Hej,
Fick leverans av min andra Model X för två veckor sedan. Till min 2016 MX köpte jag vintermattor som inte hade riktiga kanter, utan var bara utskurna för Model Xen. De var jättebra framförallt i trunken då den kunde enkelt vikas ihop. Det var ganska djupt och kraftigt hexagonmönster, och piggar på undersidan så den låg kvar.
Mitt problem är att jag inte hittar någonstans var jag beställde dessa från, och undrar nu om någon kanske beställt liknande och har mer information?
/Peter
Vintermattor - utskurna
Moderator: Redaktion
- peterlauri
- Teslaägare
- fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Re: Vintermattor - utskurna
Jag har likadana till min 2016 X90, dom heter ToughPRO, jag beställde mina från amazon, men dom finns på fler ställen.
/fth
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
- fth
- Teslaägare
- peterlauri
- Teslaägare
- fth
- Teslaägare
Bra mattor tycker jag, hexagonerna samlar upp slasket bra trots att det inte finns några kanter.
Dom är dock rätt otympliga och ”bängliga” att ta in/ur och förvara, och jag vet vet inte hur många gånger jag har stuckit mig på piggarna när jag baxat omkring dom
/fth
Dom är dock rätt otympliga och ”bängliga” att ta in/ur och förvara, och jag vet vet inte hur många gånger jag har stuckit mig på piggarna när jag baxat omkring dom

/fth
- fth
- Teslaägare
Det hör iofs till saken att jag har varianten till gamla 7-sits, där är hela andra och tredje radens matta ett sammanhängande stycke, snyggt på plats, men ett h-e att få dit
/fth

/fth