med vinterhjul?
Endast köpa lösa 20-däck och kränga om?
köpa 18-19 vinterhjul? Några som hittat
till bra pris som passar?
Andra förslag?

Moderator: Redaktion
Jag beställde detta samtidigt som bilen, 19'' Slipstream with Pirelli Winter Tires, pris 27.800. Tror dock att detta var ett erbjudande o gissar att det kostar mer ommrmuscle skrev:Hur har ni P-ägare gjort eller tänker göra
med vinterhjul?
Andra förslag?
Är inte det hjul till S? Passar de på 3 också?MEK skrev:Jag beställde detta samtidigt som bilen, 19'' Slipstream with Pirelli Winter Tires, pris 27.800. Tror dock att detta var ett erbjudande o gissar att det kostar mer ommrmuscle skrev:Hur har ni P-ägare gjort eller tänker göra
med vinterhjul?
Andra förslag?
man köper dem efteråt. Du kan alltid kolla med din säljare.
Lite förvånad jag med, Model S har väl annat bultmönster?xp2002 skrev:Är inte det hjul till S? Passar de på 3 också?
Nej det gör dom inte, är en ”klack” på P som gör att de vanliga inte passar.PontusT skrev:Lite förvånad jag med, Model S har väl annat bultmönster?xp2002 skrev:Är inte det hjul till S? Passar de på 3 också?
Hittade den här i en annan tråd, enligt den så passar inte ens de andra Model 3-fälgarna på en performance:
Kränga om däcken vid säsongs-byte ?PontusT skrev:Min plan är att använda 20" originalfälgarna på vintern och sätta på Hakkapeliitta R3. Verkar vara enda bra vinterdäcken med rimligt pris i 20".
Har tidigare kört odubbade Hakkapeliitta och de var riktigt bra.
hed skrev:Kränga om däcken vid säsongs-byte ?PontusT skrev:Min plan är att använda 20" originalfälgarna på vintern och sätta på Hakkapeliitta R3. Verkar vara enda bra vinterdäcken med rimligt pris i 20".
Tack! alldeles rätt!!!xp2002 skrev:Nej det gör dom inte, är en ”klack” på P som gör att de vanliga inte passar.PontusT skrev:Lite förvånad jag med, Model S har väl annat bultmönster?xp2002 skrev:Är inte det hjul till S? Passar de på 3 också?
Hittade den här i en annan tråd, enligt den så passar inte ens de andra Model 3-fälgarna på en performance:
Funderade på att göra det på min 3a med 18” standardfälgar. Slippa köpa en till uppsättning fälgar för vintern.TeslaTissel skrev:hed skrev:Kränga om däcken vid säsongs-byte ?PontusT skrev:Min plan är att använda 20" originalfälgarna på vintern och sätta på Hakkapeliitta R3. Verkar vara enda bra vinterdäcken med rimligt pris i 20".
Skulle jag spontant INTE rekommendera!
Tänk på att fälgarna är gjorda för plana fina asfaltvägar!
På vintern har du helt andra vägförhållanden med oväntade dolda gropar, slaskspår ja allt du kan tänka dig.
Vore ingen bra sak att spräcka en redan rejält påkostad fin fälg - de blir ännu känsligare vid våra breddgrader°
Har väldigt svårt att tro att dom inte skulle klara normala vinterförhållanden, de är ju samma fälgar som används när man beställer vinterdäck till performance.TeslaTissel skrev:hed skrev:Kränga om däcken vid säsongs-byte ?PontusT skrev:Min plan är att använda 20" originalfälgarna på vintern och sätta på Hakkapeliitta R3. Verkar vara enda bra vinterdäcken med rimligt pris i 20".
Skulle jag spontant INTE rekommendera!
Tänk på att fälgarna är gjorda för plana fina asfaltvägar!
På vintern har du helt andra vägförhållanden med oväntade dolda gropar, slaskspår ja allt du kan tänka dig.
Vore ingen bra sak att spräcka en redan rejält påkostad fin fälg - de blir ännu känsligare vid våra breddgrader°
Berätta gärna hur det går. Känslan är att många inte har koll på att det krävs special till P.MrStarhouse skrev:När jag söker på reg nr hos https://www.bythjul.com/ så hittas vinterdäck till min performance.
Oklart om TPMS ingår. Jag ska nog handla därifrån, men ska kolla med dom först så det verkligen funkar för Performance.
Jag väntar på 18" från Tsportlinexp2002 skrev:Någon som har hittat vettiga 18" i Sverige? Eller måste man åka till Norge och handla på megahjul (ph turbin)?
Vad landar de på inkl frakt, moms och tull, har du någon koll?Vikan skrev:Jag väntar på 18" från Tsportlinexp2002 skrev:Någon som har hittat vettiga 18" i Sverige? Eller måste man åka till Norge och handla på megahjul (ph turbin)?
Med TPMS ca 4700kr per fälg, köpte billigaste svarta. Jag mejlade och frågade om ev rabatt. Fick en kod som gav fri frakt, sparar 300 dollar. Säkert billigare från Norge.mwest skrev:Vad landar de på inkl frakt, moms och tull, har du någon koll?Vikan skrev:Jag väntar på 18" från Tsportlinexp2002 skrev:Någon som har hittat vettiga 18" i Sverige? Eller måste man åka till Norge och handla på megahjul (ph turbin)?
Absolut, det ska jag försöka göra. Det blir väl till att handla om nån månad eller så.xp2002 skrev:Berätta gärna hur det går. Känslan är att många inte har koll på att det krävs special till P.MrStarhouse skrev:När jag söker på reg nr hos https://www.bythjul.com/ så hittas vinterdäck till min performance.
Oklart om TPMS ingår. Jag ska nog handla därifrån, men ska kolla med dom först så det verkligen funkar för Performance.
MrStarhouse skrev:Absolut, det ska jag försöka göra. Det blir väl till att handla om nån månad eller så.xp2002 skrev:Berätta gärna hur det går. Känslan är att många inte har koll på att det krävs special till P.MrStarhouse skrev:När jag söker på reg nr hos https://www.bythjul.com/ så hittas vinterdäck till min performance.
Det som gäller nu är att TPMS måste vara BLE, annars är det samma AFAIK.T__ skrev:Väcker liv i den här gamla tråden.
Valde att inte köpa teslas vinterpaket och är på jakt efter fälg och passande vinterdäck helst 18-19”, bor i sthlm och kör ofta ut till landet på mindre vägar.
Har vi några uppdaterade tips?