tesla IOM att de gick ihop med fca att de hamnar 30 gr per bil för mycket utsläpp.
Toyota Mazda är bäst i klassen (världen är upp och ner)
Det är alltså ett hemligt intern mail som kommit ut.
Så den som undrar varför det tar sådan tid att få sin Kia Eniro så är det för att dessa bilar finns i hamnen och väntar på rätt tid.
Om någon vill läsa så skaffa dn prenumeration.
Fö hamnar tesla IOM att de gick ihop med fca att de hamnar 30 gr per bil för mycket utsläpp.
Toyota Mazda är bäst i klassen (världen är upp och ner)
Det är alltså ett hemligt intern mail som kommit ut.
Så den som undrar varför det tar sådan tid att få sin Kia Eniro så är det för att dessa bilar finns i hamnen och väntar på rätt tid.
Om någon vill läsa så skaffa dn prenumeration.
Re: Dn: leverans av elbilar och laddhybrider fördröjs
Även Skoda gör så.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Lika logiskt som att man hellre ville få sin elbil registrerad i Juli 2018 istället för i Juni 2018.
Jahopp, då får man se om man får sin leverans som beräknad.
Vad räknas som "registrerad"? Jag har ju fått svenskt RegNr så med lite tur kanske den ändå kommer.
Vad räknas som "registrerad"? Jag har ju fått svenskt RegNr så med lite tur kanske den ändå kommer.
Vad är det för bil du väntar på?Aanuka skrev:Jahopp, då får man se om man får sin leverans som beräknad.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
-
Jaha, så ”batteribristen” kanske löser sig helt plötsligt efter årsskiftet..
Tycker det är en lite konstig inställning av tesla att para ihop sig med Fiat Chrysler.
Undrar hur mycket stålar de betalar tesla för detta? Annars går det väl på tvärs gentemot elons prat om att ställa om bilindustrin.
Undrar hur mycket stålar de betalar tesla för detta? Annars går det väl på tvärs gentemot elons prat om att ställa om bilindustrin.
Model Y LR.
Model S70D
Mellan 2 och 4 miljarder dollar ryktas det om. Exakt summa hemlig såklart.frippe skrev:Tycker det är en lite konstig inställning av tesla att para ihop sig med Fiat Chrysler.
Enligt listan är tesla/Fiat de som står näst längst bort från att klara gränsen.
Tesla kan ju knappast göra något för att släppa ut mindre och vad Fiat gör (förutom att betala tesla) vet jag inte. Kommer. Tesla/Fiat dela på böterna då?
Det enda jag kan tänka är att tesla måste producera någon miljon elbilar.
Tesla kan ju knappast göra något för att släppa ut mindre och vad Fiat gör (förutom att betala tesla) vet jag inte. Kommer. Tesla/Fiat dela på böterna då?
Kan man säga som så att Fiat betalar tesla för sitt eget självmord?Mickep skrev:Enligt listan är tesla/Fiat de som står näst längst bort från att klara gränsen.
Fiat/Tesla affären är ett exempel, fördröjningen av leveransen är ett annat på hur mycket möda bilbranschen lägger på att runda utsläppsstyrning.
Samma sak är det ju med Aston Martin Cygnet.
Siffror och regler rundas och putsas genom kreativa affärer och räknesätt. Viljan att förändras är i regel liten, tyvärr.
Siffror och regler rundas och putsas genom kreativa affärer och räknesätt. Viljan att förändras är i regel liten, tyvärr.
20 Mars 2025, 15:00, Tesla såld
22 Mars 2025, 16:00, ID.7 Pro Inköpt!
-
Såg nån siffra att varje såld Tesla i EU under 2020 minskar FCAs (Fiat Chrysler Automobiles) förväntade utsläppsböter med närmare 200-tusen SEK.Bejje skrev:Fiat/Tesla affären är ett exempel, fördröjningen av leveransen är ett annat på hur mycket möda bilbranschen lägger på att runda utsläppsstyrning.
Undrar om Fiat kommer börja göra reklam för Tesla..
Varje såld elbil räknas dubbelt. (ett exempel på vad lobbyn fått för undantag i EU)
Så det finns anledning att de fördröjer leveransen så det räknas på den sida året som böterna beräknas.
(hur det kommer bli nästa år.. brrr...)
De enda som verkar nära målet är mazda/toyota. men hur man skall komma ned till 95 utan att blanda in nollutsläppare ser jag som mycket svårt.
Så det finns anledning att de fördröjer leveransen så det räknas på den sida året som böterna beräknas.
(hur det kommer bli nästa år.. brrr...)
De enda som verkar nära målet är mazda/toyota. men hur man skall komma ned till 95 utan att blanda in nollutsläppare ser jag som mycket svårt.
-
Tror även de laddhybrider som släpper ut mindre än 50g CO2 per km räknas dubbelt 2020.
Det kommer ändå behövas säljas en stor andel BEV & PHEV i EU under 2020 om Volkswagenkoncernen, Daimler, BMW etc ska slippa höga böter.
Skulle gissa det blir fart på marknadsföringen efter årsskiftet.
Det kommer ändå behövas säljas en stor andel BEV & PHEV i EU under 2020 om Volkswagenkoncernen, Daimler, BMW etc ska slippa höga böter.
Skulle gissa det blir fart på marknadsföringen efter årsskiftet.