Då får man acceptera den sämre ljudkvalitén alternativt köra TuneIn om man kan leva med utökad reklam. Eller så köper man en reklamfri TuneIn...
Jag har inte nåt konto hos TuneIn men har aldrig hört nån reklam på SR eller BBC kanaler.
Ända reklam man får är om man lyssnar på reklam kanaler såsom tex Mix Megapol. Men där får du ju reklam även om du lyssnar över FM.
Inte alla som vet, men Tesla stödjer sedan rätt länge FLAC-filer från USB-minne vilket alltså är ett loss-less-format med möjlighet till mycket hög bit-rate.
Vi har lågprofil USB-minnen i lager.
Inte alla som vet, men Tesla stödjer sedan rätt länge FLAC-filer från USB-minne vilket alltså är ett loss-less-format med möjlighet till mycket hög bit-rate.
Vi har lågprofil USB-minnen i lager.
Mmmm: "Allra bäst ljud utgår jag ifrån att man får om man sparar FLAC-filer på en USB-sticka eller SSD-disk."
Premiumanläggningen i både Saab 9-5 och Saab 9-3 var mycket bättre än premiumanläggningen i model 3, som i mitt tycke är ganska medioker. Ingen tryck eller dynamik, samt ganska diffus bas och platt ljudbild. Väldigt besviken måste jag säga.
Premiumanläggningen i både Saab 9-5 och Saab 9-3 var mycket bättre än premiumanläggningen i model 3, som i mitt tycke är ganska medioker. Ingen tryck eller dynamik, samt ganska diffus bas och platt ljudbild. Väldigt besviken måste jag säga.
Oj vad jag inte håller med om detta. Har du Premium ljud?
Det är ju tryck så inälvorna skakar. Och även detaljrikt och fint ljud.
Senast redigerad av ippii, redigerad totalt 1 gånger.
2023 Model Y LR Quicksilver 2021 Model 3 LR Midnight 2019 Model 3 LR Svart
"Platt ljudbild"?? Jag tycker verkligen den exakta motsatsen. Har du verkligen "Immersive Sound" aktiverat?
Oj vad jag inte håller med om detta. Har du Premium ljud?
Ja man undrar ju verkligen... Kanske hörseln som tagit lite stryk de där 20 senaste åren sedan Saab var på tapeten?
Trollvarning på den?
Har också haft 9-5
Är du säker på att du SATT PÅ ljudet i model 3?
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Oj vad reaktioner jag fick.
Och ja, jag har premiumljud.
Och nej, jag trollar inte, jag är i övrigt väldigt nöjd med min Tesla Model 3.
Men efter att gång på gång läsa om dess förträffliga ljud, så känner jag, utan att vara expert eller audiofil, att jag måste få nyansera bilden av M3 premium ljudsystem.
Som före detta medlem i Musik och Ljudtekniska sällskapet har jag kanske skaffat en mer kritisk bild av ljudsystem än gemene man.
Det skulle dock vara intressant med lite mätningar och riktiga ljudtester, på M3s ljudanläggning, istället för massa subjektiva tyckanden (dit jag även räknar mina egna, även om jag tror att jag inte ligger allt för långt från sanningen) .
Men efter att gång på gång läsa om dess förträffliga ljud, så känner jag, utan att vara expert eller audiofil, att jag måste få nyansera bilden av M3 premium ljudsystem.
Som före detta medlem i Musik och Ljudtekniska sällskapet har jag kanske skaffat en mer kritisk bild av ljudsystem än gemene man.
Det skulle dock vara intressant med lite mätningar och riktiga ljudtester, på M3s ljudanläggning, istället för massa subjektiva tyckanden (dit jag även räknar mina egna, även om jag tror att jag inte ligger allt för långt från sanningen) .
och du har klickat i immersive sound?
Men visst, här har du en kollega till dig och vad han tycker
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Jag håller med, alla skriver om ett fantastiskt ljud. Men det är ingen större skillnad på ljudet på min M3 och min gamla 9-3
Jag är övertygad om att det fattas en eller ett par högtalare, men letar efter en skiss på var de ska sitta och vad de ska vara.
Immersive sound är ju bara lite reverb och typ stereo expander. Inte direkt något som förbättrar ljudet, snarare tvärtom.
Det är i mitt tycke ganska enkelt att höra om något ljudmässigt spelar bra.
Kan man spela väldigt högt utan att man får ont i öronen eller att det låter illa eller förvrängt så brukar det vara en ok återgivning.
Dock förutsatt att man vet att materialet man spelar går att spela högt och är bra som referensmaterial.
Premiumsystemet i M3 kan för det första inte spela högt alls, och det låter dåligt och skär sig i öronen på redan medel ljudnivåer.
Det verkar dock som den går hyffsat långt ner i basen.
Immersive sound är ju bara lite reverb och typ stereo expander. Inte direkt något som förbättrar ljudet, snarare tvärtom.
Kan man spela väldigt högt utan att man får ont i öronen eller att det låter illa eller förvrängt så brukar det vara en ok återgivning.
Dock förutsatt att man vet att materialet man spelar går att spela högt och är bra som referensmaterial.
Premiumsystemet i M3 kan för det första inte spela högt alls, och det låter dåligt och skär sig i öronen på redan medel ljudnivåer.
Det verkar dock som den går hyffsat långt ner i basen.
Av nyfiken het.... då dem som har en
model 3 gärna är överpositiva och
dem som inte har är övernegativa...
Har du en Model 3 med Premium Sound!
Då det du säger är precis raka motsatsen
mot de flesta tester på Youtube .....så
måste antingen du eller dem ha helt fel!
Det här stämmer inte för fem öre. Vilken effekt en förstärkare och högtalare har är nog snarare negativt korrelerat till riktigt bra ljud.
Exempelvis så får du aldrig hög effekt ur en äkta klass A förstärkare. Men givetvis kan de i vissa fall ha fantastiskt ljud.
Motpolen är tex konsertutrustning... De brukar kunna spela extremt högt, men med ganska uselt ljud.
Det finns massor av recensioner av Model 3s Premium HiFi. Recensenterna är lika lyriska som mig... Har inte sett en enda recension där man tycker det är dåligt eller halvbra, alla tycker det är allt från mycket bra till fantastiskt.
Hittar inga vettiga tester alls på youtube, mest bara subjektiva tyckanden.
Skulle faktiskt vara riktigt intressant om någon har rätt grejer, tid och kunskap för att göra ett riktigt test.
Hittar inga vettiga tester alls på youtube, mest bara subjektiva tyckanden.
Skulle faktiskt vara riktigt intressant om någon har rätt grejer, tid och kunskap för att göra ett riktigt test.
"Subjektiva tyckanden" är ju hur man testar ljud...
Min förra bil (2018 BMW M550i) hade B&W Diamond och i mina öron så låter det minst lika bra i min M3 nu.
Supernöjd
Blå/Svart Model Y LR 2024 Vit/Vit Model 3 LR Highland 2024 Såld: Röd/Creme Tesla Model X Plaid 2023 Såld: Svart, svart Tesla Model S performance 2021 Såld: Blå, vit Tesla Model 3 LR AWD "19" m drag