Hej.
Igår köpte jag ett takräcke från Thule (Thule slidebar). Idag när jag hämtade bilen skulle jag skruva på takräcket och det visade sig att Tesla har bytt storlek på hålen för takräcket. Därmed funkar inte längre specialkitet för Tesla Model S 2013 och framåt. Någon som stött på liknande problem och hur har ni i så fall löst det?
mvh
Jonas, Göteborg
Fästskruv till Thule är fel dimension
Moderator: Redaktion
Re: Fästskruv till Thule är fel dimension
har du fått det nya panotaket dær luckorna till skruvarna sitter "mitt på balken" och inte ute vid kanten? ag har førstått det som att dær krævs ett helt annat monteringskit och førmodligen en annan whispbar (men du hade ju Thule, så det kanske ær annorlunda?)Jonas74 skrev:Hej.
Igår köpte jag ett takräcke från Thule (Thule slidebar). Idag när jag hämtade bilen skulle jag skruva på takräcket och det visade sig att Tesla har bytt storlek på hålen för takräcket. Därmed funkar inte längre specialkitet för Tesla Model S 2013 och framåt. Någon som stött på liknande problem och hur har ni i så fall löst det?
mvh
Jonas, Göteborg
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Nej, fästpunkterna ser ut som tidigare. Men om man tittar väldigt noga så ser man att de små plastluckorna öppnar sig åt andra hållet jämfört med tidigare. Och som sagt: dimensionen på skruvarna är annorlunda. Annars ser det ut som vanligt.
Jag cyklar en del, så jag köpte det fantastiska takräcket som man kan skjuta ut utanför bilen. Det har fått en del designpriser och är otroligt smart. http://www.thule.com/sv-se/se/products/ ... 1-_-891000
Jonas
Jag cyklar en del, så jag köpte det fantastiska takräcket som man kan skjuta ut utanför bilen. Det har fått en del designpriser och är otroligt smart. http://www.thule.com/sv-se/se/products/ ... 1-_-891000
Jonas
Jag fick leverans av min P85D i slutet av mars, har Thule's wingbar och fästkit som funkade fint. Jag beställde dock alla Thulesaker via takbox.se men fick hjälp med installation när jag hämtade upp takräcke och takbox så jag tyvärr inte vilket fästkit som jag fick med. Mina plastluckor öppnas från sidan in mot mitten om det är till någon hjälp.
Nu har jag bara haft bilen ett dygn, men jag tror att mina luckor öppnas åt andra hållet. Jag tror att de justerade storleken på hålen för bara några veckor sedan. Men jag kan ha fel.