Kids Love Teslas! https://cleantechnica.com/2019/09/28/kids-love-teslas
Har en grabb i lågstadieåldern där kompisarna älskar Tesla. En del provturer har det blivit med diverse ungar

Drog mig till minnes några relaterade incidenter jag upplevt bara sen i våras:
- Släpper över ett par tjejer i 11-12-årsåldern vid ett övergångsställe. Dom pekar och tittar storögt först innan dom glatt vinkar.
- Möter några högstadieelever som går på trottoaren vid vägen jag kommer. Två av dom vinkar spontant och gör tummen upp.
- Vid kassan i en Max drive-through. Precis fått maten, tackar och glider sakta iväg. Överhör hur tjejen i kassan säger till en kollega: "Asså det verkar fett chill med Tesla eller hur!?"
- Kör ikapp några killar som är ute och springer längs en cykelväg längs med vägen (idrottsdag i skolan eller liknande, många ute). Dom vänder sig och ser bilen svepa förbi. Alla 4 tjoar. En stannar upp och höjer armarna i luften och låtsas tillbe bilen.

- Far och son (mellanstadieåldern) på väg över övergångstället. Grabben stannar på övergångstället och gör tummen upp mot mig innan dom knallar vidare.
Listan kan göras längre...
När man läser all skit från vissa journalister och från mansplainande gubbar i kommentarsfält så glömmer man ibland att återväxten är god för Teslas del.