Ni som fått leveransdatum, har ni ringt och frågat eller har det kommit bara via sms/mail? Har ju fått reg. nr nu.
Undrar om det är värt att sitta en timme i telefonkö...
Kunde inte hålla mig, utan ringde. Det hjälpte inte, enda beskedet är att den kommer i mitten av September, sen skall den förberedas. När dom vet hör dom av sig.
Hjälper alltså inte att ringa
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör Model 3 LR AWD 2019, PearlWhite, Vit interiör, 18" Aero, FSD Nissan Leaf Tekna 2013
Även jag kan nu hitta reg-nr via car.info. Men fortfarande syns inte VIN "officiellt" på min sida, och jag har inte fått något datum för leverans ännu.
Bara hoppas att det är rätt bil som kommer den här gången!
Tidigare: Model 3 LR AWD, svart/svart med krok. Såld: Model Y LR AWD. Nu: Kia EV6 LR AWD GT-Line.
Skriver mitt första inlägg, hoppas jag får till det korrekt, om inte så får ni gärna ge mig lite konstruktiv kritik.
Nåväl, här kommer en uppdatering på datumen som jag fått:
2019-07-22 Beställde en Pärlvit M3 Sr+ (inga options utöver standard)
2019-08-05 Fick preliminärt leveransbesked "21-28 Augusti , Tesla Göteborg Aminogatan".
2019-08-11 Var inne och lyckades hitta WIN koden på Tesla kontot (har inte lyckats hitta något regnr. på car.info ännu, är osäker på hur man gör..).
2019-08-15 Samtal från trevlig Tesla anställd som bekräftade leasing upplägget samt att min bil tydligen var på en båt mellan Amerika och Europa.
2019-08-15 Fick mail från Tesla: "Ombokning: Model 3-leverans, ny tid 3 September 2019 Tesla Gothenburg-Aminogatan".
Hoppas att tiden håller, man är rätt sugen på att få bilen nu. Om det klaffar så är det ändå rätt bra att få bilen levererad på ca 1,5 månad. Men vi får se..
Hej igen gott folk,
Kliver nu ur väntrummet, har hämtat min bil i Göteborg idag. Tidplanen har alltså hållit och det är ju alltid välkommet.
Mycket trevligt bemötande på plats av personalen och fick gott om tid att i lugn och ro gå igenom bilen. Hittade en del småsaker varav en genererade ett återbesök. Jag noterade också att passningen på glasrutorna sinsemellan inte var särskilt bra. Speciellt så linjerade inte glaset på framrutan i skarven mot glaset på takfönstret. Takfönstret ligger under framrutan i nivå på en sträcka av ca 20-30 cm på förarsidan. Fanns fler bilar på parkeringen med detta fenomen. Enligt support på plats så är detta inom spec. hos Tesla. Man kanske är övernitisk(?) men det är trots allt en ganska dyr bil.
Det fanns gott om laddning i bilen när jag hämtade den och resan hem var väldigt trevlig.
Efter att bilen kalibrerat sig så funkade allt enligt förväntan. Körde en sträcka på ca 120 km och allt stämde väl med vad bilens dator specade angående laddning/räckvidd.
Bifogar en bild på kärran.
Kul att upplevelsen blev bra vid leveransen. Jag väntar själv på en vit LR AWD med aerofälgar med dragkrok med uthämtning i Göteborg. Beställde 20/8. Jag gjorde precis som någon här innan och ringde för att kontrollera datum för leverans men fick inget mer än i slutet av september som svar.
Hoppas verkligen på att den är i bra skick vid leverans.
Hämtade min vita SR+ Med aerofälgar i fredags . Bilen var helt felfri vid leverans. När en vecka har gått kommer jag redan ha avverkat 250 mil i bilen
Ni kommer inte ångra er detta är framtiden
Kul att upplevelsen blev bra vid leveransen. Jag väntar själv på en vit LR AWD med aerofälgar med dragkrok med uthämtning i Göteborg. Beställde 20/8. Jag gjorde precis som någon här innan och ringde för att kontrollera datum för leverans men fick inget mer än i slutet av september som svar.
Hoppas verkligen på att den är i bra skick vid leverans.
Väntar på en identisk och beställningen gick samma dag som dig dvs 20/8 Blev uppringd för en dryg vecka sedan av någon Tesla anställd och då sa hon att slutet av sept gällde. Den som lever får se..
Tagit leverans helt utan anmärkningar. Kaross passningen var i det närmaste perfekt, minst på samma nivå som Mercedesen och ljus år från vad Nissan lyckats prestera på Leaf.
Hoppas att ni som väntar får era bilar skyndsamt och att är lika snygga.
Tagit leverans helt utan anmärkningar. Kaross passningen var i det närmaste perfekt, minst på samma nivå som Mercedesen och ljus år från vad Nissan lyckats prestera på Leaf.
Grattis, å välkommen som fullvärdig medlem. (Kom nu ihåg att vara återhållsam med dina känslor och intryck, annars stämplas du bums som ett fanboy)
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Idag fick jag äntligen kliva ur väntrummet. Fantastisk bil, bara stereon i sig gör en glad. På med autosteer och låta Metallica - One smattra i högtalarna ger mig rysningar.
Enda lilla besvikelsen är att Homelink tydligen försvunnit, det hade jag missat. Jag gillade verkligen den lilla finessen men den verkar inte gå att beställa i Sverige än.
Behöver man bekräfta lev dat eller är det bara att sitta still i båten?
Är på helspänn nu efter ca 2,5 mån med strul, flera ändringar, mm som ordnat sig till slut.
Grattis, å välkommen som fullvärdig medlem. (Kom nu ihåg att vara återhållsam med dina känslor och intryck, annars stämplas du bums som ett fanboy)
Om jag inte är fanboy så vet jag inte vem som är det. Jo, kanske mina döttrar som sa att när jag blir stor ska jag gifta mig med en Tesla
Idag fick jag äntligen kliva ur väntrummet. Fantastisk bil, bara stereon i sig gör en glad. På med autosteer och låta Metallica - One smattra i högtalarna ger mig rysningar.
Enda lilla besvikelsen är att Homelink tydligen försvunnit, det hade jag missat. Jag gillade verkligen den lilla finessen men den verkar inte gå att beställa i Sverige än.
Är på helspänn nu efter ca 2,5 mån med strul, flera ändringar, mm som ordnat sig till slut.
Beställde bilen 30/8, fick samtal idag om leverans sista veckan i september.
Håller tummarna!
Jo, fick samtal på studs när betalningen på 15 kSEK var lagt och de ända de var intresserade av om jag skulle vara ledig eller snarare tillgänglig för att hämta bil. Jag sa att utlovad leveranstid är ju augusti och då är det inga problem sa jag. Vad bra sa hon.
Jag har inte hört något från dom sedan dessa dvs 9 juli. Mailade förra veckan och undrade status och då sa hon (det var en hon ingen hen) att leveransen var planerad till 16/9.
Teslas leveranstider skall man ta med en stor nypa salt, annars blir man bara besviken.
M3 LR Drag 2019 Såld
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
5 st vakuum solfångare 500L Ack.
Mitsubishi (13 A x 3) Luft-Vatten
Pelletskamin på 5kW. Effektivitet >93%.
Vedinsats 6-8 kW Effektivitete <75%
Har fått vin nr och lev tid 16/9 kl 9.
Nu klarnade det...
Jag har fått mitt vin nummer ändrat för nån dag sen och nu har jag ett reg nr.
Är det någon som fått det ändrat i sista stund?
Varför ändra när man beställt en lagerbil?
Dessutom stämmer inte priset i den senaste fakturan som är högre än när jag beställde...
Verkar inte vara nån ände på strulet...
Någon som haft liknande problem?
Jag har fått mitt vin nummer ändrat för nån dag sen och nu har jag ett reg nr.
Är det någon som fått det ändrat i sista stund?
Varför ändra när man beställt en lagerbil?
Dessutom stämmer inte priset i den senaste fakturan som är högre än när jag beställde...
Verkar inte vara nån ände på strulet...
Någon som haft liknande problem?
Jag beställde någon vecka innan de ändra från svart till vitt som standardfärg (jag beställde vitt). Jag fick priset sänkt när beställningsbekräftelsen kom så jag valde inte att gnälla på det.
Vad är det inte som stämmer på din faktura?
M3 LR Drag 2019 Såld
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
5 st vakuum solfångare 500L Ack.
Mitsubishi (13 A x 3) Luft-Vatten
Pelletskamin på 5kW. Effektivitet >93%.
Vedinsats 6-8 kW Effektivitete <75%