Det är ju där skon klämmer tyvärr. Apparna har häftig funktionalitet som man vill ha, men det finns ingen som garanterar att de behandlar lösenorden på ett tillräckligt säkert sätt.DanPerFer skrev:Angående appar så har själv 5st tredjepartsappar som jag (som det känns nu) lite för lättvindigt givit tillgång till Teslalösenordet. Det är inte många jag använder dock men Tesla Remote är ju rätt frän i kombination med Apple Watch och Siri shortcuts. Den vill jag kanske inte sluta använda om det nu inte behövs.
Det är MÅNGA MÅNGA företag som blivit av med sina lösenordsdatabaser. Därför är ju tokens enda vettiga vägen att gå, men som någon sagt är det lite för komplicerat för en mindre it-bevandrad person.
Och man kommer alltid hamna i samma sits om man inte vet vad som sker bakom kulisserna. Jag kan sätta upp en tjänst på nolltid som skapar tokens via Teslas API, men det finns ingen som garanterar att jag inte stjäl lösenorden på samma gång eller lagrar dem på ett dumt sätt.
Det skulle vara ett fall framåt om Tesla själva satte upp tokentjänsten som ett formulär med SSL, t.ex. kopplat från appen.