Vad tycker din bättre hälft om Teslan?
Moderator: Redaktion
Vad tycker din bättre hälft om Teslan?
Då min egen sambo är ganska skeptisk till bilköp rent allmänt och tämligen ointresserad av vanliga bilar, men helt ok med köp av Tesla och mer intresserad av den bilen, så tänkte jag kolla om detta är något som andra noterat.
Hon gillar att bilen är tyst, vibrations- och ryckfri och mycket bättre för miljön och plånboken i termer av drivmedelskostnad. Vanliga ICE-bilar är ointressanta, låter för mycket, luktar illa och kostar en massa bensinpengar, och det mest intressanta är färgen. Nu när jag beställt en Tesla så har hon skickat mig länkar med videor, artiklar och annat, det gjorde hon nog aldrig innan.
Hon gillar att bilen är tyst, vibrations- och ryckfri och mycket bättre för miljön och plånboken i termer av drivmedelskostnad. Vanliga ICE-bilar är ointressanta, låter för mycket, luktar illa och kostar en massa bensinpengar, och det mest intressanta är färgen. Nu när jag beställt en Tesla så har hon skickat mig länkar med videor, artiklar och annat, det gjorde hon nog aldrig innan.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Re: Vad tycker din bättre hälft om Teslan?
Min fru är helt lyrisk över senaste inköpet. Hon har inte mitt bilintresse, men hon gillar bilar, och hon har alltid varit inblandad i alla våra bilbyten, varit med och provkört, valt tillval och färger, etc. Hon gillar dessutom coola tekniska prylar. Efter provkörningen av Model S var hon precis lika såld som jag, och nu går hon och längtar för fullt. Hon ser fram emot att köra helt på el och kunna använda bilen på ett helt nytt sätt.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Min fru tycker jag är galen som har en så opraktisk och dyr som min roadster
Slösa pengar på något så dumt
Men det skiter jag i
(jag tror hon gillar lite grann den är i alla fall liten och söt)
Slösa pengar på något så dumt
Men det skiter jag i
(jag tror hon gillar lite grann den är i alla fall liten och söt)
Oldsmobile Cutlass 1966, Tesla Roadster Sport 2,5 #528, Fiat 500 E La Prima 2021 

- Segelflygaren
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jesper1523
Min fru är väl vad man skulle kunna säga likgiltig, men det jag tycker är lite kul är att så fort hon kör en annan bil, så dömer hon ut den totalt 

Hon älskar bilen, men tycker att sekten tar lite för mycket tid...
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Hehe, låter som hon vill vara likgiltig men att det läcker igenom lite av hennes preferens när den tillfälligt tas ifrån henne.Segelflygaren skrev:Min fru är väl vad man skulle kunna säga likgiltig, men det jag tycker är lite kul är att så fort hon kör en annan bil, så dömer hon ut den totalt

Min fru var initialt skeptisk innan vi fick bilen och trodde vi skulle bli stående utan ström. Långresor var inte aktuellt. Idag är Jon lika positiv som jag och efter 330 mil i Europa så planerar hon redan vår nästa semesterresa. Hon har till och med tagit den till sitt jobb för att bjuda kollegorna på en åktur 

Model YP 2024
Reservation Cybertruck Trimotor
Reservation Cybertruck Trimotor
- Segelflygaren
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jesper1523
Jo, så är det nog.Surfaren skrev:Hehe, låter som hon vill vara likgiltig men att det läcker igenom lite av hennes preferens när den tillfälligt tas ifrån henne.Segelflygaren skrev:Min fru är väl vad man skulle kunna säga likgiltig, men det jag tycker är lite kul är att så fort hon kör en annan bil, så dömer hon ut den totalt
Jag har nog aldrig fått så mycket skäll, som när det kom fram att jag beställt en till Tesla... Nu när vi har två använder hon snällt den ena hela tiden.
HahahaSegelflygaren skrev:Jag har nog aldrig fått så mycket skäll, som när det kom fram att jag beställt en till Tesla... Nu när vi har två använder hon snällt den ena hela tiden.

Min sambo har förbjudit mig att ha två bilar samtidigt. Jag kan ju bara köra med en i taget säger hon, och hon har inget körkort. Men sen jag beställde Teslan har hon pratat mer än innan om att ta körkort, och kanske ha en egen (mindre) elbil. Den här mackapären som kallas för Tesla verkar ha magiska krafter.

Du får förklara för henne att det är en fråga om prioriteringar. Sekten går före...bylund skrev:Hon älskar bilen, men tycker att sekten tar lite för mycket tid...

- EnTraktor
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael25
Min fru som varken kan höra eller känna skillnad på disel och bensin motor, och som inte ha en aning om att jag byter hjul på hennes Volvo 2ggr per år, har börjar prata om att beställa en Model 3 i mars 2016, eller helst innan.
Teslaägare sedan 2014. Ägt S, 3, X, Y. Nuvarande bilar:
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre
Vi får välkomna henne till sekten snart då. Låt se hur hon hanterar den 2EY (Elon Years) långa väntan.EnTraktor skrev:Min fru ... har börjar prata om att beställa en Model 3 i mars 2016, eller helst innan.
Min kan absolut inte smälta att nyckeln kommer bara i svart och inte i den färg bilen har. Resten tycker hon är bra.
Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
- Franz
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/franz9414
- Kontakt:
Jag saknar ett alternativ mellan "Hon/han tycker Teslan är en bättre upplevelse än en vanlig bil." och "Hon/han är lyrisk över mitt val av bil och slänger ofta bort pistagenötterna så vi måste köra iväg med Teslan för att köpa nya." Hos oss är uppfattningen att bilen inte bara är bättre än tidigare bilar. Vi kan inte tänka oss annat än eldrivet i framtiden och känner oss lockade av att kanske ta bilen på en långresa istället för flyget. Även min fru berättar gladeligen för andra om Teslans fördelar.
Sist men inte minst har vi gått över till ekologiska pistagenötter. De kostar så mycket att vi inte kan hålla på att slänga bort dem
.
Sist men inte minst har vi gått över till ekologiska pistagenötter. De kostar så mycket att vi inte kan hålla på att slänga bort dem

Driver sajten Car.info
Ja, det är upprörande.aikalex skrev:Min kan absolut inte smälta att nyckeln kommer bara i svart och inte i den färg bilen har. Resten tycker hon är bra.

Beklagar, jag tänkte inte på att det finns ekologiska som kostar mer.Franz skrev:Jag saknar ett alternativ mellan "Hon/han tycker Teslan är en bättre upplevelse än en vanlig bil." och "Hon/han är lyrisk över mitt val av bil och slänger ofta bort pistagenötterna så vi måste köra iväg med Teslan för att köpa nya." ...
Sist men inte minst har vi gått över till ekologiska pistagenötter. De kostar så mycket att vi inte kan hålla på att slänga bort dem.

Väljer man rätt färg, så matchar nyckeln bilen.aikalex skrev:Min kan absolut inte smälta att nyckeln kommer bara i svart och inte i den färg bilen har. Resten tycker hon är bra.
Haha, jag väntar mig att du får pluspoäng från danni för den kommentaren.Martinen skrev:Väljer man rätt färg, så matchar nyckeln bilen.

- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Haha, inget snack om saken, det finns bara fördelar med en svart Model S. Snyggare bil, matchande nyckel, vad mer kan man begära?
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Ludicrous?danni skrev:vad mer kan man begära?