Spotify

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

mrmuscle

Spotify

Inlägg av mrmuscle »

Bil beställd!
Har idag Tidal! Byter givetvis till Spotify sen
då bilen har det inbyggt!
Nu till frågan?
Ingår det även ett konto betalt 1 år?
Eller ska man skaffa sitt eget premiumkonto?
Användarvisningsbild
PontusT
Teslaägare

Re: Spotify

Inlägg av PontusT »

Det ingår ett konto så du behöver inte skaffa eget.
Model 3 Performance.
mrmuscle

Inlägg av mrmuscle »

PontusT skrev:
Ojj!
Där ser man! Hur länge gratis?
Användarvisningsbild
Willerud
Teslaägare

Inlägg av Willerud »

mrmuscle skrev:
PontusT skrev:
Ojj!
Där ser man! Hur länge gratis?
Det är inget personligt konto, så du kan inte använda det på andra enheter än i bilen. Vill du få tillgång till dina egna playlists så måste du ha ett eget konto.
Tror inte det finns någon expiry på kontot. Så det är väl när Tesla slutar betala Spotify eller hur nu sammarbetet ser ut.
Model X 100D - 2018
Nissan LEAF 40kWh - 2018
Model 3 Performance - 2019
Model Y Performance - 2024
Användarvisningsbild
pefreli
Teslaägare

Inlägg av pefreli »

Jag hade problem med Teslas spotifykonto när jag var i Tyskland. Då loggade jag in på mitt eget på bilens skärm och det funkade utmärkt.

Hur har det funkat för er andra när ni varit utomlands?
TM3 P svart/svart -24
TM3 P vit/vit -23, såld
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld

14,6 kWp
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Spotify kommer att kräva Premium Connectivity:

https://www.tesla.com/sv_SE/support/fre ... edirect=no
Vilka är de nya uppkopplingsalternativen?

Standard Connectivity erbjuder grundläggande kartor och navigation, musik och media över Bluetooth® och programvaruuppdateringar över Wi-Fi. Obs: viktiga säkerhetsuppdateringar kommer att fortsätta att vara tillgängliga över bilens mobiluppkoppling.
Premium Connectivity lägger till satellitkartor med visualisering av trafiken i realtid, streamad musik och media i bilen, en webbläsare (för Model S och Model X) samt trådlösa uppdateringar via Wi-Fi och mobiluppkoppling.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
mrmuscle

Inlägg av mrmuscle »

Svenssons skrev:
Spotify kommer att kräva Premium Connectivity:

https://www.tesla.com/sv_SE/support/fre ... edirect=no
Vilka är de nya uppkopplingsalternativen?

Standard Connectivity erbjuder grundläggande kartor och navigation, musik och media över Bluetooth® och programvaruuppdateringar över Wi-Fi. Obs: viktiga säkerhetsuppdateringar kommer att fortsätta att vara tillgängliga över bilens mobiluppkoppling.
Premium Connectivity lägger till satellitkartor med visualisering av trafiken i realtid, streamad musik och media i bilen, en webbläsare (för Model S och Model X) samt trådlösa uppdateringar via Wi-Fi och mobiluppkoppling.

???
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

mrmuscle skrev:

???
Tesla kommer att införa betaltjänsten Premium Connectivity för ca 1000:- i månaden som kommer ge funktioner så som fri streaming av musik från Spotify och TuneIn plus en dal andra saker som finns idag och som det verkar även möjlighet till streaming av video. Utan denna tjänst kommer inte alla bilar ha tillgång till Spotify. Se länk ovan.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Dream99
Teslaägare

Inlägg av Dream99 »

Svenssons skrev:
mrmuscle skrev:

???
Tesla kommer att införa betaltjänsten Premium Connectivity för ca 1000:- i månaden som kommer ge funktioner så som fri streaming av musik från Spotify och TuneIn plus en dal andra saker som finns idag och som det verkar även möjlighet till streaming av video. Utan denna tjänst kommer inte alla bilar ha tillgång till Spotify. Se länk ovan.
Per år, va?
Model X - 2019
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Dream99 skrev:
Svenssons skrev:
mrmuscle skrev:

???
Per år, va?
Ja, förlåt. Tänkte per år men skrev felaktigt per månad.
Användarvisningsbild
Sascha
Teslaägare

Inlägg av Sascha »

En aning OT, dock Spotify... :)

Jag försökte att logga in med mitt fria Spotify konto i min M3:a, men kunde inte, Jag kan göra det på alla andra enheter jag äger. Är det någon som vet varför? Kan det bero på att det är den fria tjänsten?
Användarvisningsbild
Tymrev
Teslaägare

Inlägg av Tymrev »

Sascha skrev:

Jag försökte att logga in med mitt fria Spotify konto i min M3:a, men kunde inte, Jag kan göra det på alla andra enheter jag äger. Är det någon som vet varför? Kan det bero på att det är den fria tjänsten?
Ja, du måste ha Spotify Premium.
Användarvisningsbild
Sascha
Teslaägare

Inlägg av Sascha »

Tymrev skrev:
Sascha skrev:

Ah, Tack!

(fast jag förstår inte varför. Nåja!)
Användarvisningsbild
JonasPersson
Teslaägare

Inlägg av JonasPersson »

Sascha skrev:
Tymrev skrev:
Sascha skrev:

Ah, Tack!

Skulle gissa på att det beror på att inte reklamen går att hantera i Teslan. Teslas gratiskonto innehåller ingen reklam.
2014 Leaf Tekna 24kWh Såld
2014 Tesla Model S85 Midnight Silver med AP Såld
2018 Tesla Model X 100D FSD. HW 3.0.
2009 Th!nk City. Härlig norsk elbil med 23kWh

Life is too short to drive boring cars
Användarvisningsbild
Tymrev
Teslaägare

Inlägg av Tymrev »

Sascha skrev:
Tymrev skrev:
Sascha skrev:

Ah, Tack!

Tror det är Spotify som bestämmer detta. T ex. måste man också ha Spotify Premium för att koppla Sonos till Spotify.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Spotify

Inlägg av taliz »

För alla kopplingar till/från tredjepart kräver Spotify att man skall ha premium för att det ska funka.
Gratis funkar bara från Spotifys egna klienter.

Ett tips är att skaffa familje-konto om ni är flera i hushållet, då får man upp till 6st premium-konto för totalt 150/mån dvs 1/4 av priset.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Skriv svar