Provkörning i Jönköping

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
trippo
Teslaägare

Provkörning i Jönköping

Inlägg av trippo »

Hej!

Jag är just nu väldigt nära på att lägga en beställning på en Model 3 LR. Förnuftet säger dock att jag borde provköra en innan jag slår till då jag aldrig ens suttit i en Tesla.

Problemet för mig är att jag bor i Jönköping och således en bit till närmaste showroom. Därför slänger jag ut en livlina här och kollar om det är någon i Jönköpingstrakten som skulle kunna tänka sig att visa upp sin bil lite i utbyte mot en fika eller något. Jag förstår självklart om man inte vill låta en främmande person provköra - men jag skulle nöja mig med att få se en i verkligheten och kanske åka med en kort sväng.

Annars säger förnuftet att jag får vänta med att beställa tills jag haft tid att åka förbi showroom i Gbg :)
Användarvisningsbild
Vkium
Teslaägare

Re: Provkörning i Jönköping

Inlägg av Vkium »

Annars var det en grym känsla att sätta sig i en model 3 för första gången, och så är det sin egna som man också ska köra hem :lol:

Aldrig haft elbil förut, och hade som närmast suttit i baksätet i en Tesla Model S på en taxiresa.

Mitt förnuft kastade in handduken efter några youtube-klipp. Tittade på design + räckvidd och det fanns inget annat på marknaden som var i närheten. En no-brainer så att säga, hehe.

Lycka till!
2019-03-29: Model 3 LR AWD, FSD, Svart/Svart, 19" Sport, HW2.5
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Första gången jag kör en Tesla Model 3 är när jag hämtat ut min egen bil i Mölndal.
Användarvisningsbild
Nico
Teslaägare

Inlägg av Nico »

trippo skrev:
Hej!

Jag är just nu väldigt nära på att lägga en beställning på en Model 3 LR. Förnuftet säger dock att jag borde provköra en innan jag slår till då jag aldrig ens suttit i en Tesla.

Problemet för mig är att jag bor i Jönköping och således en bit till närmaste showroom. Därför slänger jag ut en livlina här och kollar om det är någon i Jönköpingstrakten som skulle kunna tänka sig att visa upp sin bil lite i utbyte mot en fika eller något. Jag förstår självklart om man inte vill låta en främmande person provköra - men jag skulle nöja mig med att få se en i verkligheten och kanske åka med en kort sväng.

Annars säger förnuftet att jag får vänta med att beställa tills jag haft tid att åka förbi showroom i Gbg :)
Vilka bilar har du kört tidigare? :)
Model 3 Long Range AWD
Användarvisningsbild
trippo
Teslaägare

Inlägg av trippo »

Nico skrev:
Vilka bilar har du kört tidigare? :)
Om din fråga var seriös så har jag ägt/äger följande: VW Golf, Saab 9-3, Audi A4 Quattro, Audi A4 Quattro Avant, Volvo V70, Citroën C1. Bortsett från bilar jag ägt själv är det orimligt att räkna upp allt (och minnas) - men det inkluderar nog de flesta märken inkl dyra sportbilar.

Då ingen av de bilarna är just en Tesla eller går på el - tyckte jag det kändes förnuftigt att iaf se bilen jag tänkt lägga massor pengar på i verkligheten.

Jag misstänker att jag kommer bli nöjd med tanke på vad som skrivs/sägs om bilen - men det vore ändå trevligt att se med egna ögon.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
trippo
Teslaägare

Inlägg av trippo »

Vkium skrev:
Annars var det en grym känsla att sätta sig i en model 3 för första gången, och så är det sin egna som man också ska köra hem :lol:

Aldrig haft elbil förut, och hade som närmast suttit i baksätet i en Tesla Model S på en taxiresa.

Mitt förnuft kastade in handduken efter några youtube-klipp. Tittade på design + räckvidd och det fanns inget annat på marknaden som var i närheten. En no-brainer så att säga, hehe.

Lycka till!
LarsL skrev:
Första gången jag kör en Tesla Model 3 är när jag hämtat ut min egen bil i Mölndal.
Det är mycket möjligt att det är så det slutar för mig också. Jag ser det inte som något orimligt alls :)

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Inlägg av fth »

Första gången jag satt i en Tesla var när jag rullade ut från SC Upplands Väsby i min nya X.

Just do it, du kommer inte att ångra dig :D

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Det finns säkert någon i Jönköpingstrakten som vill visa sin bil och få en referal.
Användarvisningsbild
GreenMachine
Teslaägare

Inlägg av GreenMachine »

Du kan ju alltid lämna tillbaka bilen om du skulle upptäcka att det inte alls var vad du tänkt dig.
Användarvisningsbild
MEF
Teslaägare

Inlägg av MEF »

Om det inte är någon panik så kan jag hjälpa dig om några veckor då jag hämtat min.
Användarvisningsbild
Paul N
Teslaägare

Inlägg av Paul N »

trippo skrev:
Hej!

Är i Ulricehamn i veckan (onsdag eller torsdag). Då skulle du kunna få se o åka med min M3.
Hör av dig om intresse finns.
//P
Användarvisningsbild
Andersssson
Teslaägare

Inlägg av Andersssson »

Jag har model 3 du gärna får provköra om du fortfarande har lust? Jag jobbar i Jönköping.
Användarvisningsbild
trippo
Teslaägare

Inlägg av trippo »

Kul med så mycket respons! :o
Det tackar jag självklart för.

Allt är mer eller mindre klart för en beställning nu. Tänkte att jag det är liten risk att jag inte blir nöjd. Jag har en offert klar från Sixt - så nu ska jag bara löpa linan ut.
Användarvisningsbild
trippo
Teslaägare

Inlägg av trippo »

Andersssson skrev:
Jag har model 3 du gärna får provköra om du fortfarande har lust? Jag jobbar i Jönköping.
Kul! Har du tid någon dag denna veckan? Kan bjuda på en lunch någonstans som tack för hjälpen.
Användarvisningsbild
Andersssson
Teslaägare

Inlägg av Andersssson »

trippo skrev:
Andersssson skrev:
Kul! Har du tid någon dag denna veckan? Kan bjuda på en lunch någonstans som tack för hjälpen.
Jag har semester denna veckan. Eventuellt fredag skulle kunna fungera. Vilka tider passar dig bäst? Kan jag höra av mig med kort varsel i så fall ifall jag åker till Jönköping?
Skriv svar