Haha fan va nice. Märks att det är sista månaden på kvartalet. Var mycket bilar när jag hämtade min på fredagen förra veckan.Matthiaz skrev:Blev precis uppringd av Tesla, dom frågade om jag hade möjlighet att hämta min bil på måndag eller tisdag istället för min inbokade til nästa fredag! Valde första tillgängliga tiden på måndag morgon
Väntrum Model 3
Moderator: Redaktion
-
Re: Väntrum Model 3
men alltså.... kan transportstyrelsenOggechef skrev:Fixade VIN finder precis, har ett vin tilldelat.
Kollade upp detta VIN på car.info ägarbyte till "ett företag i Märsta" 2019-09-02.
Undra om den nått Zeebrugge eller kanske tom är påväg mot Sverige
regga bilar fast dem ej är i sverige.
Hittar min även på stransportstyrelsen.se
Det vet jag inte, kan ju hoppas på att den måste vara i Sverige för att vara reggad skulle göra min kväll bättremrmuscle skrev:men alltså.... kan transportstyrelsenOggechef skrev:Fixade VIN finder precis, har ett vin tilldelat.
Kollade upp detta VIN på car.info ägarbyte till "ett företag i Märsta" 2019-09-02.
Undra om den nått Zeebrugge eller kanske tom är påväg mot Sverige
regga bilar fast dem ej är i sverige.
Hittar min även på stransportstyrelsen.se

Står dock "förregistrerad", vad det nu innebär.. kanske görs innan den når Sverige.
- ChristerSjo
- Teslaägare
Fick precis ett SMS att leverans är schemalagt till 23/9 Trosta. Hade preliminärt 16/9 när jag mailade förra veckan. Beställde 9 juli. Se vidare min signatur.
Är ganska övertygad att jag får den innan 30/9 pga av kvartalshetsen för börsnoterade bolag.
Är ganska övertygad att jag får den innan 30/9 pga av kvartalshetsen för börsnoterade bolag.
Senast redigerad av ChristerSjo, redigerad totalt 1 gånger.
M3 LR Drag 2019 Såld
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
5 st vakuum solfångare 500L Ack.
Mitsubishi (13 A x 3) Luft-Vatten
Pelletskamin på 5kW. Effektivitet >93%.
Vedinsats 6-8 kW Effektivitete <75%
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
5 st vakuum solfångare 500L Ack.
Mitsubishi (13 A x 3) Luft-Vatten
Pelletskamin på 5kW. Effektivitet >93%.
Vedinsats 6-8 kW Effektivitete <75%
- loftux
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/peter18116
- Kontakt:
Och min vit/vit fast utan drag schemalagd dagen efter den 24:e. Bara 20 dagar till :/ChristerSjo skrev:Fick precis ett SMS att leverans är schemalagt till 23/9 Trosta. Hade preliminärt 16/9 när jag mailade förra veckan. Beställde 9 juli. Se vidare min signatur.
Är ganska övertygad att jag får den innan 31/9 pga av kvartalshetsen för börsnoterade bolag.
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör
Model 3 LR AWD 2019, Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Nissan Leaf Tekna 2013
Nu fick även jag tid till den 23:e kl 9 på Trosta. Vi får väl se hur det går den här gången!
Tidigare: Model 3 LR AWD, svart/svart med krok.
Såld: Model Y LR AWD.
Nu: Kia EV6 LR AWD GT-Line.
Såld: Model Y LR AWD.
Nu: Kia EV6 LR AWD GT-Line.
Efterlängtat sms ikväll. Lördag 21 sept kl 14. Nice med en lördag så man slipper ta ledigt från jobbet. Om det nu håller...
Idag beställde jag min, efter att ha lagt en reservation 31/3 -16.
Har avvaktat lite av olika skäl. En lagerbil som står i Zeebrugge, base performance, röd / vit med aero och drag. Hoppas kvartalshetsen gör att jag hinner få den i september!
//Tomas
Har avvaktat lite av olika skäl. En lagerbil som står i Zeebrugge, base performance, röd / vit med aero och drag. Hoppas kvartalshetsen gör att jag hinner få den i september!
//Tomas
När beställde du?Pall skrev:Efterlängtat sms ikväll. Lördag 21 sept kl 14. Nice med en lördag så man slipper ta ledigt från jobbet. Om det nu håller...
23:e kl 1000. Lär väl se dig där och inspektera när jag kommerjak skrev:Nu fick även jag tid till den 23:e kl 9 på Trosta. Vi får väl se hur det går den här gången!

Dök först upp på kontot, några timmar senare kom ett mail.
- R2_m3
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/arto25600
Jag fick också SMS om leverans 23/9 kl 16.
Beställde min SR+ med drag, midnight grey och aero den 29/8, lagerbil.
Beställde min SR+ med drag, midnight grey och aero den 29/8, lagerbil.
Model Y LR AWD -22
Solel 11 kW, Solaredge, batteri 9,6kWh Sungrow. Elmoped Gobyel Romex
Jag fick också sms och mail idag med beskedet att
Datumet flyttades alltså fram ytterligare från det tidigare besked jag hade om 16-20 sep. Nu fokuserar jag på
.Din Model 3-leverans är schemalagd till 24/9 kl. 15:00 i Stockholm, Trosta Park -Märsta. Det här datumet kan komma att ändras - vi kontaktar dig om så är fallet.
Datumet flyttades alltså fram ytterligare från det tidigare besked jag hade om 16-20 sep. Nu fokuserar jag på
och att det ändras till tidigare...det här datumet kan komma att ändras

Beställt vit/vit LR-AWD den 31 juli 2019. Uppskattad leverans 3-10 sep. Ändrad uppskattad leverans till 16-20 sep.
Hittade reg nr via car.info den 3 sep.
Fick sms den 4 sep med lev besked till den 24/9.
Hittade reg nr via car.info den 3 sep.
Fick sms den 4 sep med lev besked till den 24/9.
Har beställer en M3 LR vit med 19” fälgar och drag.
Gjorde beställningen den 22/8
Då sa dom att dem fans på lagret i Europa.
Prata med Tesla igår. Då sa dom att leveranstiden
är 1-2 månader. Blir intressant å se hur länge det tar.
Gjorde beställningen den 22/8
Då sa dom att dem fans på lagret i Europa.
Prata med Tesla igår. Då sa dom att leveranstiden
är 1-2 månader. Blir intressant å se hur länge det tar.
Nu har jag kontaktat delivery och fått lugnande besked.Black skrev:Nu klarnade det...Black skrev:Var kan man se om man får reg nr?
Behöver man bekräfta lev dat eller är det bara att sitta still i båten?
Är på helspänn nu efter ca 2,5 mån med strul, flera ändringar, mm som ordnat sig till slut.
Har fått vin nr och lev tid 16/9 kl 9.
Jag har fått mitt vin nummer ändrat för nån dag sen och nu har jag ett reg nr.
Är det någon som fått det ändrat i sista stund?
Varför ändra när man beställt en lagerbil?
Dessutom stämmer inte priset i den senaste fakturan som är högre än när jag beställde...
Verkar inte vara nån ände på strulet...
Någon som haft liknande problem?
Kortfattat är allt är i sin ordning.
Slutfaktura 2 var fel och det gamla priset gäller och även lev datum och klockslag, men kan ev bli kontaktad för tidigare lev om så önskas.
Vin numret är ändrat till en annan bil. Fick förklarat att så kan ske pga annan kund fått din bil och du fått exakt likadan. Avviker den nya blir man alltid kontaktad och får val att istället ta nya eller vänta på exakt samma enl beställning.
Synd att det verkar vara så dålig ordning på leveranserna. De hade ju sparat mycket tid och pengar, och framför allt irritation och nerver hos kunderna...
Jag kan se vin nr på mitt konto men jag har inte något reg nr om jag söker upp vin nr på car.info, leverans är planerad den 10/9
Man kan alltid hoppas att bilen OCH regnr dyker upp så det inte blir någon försening.

Man kan alltid hoppas att bilen OCH regnr dyker upp så det inte blir någon försening.

Pearl White/Svart SR+ med drag och aerofälgar
hehe... tvärtom för mig.SID_73 skrev:Jag kan se vin nr på mitt konto men jag har inte något reg nr om jag söker upp vin nr på car.info, leverans är planerad den 10/9![]()
Har Regnummer. Inget på teslakontot
och inget leveransdatum. Välkommen
till ”Tesla delivery”

Wohoo.. Beställde i förrgår kväll och ska få den 17 September.
Precis 2 veckor från beställning till leverans..
Precis 2 veckor från beställning till leverans..
Precis pratat med Tesla, att bilen har ett regnummer betyder inte att den behöver ha nått Sverige ännu.
Den för förregistrerats för att kunna levereras snabbare när den väl är på plats.
Min är registrerad av en ägare i Märsta sen 2/9-19, prel leverans slutet av september början på okt..
Den för förregistrerats för att kunna levereras snabbare när den väl är på plats.
Min är registrerad av en ägare i Märsta sen 2/9-19, prel leverans slutet av september början på okt..
tack!Oggechef skrev:Precis pratat med Tesla, att bilen har ett regnummer betyder inte att den behöver ha nått Sverige ännu.
Då släpper jag det och låter dagarna gå!
Så får det bli positiv överaskning om
den dyker upp tidigare:)
Vad har du beställt?
Jag väntar på en Vit P! Svart inredning!
På lunchen fick jag samtal ifrån DeliverySE och bilen är nu i Sverige och redo för leverans på Tisdag enligt plan
Bilen beställd 12/8 och levereras förhoppningsvis 10/9

Bilen beställd 12/8 och levereras förhoppningsvis 10/9

Pearl White/Svart SR+ med drag och aerofälgar
Är det någon som har beställd en M3 from 6/8 med dessa specifikationer som fått ett leveransdatum?
Long Range Performance med fyrhjulsdrift
Pearl White
Performance-uppgradering
20" Performance-hjul
Helsvart premiuminteriör
Autopilot
Total självkörningsförmåga
Long Range Performance med fyrhjulsdrift
Pearl White
Performance-uppgradering
20" Performance-hjul
Helsvart premiuminteriör
Autopilot
Total självkörningsförmåga
mrmuscle skrev:tack!Oggechef skrev:Precis pratat med Tesla, att bilen har ett regnummer betyder inte att den behöver ha nått Sverige ännu.
Då släpper jag det och låter dagarna gå!
Så får det bli positiv överaskning om
den dyker upp tidigare:)
Vad har du beställt?
Jag väntar på en Vit P! Svart inredning!
Vit SR+ svart inredning
Hej.
Har en fråga.
När jag loggar ni på teslas hemsida står det att: Bokad tid för leverans är Tisdag den 24/9
Men när jag maila i veckan sa säljaren 1-2 månader.
Vad är det som gäller?
Dom har inte hört av sig nå.
Har en fråga.
När jag loggar ni på teslas hemsida står det att: Bokad tid för leverans är Tisdag den 24/9
Vad är det som gäller?
- loftux
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/peter18116
- Kontakt:
Det är nog det som står på ditt konto som gäller. Det man får som svar i mail eller per telefon är nog "snabba svar" för att inte lova för mycket om de inte hinner kolla systemet. Det har rätt mycket nu i kvartalsslutet. Har du fått ett sms med tiden, det brukar man få också?Beck74 skrev:Hej.
Har en fråga.
Vad är det som gäller?
Skulle det ändras så hör de säkert av sig. Om du har långt resa så är det säkert värt att be om bekräftelse så du kan boka resa etc.
För övrigt samma dag som jag har leverans kl 13!
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör
Model 3 LR AWD 2019, Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Nissan Leaf Tekna 2013
loftux skrev:Det är nog det som står på ditt konto som gäller. Det man får som svar i mail eller per telefon är nog "snabba svar" för att inte lova för mycket om de inte hinner kolla systemet. Det har rätt mycket nu i kvartalsslutet. Har du fått ett sms med tiden, det brukar man få också?Beck74 skrev:Hej.
Har en fråga.
Vad är det som gäller?
Skulle det ändras så hör de säkert av sig. Om du har långt resa så är det säkert värt att be om bekräftelse så du kan boka resa etc.
För övrigt samma dag som jag har leverans kl 13!
Okej.
Tack för hjälpen.
Har en bit att resa.
Ska ringa säljaren omg.