Valet mode för verkstad?
Moderator: Redaktion
Valet mode för verkstad?
Ska lämna in bilen för lite fix hos en (erkänd, pålitlig) verkstad som inte är SC/auktoriserad. De behöver kunna köra bilen (lite). Hur funkar det med valet mode, är det applicerbart här när det handlar om ca 1 vecka och jag själv inte är i närheten? Hur funkar det med låset etc... Kliar mig lite i huvudet över detta! Vill helst undvika att lämna ifrån mig nyckelkort.
Re: Valet mode för verkstad?
Beror väl lite på vad de behöver göra. Valet mode gör väl att frunken och handskfacket är låsta. Så behöver de in där blir det lite knepigt för dem.
De gånger jag har lämnat ifrån mig bilen och varit fundersam har jag satt en maxhastighet i appen istället. Fast, är de seriösa så ska inte det behövas. Då ska de inte ut och rejsa med bilen oavsett.
De gånger jag har lämnat ifrån mig bilen och varit fundersam har jag satt en maxhastighet i appen istället. Fast, är de seriösa så ska inte det behövas. Då ska de inte ut och rejsa med bilen oavsett.
Model Y LR.
Model S70D
Bilen ska flyttas vid ett tillfälle till en annan verkstad... that's it. Men frågan är om jag måste lämna ifrån mig nyckelkort eller inte? Jag lämnar ju inga värdesaker i bilen eller så. Och verkstan behöver inte in i bilen annat än för att förflytta den vid två tillfällen.
Varför är det speciellt med en tesla? Man brukar väl lämna nycklar och full tillgång till en bil till verkstaden? Om man inte vill det använder man väl fel verkstad? Om man inte litar på dom så kan man ju inte heller lita på att jobbet blir rätt?
Du har rätt. Har väl blivit irrationellt skraj efter de mystiska småländska Tesla-stölderna...Fredrik j skrev:Varför är det speciellt med en tesla? Man brukar väl lämna nycklar och full tillgång till en bil till verkstaden? Om man inte vill det använder man väl fel verkstad? Om man inte litar på dom så kan man ju inte heller lita på att jobbet blir rätt?