Tror jag blev med Tesla nyss

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Eliard
Teslaägare

Tror jag blev med Tesla nyss

Inlägg av Eliard »

:?
Har haft lite kontakter med säljare ,då jag visat intresse av demo bilar ...men antingen har konfiggen inte varit den rätta ,eller så har jag velat för länge tills bilen blivit såld.
MEN nu har jag just pyntat handpenning och leasingavtalet har varit färdigt sedan länge . :)

Så i ett showroom i Holland står en helt ny p85d Titanium ,ljus nextgen ,blank abachiträdekor ,pano ,luftfjädring.....ja ALLt utom extra säte...
Dock 19" vid leverans .

Lite rädd nu ..men man lever bara en gång.

Leverans om 2-6 veckor!!!!!!

Så snart fyller vi på med en till TESLA i Uppsala ...
Användarvisningsbild
Oppfinnarn
Teslaägare

Re: Tror jag blev med Tesla nyss

Inlägg av Oppfinnarn »

Grattis! Blev också med Tesla idag :)
#Oppfinnarn went Electric 2015-10-02.... Blå Model S 70D samt ytterligare en Modell S 75D inköpt 2018-09-28 ... och efter mer än 32000 mil med elbil, varför bara ha två Tesla Model S... när man kan ha tre, så det blev en Model S AWD 2023-12-22 :) ....
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

Yaaaaaaaaaaaaaaaaaay!
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Eliard
Teslaägare

Inlägg av Eliard »

@oppfinnarn ,grattis till dig då med :D
@danni ,typ så ville jag skrika oxå ,,men jag väntar med det tills jag faktiskt sitter i bilen :)
Användarvisningsbild
pegs
Teslaägare

Inlägg av pegs »

Grattis till tillskotten! Bestämt något namn ännu?

Ni vet väl att man kan ge bilen ett namn? Så då har ni något att fundera på till det är dags för "nedkomst" ;-)
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

Grattis. Nu kommer den jobbiga väntetiden, men du verkar klara dig med ganska kort väntan.
Användarvisningsbild
kangru
Teslaägare

Inlägg av kangru »

Kul! Då finns det ett antal i Uppsala snart, min är producerad men har blivit framflyttad till Nov/Dec i leverans ifrån Okt/Nov.
Användarvisningsbild
Eliard
Teslaägare

Inlägg av Eliard »

Jo , jag har väntat i 2 timmar nu .. Hur sakta kan klockan gå egentligen :D

Men det positiva är, att det nog kommer att gå ovanligt lätt att kliva upp 06:45 ..haha

Ska försöka duna nu om det går :D
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Grattis till Titanium, riktigt snygg färg tycker jag.

Jag visste att väntan på Model X skulle bli lång men jag trodde att gå i ide i 5 månader i Thailand skulle hjälpa men Model X försenades med 8-9 månader efter att jag reserverade. Hjälpte lite att uppgradera till Signature, minskade nog väntan med 4 månader men hade inte förseningen kommit så hade jag kunnat hämta en Model X strax efter att ha landat i Sverige igen. Nu skulle jag kanske kunna gå i ide i 5 månader på nytt i väntan på bilen...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Jorma
Teslaägare

Inlägg av Jorma »

pegs skrev:

Ni vet väl att man kan ge bilen ett namn? Så då har ni något att fundera på till det är dags för "nedkomst" ;-)

Jag funderade på ett namn och en nummerplåt med namnet, men det löste trafikverket åt mig.
Nummerskylten börjar med ELE, så nu heter hon ELE och det utan att jag behövde köpa en skylt :o
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av danni »

Jorma skrev:
pegs skrev:

Jag funderade på ett namn och en nummerplåt med namnet, men det löste trafikverket åt mig.
Nummerskylten börjar med ELE, så nu heter hon ELE och det utan att jag behövde köpa en skylt :o
Haha, fiffigt! Själv har jag fått regplåten EUP740. Är det en VW e-Up eller en Volvo (eller BMW) 740? Ingen vet! Men jag ska nog vara lite göteborgsk med namnet. Vi bor ju på Norra Älvstranden, så om vi ska åka kollektivt till stan tar vi ofta båten som passande nog heter Älvsnabben över älven. Då tänkte jag att tar vi bilen, då blir det ju Elsnabben. Så det blir nog bilens namn.
Användarvisningsbild
tornblad
Teslaägare

Inlägg av tornblad »

Grattis till bilen! Skönt ändå att inte behöva vänta längre än några veckor :D
Tesla Model S 85D Vit
Användarvisningsbild
cjk
Teslaägare

Inlägg av cjk »

danni skrev:
Haha, fiffigt! Själv har jag fått regplåten EUP740. Är det en VW e-Up eller en Volvo (eller BMW) 740? Ingen vet! Men jag ska nog vara lite göteborgsk med namnet. Vi bor ju på Norra Älvstranden, så om vi ska åka kollektivt till stan tar vi ofta båten som passande nog heter Älvsnabben över älven. Då tänkte jag att tar vi bilen, då blir det ju Elsnabben. Så det blir nog bilens namn.
Elsnabben är ju briljant! Bra där.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av danni »

cjk skrev:
danni skrev:
Elsnabben är ju briljant! Bra där.
Och det bästa är att det till och med rymmer eventuella uppgraderingsplaner - om vi skulle köpa en P90DL i framtiden så kan den heta Elsnabbaren!
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Svenssons skrev:
Grattis till Titanium, riktigt snygg färg tycker jag.

Jag visste att väntan på Model X skulle bli lång men jag trodde att gå i ide i 5 månader i Thailand skulle hjälpa men Model X försenades med 8-9 månader efter att jag reserverade. Hjälpte lite att uppgradera till Signature, minskade nog väntan med 4 månader men hade inte förseningen kommit så hade jag kunnat hämta en Model X strax efter att ha landat i Sverige igen. Nu skulle jag kanske kunna gå i ide i 5 månader på nytt i väntan på bilen...
Jag tycker så synd om dig att behöva vara i ett varmt land nu när sommaren är över här... ;)
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

danni skrev:
Vi bor ju på Norra Älvstranden, så om vi ska åka kollektivt till stan tar vi ofta båten som passande nog heter Älvsnabben över älven. Då tänkte jag att tar vi bilen, då blir det ju Elsnabben. Så det blir nog bilens namn.
De e la från Gôteborg eller? ;)
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Pontus skrev:
Jag tycker så synd om dig att behöva vara i ett varmt land nu när sommaren är över här... ;)
Nja, Nong Khai kan vara rätt kallt under december-januari. Neråt 10 på morgonen och bara 25 grader på dagen. ;)

Nu blir det inget Thailand denna vinter. Hoppet finns att man kan bli med Model X även ifall det ser lite mörkt ut. (Sedan är ju svägerskan på besök och äldsta dottern har börjat skolan vilket gör det lite svårare att vara borta från Sverige längre tider...)
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av danni »

Svenssons skrev:
danni skrev:
Vi bor ju på Norra Älvstranden, så om vi ska åka kollektivt till stan tar vi ofta båten som passande nog heter Älvsnabben över älven. Då tänkte jag att tar vi bilen, då blir det ju Elsnabben. Så det blir nog bilens namn.
Jag är faktiskt smålänning, precis som du. Hör du inte det på min dialekt? ;)
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

danni skrev:
Svenssons skrev:
danni skrev:
Jag är faktiskt smålänning, precis som du. Hör du inte det på min dialekt? ;)
Jag är inte smålänning, jag bara bor i Småland. Jag är ölänning som bott 17 år på Öland, 17 år i Göteborgsområdet, och 6 år på Småland.
Användarvisningsbild
Eliard
Teslaägare

Inlägg av Eliard »

Nu är köpeavtalet undertecknat . :lol:

Kanske skulle kolla om man kunde få hämta bilen själv ?
Om den står i showroom i Holland ,så måste den väll anpassas till Svenska osv antar jag ...eller är det som på mobiler ,att man går in i språkmeny bara ?! :?
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Eliard skrev:
Nu är köpeavtalet undertecknat . :lol:

Kanske skulle kolla om man kunde få hämta bilen själv ?
Om den står i showroom i Holland ,så måste den väll anpassas till Svenska osv antar jag ...eller är det som på mobiler ,att man går in i språkmeny bara ?! :?
Problemet är väl att den måste registreras i Sverige och få svenska skyltar. Undra om det går att fixa även ifall bilen står i Nederländerna? I så fall skulle du kunna ta med dig registreringsbeviset och skylten till butiken i Nederländerna och du borde kunna få bilen lite snabbare än om den skulle transporterats hit. Har dock för mig att bilen måste in i landet innan den kan registreras i Sverige.
Användarvisningsbild
Niclas
Teslaägare

Inlägg av Niclas »

Bra gjort Tommy!
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)

Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D