Teslaspotting
Moderator: Redaktion
Teslaspotting
Svart tesla vid Mölndals stadsbibliotek 17:00
EDIT:
Såg teslan från bussen igen, en man med en dotter, ev en pojk oxå men inte säker.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
EDIT:
Såg teslan från bussen igen, en man med en dotter, ev en pojk oxå men inte säker.
Model X 90D, Svart interiör, 6 säten
Re: Teslaspotting
Mötte en röd Tesla på väg in till Stadium på Svågerorp, Malmö när jag körde ut runt klockan 15:00
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Röd P85D spottad genom Tingstadtunneln 17.35 och sen parkerad vi Redbergsplatsen.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
- danni
- Teslaägare
- Kontakt:
Att kunna se den, ta på den, men inte få köra den...Feddan skrev:Stackars danni, snart är den plågsamma väntan över!
Fick du ta på den genom staketet?danni skrev:Att kunna se den, ta på den, men inte få köra den...Feddan skrev:Stackars danni, snart är den plågsamma väntan över!

Chefsarkitekt på Hälsa Hemma
Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
- danni
- Teslaägare
- Kontakt:
Den står på en öppen parkeringsplats. Just idag gick det inte köra in för en grävskopa gjorde nåt precis vid öppningen. Och jag ville inte lämna barnen i bilen och gå runt. Men jag hade kunnat ta på den 

Sjukt jobbigt 
Minns när jag lämnade min lilla Audi A1:a när leasingen gick ut. Bortsätt från att den gick på fossilbränsle så var det en underbar liten bil. Kunde inte ha kvar den då jag behövde större bil till växande familj. Minns hur den stod där på andra sidan staketet i solen och jag var tvungen att gå därifrån :'(
Var även inne och letade upp annonsen på den sen för att se att de gett gamla bettan ett bra pris
Var inne på motsvarande forum varje dag efter beställningen på den och suktade
Har inte ens beställt en Tesla än men vet att suget efter den kommer vara mångfaldigt större 

Minns när jag lämnade min lilla Audi A1:a när leasingen gick ut. Bortsätt från att den gick på fossilbränsle så var det en underbar liten bil. Kunde inte ha kvar den då jag behövde större bil till växande familj. Minns hur den stod där på andra sidan staketet i solen och jag var tvungen att gå därifrån :'(
Var även inne och letade upp annonsen på den sen för att se att de gett gamla bettan ett bra pris

Var inne på motsvarande forum varje dag efter beställningen på den och suktade

Chefsarkitekt på Hälsa Hemma
Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Jag undrade desamma! 

Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Typiskt roligt läge, filen tar slut och personen i andra filen stannar (där man ska in). Om alla höll avstånd hela tiden hade problemet inte uppstått.
Fast ligger man i andra filen där får man ju ha lite framförhållning och koll på trafiken framåt..
Jag undrade mest varför föraren i Teslan saktade in och inte drog på lite från början så hen kunde köra in i luckan utan att dashcam-föraren var tvungen att sakta in.
Situationen vid 1:19 om nån undrar vad vi pratar om.
Jag undrade mest varför föraren i Teslan saktade in och inte drog på lite från början så hen kunde köra in i luckan utan att dashcam-föraren var tvungen att sakta in.
Situationen vid 1:19 om nån undrar vad vi pratar om.

Mja.. det är svårt att säga hur det ser ut bakom.. men känslan är ju att Teslan kör om, inte att den legat där hela tiden och "missat" döda vinkeln. Men okej, bättre att fria än fälla då man inte har hela situationen innan.LarsL skrev:Jag tror att dashcam bilen ligger i döda-vinkeln för Teslan.

Såg idag 2 TESLA S passera inne i Lomma som förmodligen ingick i Elbilsrallyt runt Öresund. Vinröd med nr 34 o en snygg vit med glastak med nr 32.(som den jag väntar lev på i Nov.) Man blir sugen.....
Jag såg en grå tesla model s idag på Sveavägen. Föraren såg trevlig ut så jag provade att lifta med haha men han förstod inte det utan trodde bara att jag gjorde "tummen upp" och vinkade glatt tillbaka.
Skönt tänkte jag. Då slapp jag känna mig som om jag skämt ut mig. Och sen tänkte jag en extra gång och tyckte att det faktiskt var ganska roligt och att jag borde dela med mig av det på TCS :p

Skönt tänkte jag. Då slapp jag känna mig som om jag skämt ut mig. Och sen tänkte jag en extra gång och tyckte att det faktiskt var ganska roligt och att jag borde dela med mig av det på TCS :p
Är det en Norrman eller bara på besök? Såg senast den åkande mot Forsa centrum, som bor i Borlänge som äger en vit TESLA? Norskregistrerad nummerplåt.
Tesladrömmare
Såg idag en Tesla, vinröd som åkte in i Ersbodarondellen kl 13.30. Verkade åka norrut mot Skellefteå
- lator
- Teslaägare
Teslataxi vid 5:33. Ingen "bad driver" dock. med spottad blev den!Scerio skrev:

Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

Jo du jag såg den faktiskt. Alltid härligt att se dem här i stanlator skrev:
Teslataxi vid 5:33. Ingen "bad driver" dock. med spottad blev den!

Model 3 resarverad 31/3/16
Trodde först den vita vid 2:03 var en Tesla, men icke, det var en Jaguar. De är iaf väldigt lika bakifrån, Teslan lite snyggare dock 

Tesladrömmare från Linköping, pluggar i Göteborg
Referrallänkar:
Få 25kr att åka VOI elscootrar för! De finns i 5 svenska städer!
Köp nya OnePlus 6T, få 200 kr att handla tillbehör för
Referrallänkar:
Få 25kr att åka VOI elscootrar för! De finns i 5 svenska städer!

Köp nya OnePlus 6T, få 200 kr att handla tillbehör för
Den är min.MaLund13 skrev:Såg denna snygga 85:a med grå turbinfälgar nära Linköpings Resecentrum för 10 minuter sedan. Någon här?
Edit:
...och alldeles nyss även en vit och en (signatur?)röd nära Malmslättsvägen! Jösses vad många som visar sig idag
Åre.
773 hk enligt transportstyr

773 hk enligt transportstyr
FD: vw egolf, Porsche TT, MXP100D,Renault Zoe 41kw, Porsche GT4
NU: MS P85D-15, MS Plaid-23
FT:Cybertruck awd beställt
Åre.
773 hk enligt transportstyr.
Snygg färg.

773 hk enligt transportstyr.
Snygg färg.
FD: vw egolf, Porsche TT, MXP100D,Renault Zoe 41kw, Porsche GT4
- danni
- Teslaägare
- Kontakt:
Jag äter för ovanlighetens skull lunch på Ikea Bäckebol idag, när en vacker grå skapelse valde att ställa sig nästan intill min schletna laddhybrid. Någon här?
Mötte en silvrig med svarta fälgar utanför veberöd i lördags ca kl 17. Veberöd ligger i skåne för er norrbaggar.