JOE mode on / off

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ove13063

JOE mode on / off

Inlägg av Tellus »

Någon som listat ut vad som skiljer med JOE mode på och av ?
Jag stör mig lite på ljudet när man står stilla i drive läge och passagerare kliver in, men det är lika högt.
3P 19.3 / $ Pläd 22.12 / YP 23.8 / Juniper AWD 25.6 / SigenStor 14,8kWp 24kWh
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare

Re: JOE mode on / off

Inlägg av Legato »

Det är väl bla varningar när AP aktiveras/avaktiveras som låter lägre.
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
kikat
Teslaägare

Inlägg av kikat »

En sak jag stör mig på är varför det tutar så högt när en dörr öppnas och bilen står stilla. Skulle varit bättre om det börjar tuta först när bilen är i rullning och en dörr är öppen.
Tar för lång tid och skapar onödigt slitage att använda parkeringsbromsen varje gång jag ska hämta upp eller släppa av någon.
Användarvisningsbild
Stolpskott
Teslaägare

Inlägg av Stolpskott »

Inte utskrivet exakt vilka ljud som sänkts utan bara "varningsljud" och "chimes". Om du tänkte på ljudet som kommer när någon öppnar dörren så är mitt iaf lägre med Joe Mode på. Även noterat att AP- samt bältesljudet är lägre. Något som irriterat mig lite är att blinkersljudet även blir lägre då jag inte tyckte det var högt från början men att man även måste kolla på skärmen för att försäkra att den är av (eftersom TM3'an tillskillnad från MS/MX inte har en "hård" toggle för kontinuerlig signal).
Användarvisningsbild
Kilowatt
Teslaägare

Inlägg av Kilowatt »

Stolpskott skrev:
Inte utskrivet exakt vilka ljud som sänkts utan bara "varningsljud" och "chimes". Om du tänkte på ljudet som kommer när någon öppnar dörren så är mitt iaf lägre med Joe Mode på. Även noterat att AP- samt bältesljudet är lägre. Något som irriterat mig lite är att blinkersljudet även blir lägre då jag inte tyckte det var högt från början men att man även måste kolla på skärmen för att försäkra att den är av (eftersom TM3'an tillskillnad från MS/MX inte har en "hård" toggle för kontinuerlig signal).
Ja, jag håller med - blinkersljudet har blivit FÖR tyst i Joe Mode.
Såld: 2014 Steel Grey P85D Grey turbine 21", Nextgen fram och bak, pluschassie
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

kikat skrev:
Tar för lång tid och skapar onödigt slitage att använda parkeringsbromsen varje gång jag ska hämta upp eller släppa av någon.
Det är nog bara nyttigt för parkeringsbromsen. Den slits ju bara inom du lägger i den när bilen rör sig.
Skriv svar