Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?
Moderator: Redaktion
Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?
Var det någon som frågade om service när ni hämtade bilarna?
Vet att det inte är någon tvingad service - men det finns ändå någon rekommenderad årlig service?
Vet att det inte är någon tvingad service - men det finns ändå någon rekommenderad årlig service?
Tesla Model 3 Performance-24
Tesla Model Y Performance-22
Tesla Model S LR-19 Raven *Såld* / Tesla Model 3 LR-20 *Såld* / Kia e-Niro-19 *Såld* / Nissan Leaf-18 *Såld* / Golf GTE -15*Såld*
Tesla Model Y Performance-22
Tesla Model S LR-19 Raven *Såld* / Tesla Model 3 LR-20 *Såld* / Kia e-Niro-19 *Såld* / Nissan Leaf-18 *Såld* / Golf GTE -15*Såld*
Jag börjar med att direkt skicka min på foliering så jag får vänta ytterligare ett par dagar på min cruisingMEK skrev:Långa dagar, dock bara 18 kvarKilowatt skrev:Äntligen har även jag fått leveransdatum! 9 september smäller det och nu gäller det att hålla ut tills dess. 19 pinnar MUCK från väntrummet!Själv får jag min den 6’e
Undrar vad jag skall göra helgen efter
![]()

2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous,
Vad blir det foliering?Kilowatt skrev:Jag börjar med att direkt skicka min på foliering så jag får vänta ytterligare ett par dagar på min cruisingMEK skrev:Långa dagar, dock bara 18 kvarKilowatt skrev:Äntligen har även jag fått leveransdatum! 9 september smäller det och nu gäller det att hålla ut tills dess. 19 pinnar MUCK från väntrummet!Själv får jag min den 6’e
![]()
Jag kan såklart inte svara för Kilowatt, men jag har bokat foliering på front+huv+speglar+hjulhus samt keramisk försegling på resten. Bokade dock inte det förrän jag hämtat ut bilen så den får gå naken en månad först.
Model S Raven Long Range, Deep Blue, FSD
Tänkte i "Apollos" ära i princip kopiera Marques Brownlees berömda foliering.Daniel skrev:Vad blir det foliering?Kilowatt skrev:Jag börjar med att direkt skicka min på foliering så jag får vänta ytterligare ett par dagar på min cruisingMEK skrev:Långa dagar, dock bara 18 kvarKilowatt skrev:Äntligen har även jag fått leveransdatum! 9 september smäller det och nu gäller det att hålla ut tills dess. 19 pinnar MUCK från väntrummet!Själv får jag min den 6’e
![]()
https://www.youtube.com/watch?v=NwN_uIWpNOQ
- GreenMachine
- Teslaägare
Fakturan betald i alla fall så nu är det bara att vänta då
Ni som fått leveransdatum nu i början sept, fick nindet före eller efter att ni betalt första fakturan?

Ni som fått leveransdatum nu i början sept, fick nindet före eller efter att ni betalt första fakturan?
Före
Inte fått faktura ännu.GreenMachine skrev:Fakturan betald i alla fall så nu är det bara att vänta då![]()

Betalar inte innan jag sett bilen.
Fick fakturan igår kväll, ska hämta imorgon. Företagsleasing med 40% up front.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
S90D svartmetallic med helsvart premium interiör, nextgensäten, panoramatak, ultraljudsystem, autopilot, luftfjädring, köldpaket, bakåtvända extrasäten. Uthämtad 1 april 2016.
- GreenMachine
- Teslaägare
I mitt fall så är det den första leasingfakturan och inte hela bilen.Twoben skrev:Inte fått faktura ännu.GreenMachine skrev:Fakturan betald i alla fall så nu är det bara att vänta då![]()
Ni som fått leveransdatum nu i början sept, fick nindet före eller efter att ni betalt första fakturan?![]()
Vilket nummer kan man ringa Tesla på för att höra om Leveransen.
- GreenMachine
- Teslaägare
Maila deliverySE@tesla.com , men det blir kanske inte det svar som du skulle vilja.Cu035 skrev:Vilket nummer kan man ringa Tesla på för att höra om Leveransen.
GreenMachine skrev:I mitt fall så är det den första leasingfakturan och inte hela bilen.Twoben skrev:Inte fått faktura ännu.GreenMachine skrev:Fakturan betald i alla fall så nu är det bara att vänta då![]()
Ni som fått leveransdatum nu i början sept, fick nindet före eller efter att ni betalt första fakturan?![]()
Skumt. Fick faktura idag från Tesla på hela Bilen. Dvs totalbeloppet.
Står betala 7 dagar innan leverans, men har företagslessing med 20% i förhand.
Skumt skumt
Den ska till leasing bolagetTwoben skrev:GreenMachine skrev:I mitt fall så är det den första leasingfakturan och inte hela bilen.Twoben skrev:Inte fått faktura ännu.GreenMachine skrev:Fakturan betald i alla fall så nu är det bara att vänta då![]()
Skumt. Fick faktura idag från Tesla på hela Bilen. Dvs totalbeloppet.
Står betala 7 dagar innan leverans, men har företagslessing med 20% i förhand.
Skumt skumt

Teslas administration har typ alltid varit kass
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Mötte just en lastbil i Ödeshög med 6-7 Teslor. Mest vita, nån röd o en svart tror jag.
Model S Raven Long Range, Deep Blue, FSD
- GreenMachine
- Teslaägare
Ingen vit X möjligtvis??McMagnus skrev:Mötte just en lastbil i Ödeshög med 6-7 Teslor. Mest vita, nån röd o en svart tror jag.

Jag har fått leveransdatum! Härligt! 6/9 händer det!
- KnightRider
- Teslaägare
Beställningsdatum?Teslanorr skrev:Jag har fått leveransdatum! Härligt! 6/9 händer det!
27/6KnightRider skrev:Beställningsdatum?Teslanorr skrev:Jag har fått leveransdatum! Härligt! 6/9 händer det!
- GreenMachine
- Teslaägare
KulTeslanorr skrev:27/6KnightRider skrev:Beställningsdatum?Teslanorr skrev:Jag har fått leveransdatum! Härligt! 6/9 händer det!

Vad är det som kommer att stå på uppfarten?
En ersättning för den 3 år gamla MXen..GreenMachine skrev:KulTeslanorr skrev:27/6KnightRider skrev:Beställningsdatum?Teslanorr skrev:Jag har fått leveransdatum! Härligt! 6/9 händer det!Skulle önska att jag kunde säga detsamma. . meen.. ?
- GreenMachine
- Teslaägare
Beställde min MX 4/7 så då kanske man, med lite tur kanske får ett datum i nästa vecka..Teslanorr skrev:En ersättning för den 3 år gamla MXen..GreenMachine skrev:KulTeslanorr skrev:27/6KnightRider skrev:Beställningsdatum?Teslanorr skrev:Jag har fått leveransdatum! Härligt! 6/9 händer det!Skulle önska att jag kunde säga detsamma. . meen.. ?

Har du koll med vilken båt den går med etc?
- GreenMachine
- Teslaägare
Om den inte redan ”klivit av båten” och är påväg mot svedala så lär det inte bli någon bli någon bil innan oktober och då blir det nog en avbokning och något annat istället.Teslanorr skrev:Har du koll med vilken båt den går med etc?
- KnightRider
- Teslaägare
Något datum har du väl att gå på? Om du har VIN så kan du ju se var den är via http://cfr.logisuite.netGreenMachine skrev:Om den inte redan ”klivit av båten” och är påväg mot svedala så lär det inte bli någon bli någon bil innan oktober och då blir det nog en avbokning och något annat istället.Teslanorr skrev:Har du koll med vilken båt den går med etc?
Min bil är CONTAINER LOADED den 15/8 så förhoppningsvis kan den komma med SAFMARINE MAFADI den 1 september.