Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

mrmuscle

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av mrmuscle »

Stolpskott skrev:
Som utlovat till taliz, min P- uthämtad igår samt uthämtad idag igen efter tonat rutorna 8-) (Dessvärre inget fotogeni och stressade som tusan :D )
1.jpg
2.jpg

Snygg!!!! men vart är dem röda
bromsoken som betyder P. Linjen under
Dual motor loggan?
Användarvisningsbild
-JoS
Teslaägare

Inlägg av -JoS »

mrmuscle skrev:
Stolpskott skrev:
Som utlovat till taliz, min P- uthämtad igår samt uthämtad idag igen efter tonat rutorna 8-) (Dessvärre inget fotogeni och stressade som tusan :D )
1.jpg
2.jpg

Dual motor loggan?
En "P-" är en Vanlig AWD till utseende men med performance prestandan bortsett från maxhastigheten. ( Om man inte köper till deras spoiler som jag förstått det )
Även kallad "Sleeper", "Stealth" etc etc
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Inlägg av taliz »

Stolpskott skrev:
1.jpg
2.jpg
Bild
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Stolpskott
Teslaägare

Inlägg av Stolpskott »

-JoS skrev:
mrmuscle skrev:
Stolpskott skrev:
1.jpg
2.jpg

Dual motor loggan?
En "P-" är en Vanlig AWD till utseende men med performance prestandan bortsett från maxhastigheten. ( Om man inte köper till deras spoiler som jag förstått det )
Även kallad "Sleeper", "Stealth" etc etc
Exakt, det är en LR AWD med performance prestandan (0-60 på 3,4 sek) men utan performance paketet (sänkt fjädring, större bromsok, 20" fälgar, spoiler och aluminiumpedaler). De går än så länge inte att "bygga själv" utan säljs enbart som lagerbilar.´(finns två st i skrivande stund).
Användarvisningsbild
jesper998
Teslaägare

Inlägg av jesper998 »

xp2002 skrev:
jesper998 skrev:
Jahapp, har precis beställt en M3P vit/vit. Återstår att se hur det blir med leverans då det verkar vara något av ett lotteri om man läser tidigare inlägg...
Finns en sån bland lagerbilar nu...
Den försvann snabbt till någon annan. Hittade precis vin i källkoden så något är på gång i varje fall. Har fått faktura men inget leveransdatum.
Användarvisningsbild
hed
Teslaägare

Inlägg av hed »

Dokument har försvunnit från mitt konto och nu finns samma VIN två gånger i källkoden.

Uppskattad leverans enligt delivery: mitten av sept.
OUTAGAS: MS 100D levererad 2018-06-12, Pearl White, Premium pack, 21" twin turbine, cream interiör + kolfiber.
KRÄFTAN: Model 3 SR+ RWD, Red Multicoat, white interior, dragkrok. Levererad 2019-09-18.
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare

Inlägg av bonath »

hed skrev:
Dokument har försvunnit från mitt konto och nu finns samma VIN två gånger i källkoden.

Också två ggr i källkoden. Fick ny slutsiffra för ett par veckor sedan. 2 istället för 4...
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
hed
Teslaägare

Inlägg av hed »

bonath skrev:
hed skrev:

Också två ggr i källkoden. Fick ny slutsiffra för ett par veckor sedan. 2 istället för 4...
Har dokument försvunnit från din sida?
OUTAGAS: MS 100D levererad 2018-06-12, Pearl White, Premium pack, 21" twin turbine, cream interiör + kolfiber.
KRÄFTAN: Model 3 SR+ RWD, Red Multicoat, white interior, dragkrok. Levererad 2019-09-18.
Användarvisningsbild
fredricse
Teslaägare

Inlägg av fredricse »

De ringde ifrån Tesla idag, beställde 27 aug, planerad leverans första veckan i okt. Hade ju hoppats på september såklart men nu är det ju på g iaf....
Användarvisningsbild
ChristerSjo
Teslaägare

Inlägg av ChristerSjo »

Beställde LR AWD, Vit/Vit/Dragkrok/FSD den 9 Juli. Mailade Delivery idag och de sa att det är planerat till 16/9.
M3 LR Drag 2019 Såld
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
5 st vakuum solfångare 500L Ack.
Mitsubishi (13 A x 3) Luft-Vatten
Pelletskamin på 5kW. Effektivitet >93%.
Vedinsats 6-8 kW Effektivitete <75%
vibrationsfri

Inlägg av vibrationsfri »

Nu lämnar jag väntrummet då jag hämtade min vita SR+ imorse . Gick igenom bilen noga och den har inte en skråma. Velade lite mellan long range och SR+ men är så jävla nöjd ändå. Riktigt bra klipp i den och den har dragit mindre än vad tesla anger . Trots att jag lekt med BMW bilar vid rödlysena och annat skoj
Räknar man bort 100 k i soppa som man slipper betala varje fyra årsperiod skatter och service så känns det här riktigt prisvärt.
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare

Inlägg av bonath »

hed skrev:
bonath skrev:
hed skrev:

Bara det om skumma marknader. De två andra är kvar, dock inte rätt summor. Har fått rätt papper på mailen.
Tesla sa 10 september för nån vecka sen, i måndags sa hon 20-23 september...
Verkar fan ALDRIG komma.
(har köpt mattor, wheelcaps, stänklappar, wrap till konsollen, wrap till trösklarna, klisterlappar till inre dörrknapparna, pudlights osv) BildBildBild
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
terway
elbilist

Inlägg av terway »

Stolpskott skrev:
1.jpg
2.jpg

Riktigt snygg! Stort grattis.

Själv beställde jag min igår. Dagen innan prishöjningen - snacka om flyt. Inte supermycket pengar i sammanhanget men ändå :lol: .
Blev en LR AWD. Återkommer när jag får VIN etc.

:D
Användarvisningsbild
Frettoo
Teslaägare

Inlägg av Frettoo »

Fick besked idag om ber lev för röd/vit SR+ om två veckor. Beställde i veckan.
MY P 2023 Vit/Svart beställd 18 maj 23
MY LR 2021 Svart/Svart
M3 P 2021 Svart/Svart
M3 LR 2019 Vit/Svart
M3 SR+ 2019 Röd/Vit
X60D 2018 Grå/Creme
S90D 2016 Svart/Svart
mrmuscle

Inlägg av mrmuscle »

Frettoo skrev:
Ojj verkar som Tesla har många obokade
över av dessa varianter på båtarna..
Vi som beställt Performance verkar få
vänta mycket längre. Flera som beställt
början av Aug som inte hört ett dugg
än!
Användarvisningsbild
maccis
Teslaägare

Inlägg av maccis »

Frettoo skrev:
Jobbar de helger också? Då finns de hopp att de ringer kanske Bild
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare

Inlägg av bonath »

Vänta länge?
Beställde röd/vit sr+ med drag o aerofälgar 12/4. Inget leveransdatum ännu............
Användarvisningsbild
Snubblaren
Teslaägare

Inlägg av Snubblaren »

Hur exakt brukar det beräknade leveransdatumet stämma?
Användarvisningsbild
Ulfie2
Teslaägare

Inlägg av Ulfie2 »

Snubblaren skrev:
Inte speciellt exakt. Det verkar vara ett lotteri. Jag köpte en lagerbil men det är vissa som beställt efter mig som redan fått sina bilar
Model 3 SR+ - Beställd 12/8 2019 - Levererad 18/9 2019
Användarvisningsbild
Snubblaren
Teslaägare

Inlägg av Snubblaren »

Ulfie2 skrev:
Snubblaren skrev:
Inte speciellt exakt. Det verkar vara ett lotteri. Jag köpte en lagerbil men det är vissa som beställt efter mig som redan fått sina bilar
Jag förstår mig inte på Tesla... Är inte i princip alla bilar man köper lagerbilar? Kom ihåg när jag köpte en oljebrännare sist tog en två veckor för firman att köra bilen ifrån västkusten till ostkusten. Sedan 1.5 veckor för att fixa däckglans och kolla oljor xD Själv trodd jag man kunde få en bil på momangen när handlaren sa att bilen var hos deras dotterbolag 4 mil bort...
Pall

Inlägg av Pall »

bonath skrev:
hed skrev:
bonath skrev:
hed skrev:

Bara det om skumma marknader. De två andra är kvar, dock inte rätt summor. Har fått rätt papper på mailen.
Verkar fan ALDRIG komma.
(har köpt mattor, wheelcaps, stänklappar, wrap till konsollen, wrap till trösklarna, klisterlappar till inre dörrknapparna, pudlights osv) BildBildBild
Samma här, inte ett dokument kvar idag! Inte ens det om skumma marknader! I tidigare mejl var det beräknar 2-9 sept. Får ringa i morgon.
Användarvisningsbild
hed
Teslaägare

Inlägg av hed »

Pall skrev:
bonath skrev:
hed skrev:
bonath skrev:
hed skrev:

Verkar fan ALDRIG komma.
Samma här, inte ett dokument kvar idag! Inte ens det om skumma marknader! I tidigare mejl var det beräknar 2-9 sept. Får ringa i morgon.
Nästan samma datum jag fick i mailet, 3-10 sept. Skriv gärna här vad de sa om du får tag på dem.
Användarvisningsbild
slyfox
Teslaägare

Inlägg av slyfox »

Ny på forumet men har nu beställt en vit SR+ som jag önskade få levererad 1 december (då mitt nuvarande leasingkontrakt på en Leaf går ut). Längtar redan! :D
Pall

Inlägg av Pall »

Fick nu besked om att de försvunna dokumenten har med en uppdatering att göra och är i sin ordning. Däremot är leveransen framflyttad till andra halvan av september... surt.
Spasicm3p

Inlägg av Spasicm3p »

Fick precis ett mail ifrån Tesla att uppskattad leverans numera är "Början utav oktober" när det gäller min M3P.
Så tidigare besked som sa September är alltså framskjuten.

Detta börjar kännas som en parodi. Det är omöjligt att få ett konkret leveransbesked, det känns bara som att man slänger ur sig svar för att man ska säga något överhuvudtaget.

Jag börjar bli sjukt trött på detta nu då jag riskerar att stå utan bil i flera veckor.
M3 Performance Pearl White, beställd 8/8-19
Skriv svar