Hemskt, får Clockwork Orange associationer. Slå av käken kräver mycket våld. Sjukt. Verkar vara bra område också! Ännu läskigare, ingen går säker nånstans. Träningshall bredvid? Kanske gäng som tränat och skulle testa kampsports teknik? Klart att kl 23 en lördagkväll är riskerna högre, gärningsmännen verkade vana och samlade. Jag kommer kolla omgivningen bättre när jag laddar/parkerar framöver.
Fina laddplatser.
https://uppladdning.nu/SiteDetail.aspx? ... a5df3ceecc
https://kockumfritid.se/
Usch så mycket skada gärningsmännen har åsamkat, jag skulle bli helt knäckt psykiskt tror jag. Signalement?
Verkar ju inte varit knarkare direkt, rohypnol? Styrketräning medel som tar bort känslor?
Angående politik så titta alltid på hur Schweiz fungerar. Alla har vapen hemma, inga våldsdåd, inga spänningar mellan grupper för de kör folkomröstningar, lägst skatt, bäst välfärd, ingen har hört talas om nån Schweizisk politiker för folket bestämmer. Sverige och Schweiz är mycket jämförbara länder, 1970 hade vi det lika bra som Schweiz, sen har vårt system och felröstande förstört Sverige, idag har vi hälften i köpkraft mot en Schweizare. Säkraste landet i världen, miljardärer kan låta sina barn gå ut på kvällen och tilll från skolan utan rädsla. Kan nästan se hela Schweiz som en ”Gated community” om man vill.
Här har vi världens högsta skatt på arbete och massor av bidrag, ändå blir det skit av invandringen och massa tokerier. Helt omotiverat. Det är själva inställningen som skall ändras. Efter 10-15 år fläckfritt leverne i Schweiz kan du ansöka om medborgarskap, om du har naturaliserats, åker du tex inte skidor eller inte lagar Schweiz mat, glöm medborgarskap. Du får gärna bo där och betala skatt, försäkringar och jobba etc, men du kan inte bli Schweizisk medborgare.
Det skall vara mycket svårt att bli svensk medborgare och innan dess har du inga privilegier/bidrag. Minsta snedsteg och det är tack och hej.
Politikerna som styr landet de senaste 15 åren har verkligen inte varit bra. Dags ut byta ut dem och sätta dem i riktigt lönearbete. Politiker är absolut inget jobb, utan ett tillfälligt förtroendeuppdrag!