Har haft samma problem och upptäckte ljudet mer och mer ungefär maj/juni (ca 3000 mil) och jag fick en tid i Kastrup runt midsommar och de konstaterade snabbt DU byte.
Tidigaste tid jag fick var september både i Danmark och Sverige och valde GBG då det var lite snabbare och förra veckan fick jag bytt min och har då kört 1500 mil med detta oljud och är riktigt irriterande Men nu är den tyst som en "riktig" elbil
Svaret jag fått av Tesla har hela tiden varit att det inte finns några DU i hela Europa utan bara att vänta och se när de kommer.
Hur omfattande är det med DU-problem egentligen. Känns som var och varannan Teslaägare på forumet bytt DU. Det är ju en del som till stor del byggs för hand om jag inte misstar mig. Dålig kvalitetskontroll?
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma
Model S 75D -17 Renault Zoe 22kWh -16 Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Kanske ett sammanträffande, men bara några timmar efter att jag lade ut tråden blev jag kontaktad av Tesla. De kommer på måndag och hämtar min bil (Valet-service) och byter DU:n
Fantastiskt!
ClubSweden-Effekten? Eller bara ett företag som tar väl hand om sina kunder?
Få rabatt på din Tesla: http://---
S85, Vit, Pano, Tech, Luftfjädring, Carbon, - beställd maj 2014 - leverans september 2014. 4,300mil
Jag valde bytet i GBG pga någon vecka snabbare och tyvärr missade man att återmontera ett lite skydd i frunken men när jag påtalade det sa man direkt vi kommer i helgen och fixar det.
På lördagen kom en Tesla representant från GBG till Lödde och fixade skyddet på några minuter sen iväg igen, BRA SERVICE
Jag har ingen aning om vad det kan tänkas vara för ljud ni har. Jag har dock ett ljud som dyker upp när man trycker plattan i mattan (insane demo) som är som ett dovt klickande, avtar efter ca 80km/h. Testade stänga av creep mode och då tyckte jag det försvann men det kanske är något annat. Någon som hört det? Kan det vara att det släpper lite? Har varit lite blött på sistone.
Om ni vill höra mitt lilla DU-ljud skicka ett mail till leiflodde@gmail.com så vidarebefordrar jag "mitt" DU-ljud som nu är ett minne blott (hoppas jag).
Har ni känt någon lukt i samband med detta eller innan? Felet är ju troligtvis i DU " frekvensomvandlaren typ " om det händer på dom maskinerna jag håller på med ( cnc-maskiner) så kan det låta som en stenkross.
Anledningen att jag frågar är föratt senaste två veckorna (200-300 mil) så på hemväg från jobbet efter ca 5 mil så har jag känt en stickande metallisk doft några sekunder efter fullgas vid omkörning försvinner efter ett tag och kommer vid nästa fullgas. det hörs inga missljud eller känns på annat sätt bilen har gått 2000 mil det är inte säkert att det är bilen utan det är samma sträcka jag kört i två veckor så det kan ju vara något utifrån eller min mage men jag tänkte att elektronik kan ju lukta lite skumt när det blir varmt eller är påväg att gå sönder
"Case closed" för min del. Service, ny drive unit och en mängd andra fixar gjorda under veckan.
Riktigt bra bemötande och fantastisk service på SC i Upplands Väsby.
OK, åtminstone 5 bakre drivenheter bytta. Har ni någon omrösrningstråd där man kan se totalt antal och antal gånger per ägare? Verkar vanligt.
Verkar lätt fixat om det finns drivenheter bara. Men när det händer gång på gång för många så undrar man hur det går för företaget också. Saab hade stora kvalitetsproblem... Och de gillade att leka med ny teknik... Vem vill köpa en Tesla när garantin gått ut på drivenheten?
Med modell 3 måste tesla lära sig hålla låga kostnader och hög kvalitet om det här ska bli bra... (Dvs kan inte ha massa tekniska prylar/leksaker som går sönder)
Hur är det med drivenheter på fyrhjulsdrivna? Är det bättre kvalitet på dem?
Här finns en omröstning och info från forumet TMC och teslarti. Känns väl sådär att veta att det kommer mer o mer metall partiklar i bakaxeloljan eller vad det är tills det börjar tjuta... Bra video också. Men, hur stort är problemet? Oroande att de verkar ha problem att lösa det, eller ta lång tid. Lägg mer utveckling skraft på det än på konstiga konstruktioner (typ Falcon doors).