Jag är en av oss alla som fick min M3a i slutet av november 30/9 tom för egen del.
Är det några av er andra med septemberleverans som fått meddelande om att era vinterdäck (som ni beställde av Tesla tillsammans med bilen) är tillgängliga?
Vinterdäck till oss som fick leverans i slutet av september
Moderator: Redaktion
Re: Vinterdäck till oss som fick leverans i slutet av septem
Till mig skrev de att de kommer att vara tillgängliga inom 2-3 veckor.Ackebonoz skrev:Jag är en av oss alla som fick min M3a i slutet av november 30/9 tom för egen del.
Är det några av er andra med septemberleverans som fått meddelande om att era vinterdäck (som ni beställde av Tesla tillsammans med bilen) är tillgängliga?
Haha, vilket sammanträffande skulle precis skapa en tråd med exakt samma titel 
Jag har fått samma besked två gånger, vid leverans och ca 2v efter leverans, att "om några veckor".
Det vore ju trevligt om däcken faktiskt finns när det börjar bli halka och snö.
För mig var även laddsladd med Type 2(?) connectorn restnoterad och skulle skickas/budas hem när dom hade kommit in i lager igen. Tyckte det där lät lite märkligt, kommer dom inte med bilen?
Inte sett röken av vare sig däck el laddsladd, vilket gör att man är låst till antingen DC laddning med CCS eller 16A laddning med förlängningssladd. Just för egen del funkar det rätt bra med DC som finns på flera ställen i närheten men likväl, leveransen av bilen är ju inte komplett.

Jag har fått samma besked två gånger, vid leverans och ca 2v efter leverans, att "om några veckor".
Det vore ju trevligt om däcken faktiskt finns när det börjar bli halka och snö.
För mig var även laddsladd med Type 2(?) connectorn restnoterad och skulle skickas/budas hem när dom hade kommit in i lager igen. Tyckte det där lät lite märkligt, kommer dom inte med bilen?
Inte sett röken av vare sig däck el laddsladd, vilket gör att man är låst till antingen DC laddning med CCS eller 16A laddning med förlängningssladd. Just för egen del funkar det rätt bra med DC som finns på flera ställen i närheten men likväl, leveransen av bilen är ju inte komplett.
2019 Model 3 LR+ AWD white 18" Aero
Grattis!!Ackebonoz skrev:Jag är en av oss alla som fick min M3a i slutet av november 30/9 tom för egen del.

Du har dem säkert till NÄSTA vinter....
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
- gellerstam
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/magnus28392
Appropå vinterdäck.
Jag har standard 19" fälgen på sommarhjulen och standard 18" på vinterhjulen. Använder jag samma bultar/muttrar på båda fälgarna?
Jag fick inte med några andra till 18" hjulen!
Jag har standard 19" fälgen på sommarhjulen och standard 18" på vinterhjulen. Använder jag samma bultar/muttrar på båda fälgarna?
Jag fick inte med några andra till 18" hjulen!
Tesla Model Y
Jag är i samma situation! Tesla ringde i början av veckan och sa att sladdarna kommit och de skulle skicka den till mig. Har inte fått den än, håller tummarna för i morgon. Vinterdäcken ska jag få påmonterade i Kista, däckverkstan ska höra av sig när de har dem inne.
Jag fick hämta ut däcken direkt efter att jag hämtat bilen. Trodde det var så för alla, men tydligen inte!
Jag fick tid i Trosta park klockan 16.00 en fredag. Däcken var tydligen hos Euromaster i Kista sa de. Som förstås var stängt när jag skulle hem med bilen. Som jag förstod det är de där. Nu är frågan. Ska jag betala mellan 500-780:- (olika bud) för att få de skickade till min stad 65 mil bort.. eller ta en 130 mil roadtrip o hämta dom. 

Jajamen, de ringde i veckan för inbokning av tid för skifte ute i Trosta. Många tider fanns att välja på så det kändes som de hade läget under kontroll.Ackebonoz skrev:Jag är en av oss alla som fick min M3a i slutet av november 30/9 tom för egen del.