Lack vs Foliering
Moderator: Redaktion
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Re: Lack vs Foliering
Usch, det ser för gräsligt ut, men jag antar att om poängen är att dra till sig uppmärksamhet och få fram sitt reklambudskap så borde det fungera bra
Kan det varit den jag såg parkerad på Skånegatan i Göteborg, precis intill Korsvägen, för några veckor sen?

Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Ja. Kostnaden togs från marknadsföringsbudgeten. I det syftet.
99% älskar den.
99% älskar den.
Model S85 oktober 2014 - augusti 2017. 16.300 underbara mil.
Tesla X90D augusti 2017 ->
Och vad var den kostnaden? Har hört hutlösa priser så allt under 100 tkr behöver du inte skämmas förTomsjotun skrev:Ja. Kostnaden togs från marknadsföringsbudgeten. I det syftet.
99% älskar den.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
vi pratade med 20 firmor och fick pris från 30-85 tkr. Hamnade i mitten (motsvarande en 8-sidors broschyr i fyrfärg) ungefär.
Vi anser få bättre spridning av denna kontra broschyren.
Model S85 oktober 2014 - augusti 2017. 16.300 underbara mil.
Känns som det kan vara lite farligt med den här typen av bilar. Typ "oj den firman måste ta för mycket betalt"Tomsjotun skrev:vi pratade med 20 firmor och fick pris från 30-85 tkr. Hamnade i mitten (motsvarande en 8-sidors broschyr i fyrfärg) ungefär.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Lite kul fenomen det där, i Sverige tycker man så, men i Tyskland är det lite annorlunda "oj, det var en fin bil, dom måste vara duktiga och dra in mycket pengar"Pontus skrev:Känns som det kan vara lite farligt med den här typen av bilar. Typ "oj den firman måste ta för mycket betalt"Tomsjotun skrev:vi pratade med 20 firmor och fick pris från 30-85 tkr. Hamnade i mitten (motsvarande en 8-sidors broschyr i fyrfärg) ungefär.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Ja visst är det lite skumt. Beror på bolagstypen i Sverige känner jag. Är det en advokatbyrå kan det vara ok med en skrytbil med reklam på. Kunderna lär ju ha bra bilar med så. En bank däremot som har erkänt dåligt ryckte för att sko sig på folk med ockerräntor känns mycket sämre om de kör med flådig bil.
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma
Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Jag var på RS Design i fredags eftermiddag. Han skulle gå in här och svara på dina frågor. Han var ganska uppbokad så se till att vara ute i god tid om du vill ha det gjort före vintern.Surfaren skrev:Jag har två frågor (tänker att fler kanske vill veta dessa saker):John skrev:Är det nån som har frågor till dem kan ni posta här så tar jag med mig frågan.
- vad kostar det att foliera alla kromdetaljer svarta?
- vad kostar det att få transparent stenskottsskydd på hela fronten inkl frunkhuv?
2017 Peugeot Partner Electric
Ioniq 5 First Edition beställt
Okej, tack. Jag törs inte boka förrän jag har fått leveransdag på bilen. 

Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Jag sa samma men de sa att det är bättre att jag hör av mig till dem och säger vilket leveransdatum jag fått och sen meddelar dem om det ändras. Killen jag snackade med var trevlig och verkade ha full förståelse för att leveranser inte alltid stämde med de datum som utlovats. Det gäller ju faktiskt inte bara Tesla...Surfaren skrev:Okej, tack. Jag törs inte boka förrän jag har fått leveransdag på bilen.
2017 Peugeot Partner Electric
Ioniq 5 First Edition beställt
Har min inne för foliering hos Wrap Zone just nu.
Ser fram mot resultatet med spänning!
Dock sjukt vilken abstinens man har, redan 24 timmar efter inlämning.
85D #88123 matt brun metallic (2015-2019), väntar på Y LR
WrapZone vill inte vill fixa chrome blackout på detaljerna, då resultatet inte blir tillräckligt bra för att de ska kunna stå för det.Surfaren skrev:- vad kostar det att foliera alla kromdetaljer svarta?
Tror mer på plasti dip isf.
Ser fram emot lite före- och efterbilder. Kan det ordnas? När är den klar för hämtning?r82 skrev:Har min inne för foliering hos Wrap Zone just nu.
Är din bil helt ny? Vilken lack?
Tesla M3 AWD
Vilken folie blir det?r82 skrev:Har min inne för foliering hos Wrap Zone just nu.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Före-bild vette katten om jag har någon mysig.
Standard mörk grå helt enkelt
Men passar på att slänga in WZs bild på resultatet!
3M Matte Brown Metallic
Sjuuuuuukt nöjd!

3M Matte Brown Metallic
Sjuuuuuukt nöjd!
Grymt snyggt!r82 skrev:Före-bild vette katten om jag har någon mysig.
3M Matte Brown Metallic
Sjuuuuuukt nöjd!
Jag är också intresserad av hur det ser ut innan för dörrarna och under frunk-luckan. Hur ser skarvarna ut där?
Bor du i närheten av Nacka (som jag) så det finns en chans att se resultatet live?
Tesla M3 AWD
Ska se om jag kan plåta skarvarna ikväll!thompap skrev:Grymt snyggt!
Jag är också intresserad av hur det ser ut innan för dörrarna och under frunk-luckan. Hur ser skarvarna ut där?
Bor du i närheten av Nacka (som jag) så det finns en chans att se resultatet live?
Bor vid Gullmarsplan, vilket kanske inte är det naturliga stället att gömma en Tesla på, men det funkar i ett halvår tills det är flyttdags

Brukar kunna synas nere i Sickla nån/några gånger i veckan.
Har du vägarna förbi Gullmars är det bara att hojta. Nacka är nån gång till och från, och då oftast kring Lilla Björknäs, och oftast på helger.
Snygg färg och ett extra +1 för valet av mattr82 skrev:Före-bild vette katten om jag har någon mysig.
3M Matte Brown Metallic
Sjuuuuuukt nöjd!

Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Bor på Värmdö själv, men är ju också i Sickla ibland.r82 skrev:Ska se om jag kan plåta skarvarna ikväll!thompap skrev:Grymt snyggt!
Bor vid Gullmarsplan, vilket kanske inte är det naturliga stället att gömma en Tesla på, men det funkar i ett halvår tills det är flyttdags
Brukar kunna synas nere i Sickla nån/några gånger i veckan.
Har du vägarna förbi Gullmars är det bara att hojta. Nacka är nån gång till och från, och då oftast kring Lilla Björknäs, och oftast på helger.
Nu när jag sett en del snygga folierade Teslor så stå man ju i valet och kvalet om det är värt att lägga pengar på en metallic lack, för att kanske bara ha den under eller om man ska snika till med en Solid svart lack istället. Du hade en Midnight Silver metallic om jag förstod dig rätt. Det är den färgen jag tänkt mig också, men blir ju sugen på folie när man ser en sådan bil som din

Tesla M3 AWD
Såg en Matt-svart Norskreggad Tesla idag i lödde. Tyckte det såg jävligt fräckt ut.
Har Själv funderat på detta, men har lite beslutsångest.
- danni
- Teslaägare
- Kontakt:
Jag och frugan var rätt inne på en folie i "satin black", dvs svart åt det mattare hållet men inte helt platt matt. Men vi fick så dålig kontakt med de firmor i området som folk rekommenderat för sånt, så till slut rann det ut i sanden.Martinen skrev:Såg en Matt-svart Norskreggad Tesla idag i lödde. Tyckte det såg jävligt fräckt ut.
Så vad blir det nu då? Original svart (solid eller metallic?) och lackbehandling?danni skrev:Jag och frugan var rätt inne på en folie i "satin black", dvs svart åt det mattare hållet men inte helt platt matt. Men vi fick så dålig kontakt med de firmor i området som folk rekommenderat för sånt, så till slut rann det ut i sanden.Martinen skrev:Såg en Matt-svart Norskreggad Tesla idag i lödde. Tyckte det såg jävligt fräckt ut.
Tesla M3 AWD
- danni
- Teslaägare
- Kontakt:
Japp. Obsidian black (svartmetallic) med tonade rutor och lackbehandling.thompap skrev:Så vad blir det nu då? Original svart (solid eller metallic?) och lackbehandling?
Wrapzone var grymma rakt igenom när jag folierade men det är såklart en bit att åka från Götet till Stockholm.
P85D, 21 BBS, Wrapzone satin, panorama, autopilot, luftfjädring, NG säten, Ultra HIFI synth osvosv.
Sponsra min Roadster2! http://---
Sponsra min Roadster2! http://---
- danni
- Teslaägare
- Kontakt:
Vi tänkte tanken, lite familjesemester i Stockholm medan bilen får kärlek, men det blir långt och meckigt, och kanske allra värst är att det måste göras på en vardag, så vi får ta ledigt and shit. Meck, meck, meck.AnteF skrev:Wrapzone var grymma rakt igenom när jag folierade men det är såklart en bit att åka från Götet till Stockholm.