EQC verkar inte vara speciellt energisnål så det känns lite tveksamt med max 110 kW och avsaknad av trefas. Så "Bara" delen var väl i alla fall korrekt.
Tja, du behöver ju avsäkrat 480A för den specen. Att kalla det "bara" är ju magstarkt haha
Jag är kanske pessimistkonsult, men, den inredningen går inte att gilla.
Varför highlightar inte MB att de byggt in en harpa i bilen? Det är ju rena Tesla-easter egg style
Jag blir inte klok på mittremsan av led-bandet fram. Det verka lysa ibland och vara avstängt ibland? Kanske det inte får aktiveras om man kör över en viss hastighet?
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Är det någon som vet om EQC börjat levereras till svenska kunder ännu? Har fortfarande inte sett någon på vägarna.
Mercedes har en EQC på Stora Nolia mässan i Umeå denna vecka.
Och utgår ifrån att man får provköra den på intro dagarna 4-5 september i Umeå. ( eller om det är 5-6 september)
OK! Det var ju "länge" sedan de började bygga dem. Är nyfiken om de börjat leverera till kund eller ej och om inte om någon fått besked när de första leveranserna görs.
Är det någon som vet om EQC börjat levereras till svenska kunder ännu? Har fortfarande inte sett någon på vägarna.
Mercedes har en EQC på Stora Nolia mässan i Umeå denna vecka.
Och utgår ifrån att man får provköra den på intro dagarna 4-5 september i Umeå. ( eller om det är 5-6 september)
OK! Det var ju "länge" sedan de började bygga dem. Är nyfiken om de börjat leverera till kund eller ej och om inte om någon fått besked när de första leveranserna görs.
När jag läser följande:
När kan vi räkna med att ha de första bilarna på svenska vägar?
– Under sommaren kommer de första bilarna hit, men det kan ta ett tag med leveranserna eftersom intresset är så stort.
och sedan även rapporter om att de ska producera 100 bilar per dag så misstänker jag att det först bara blir demobilar till återförsäljarna här i Sverige och faktiska kundleveranser dröjer ett tag till. Sverige låter inte helt priorieterat.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Är det någon som vet om EQC börjat levereras till svenska kunder ännu? Har fortfarande inte sett någon på vägarna.
Mercedes har en EQC på Stora Nolia mässan i Umeå denna vecka.
Och utgår ifrån att man får provköra den på intro dagarna 4-5 september i Umeå. ( eller om det är 5-6 september)
OK! Det var ju "länge" sedan de började bygga dem. Är nyfiken om de börjat leverera till kund eller ej och om inte om någon fått besked när de första leveranserna görs.
Är det någon som vet om EQC börjat levereras till svenska kunder ännu? Har fortfarande inte sett någon på vägarna.
Mercedes har en EQC på Stora Nolia mässan i Umeå denna vecka.
Och utgår ifrån att man får provköra den på intro dagarna 4-5 september i Umeå. ( eller om det är 5-6 september)
OK! Det var ju "länge" sedan de började bygga dem. Är nyfiken om de börjat leverera till kund eller ej och om inte om någon fått besked när de första leveranserna görs.
Enligt vem ? När jag pratat med säljare på plats så har det varit tydligt från start. Klämma och känna är tidigast slutet augusti om man har tur. Leverans till kund under hösten tidigast.
Är det någon som vet om EQC börjat levereras till svenska kunder ännu? Har fortfarande inte sett någon på vägarna.
Mercedes har en EQC på Stora Nolia mässan i Umeå denna vecka.
Och utgår ifrån att man får provköra den på intro dagarna 4-5 september i Umeå. ( eller om det är 5-6 september)
OK! Det var ju "länge" sedan de började bygga dem. Är nyfiken om de börjat leverera till kund eller ej och om inte om någon fått besked när de första leveranserna görs.
Enligt vem ? När jag pratat med säljare på plats så har det varit tydligt från start. Klämma och känna är tidigast slutet augusti om man har tur. Leverans till kund under hösten tidigast.
Vad är det du ifrågasätter? Jag har inte påstått att de är försenade, jag undrade enbart om någon fått leverans eller ej.
Har du beställt en bil?
Senast redigerad av Legato, redigerad totalt 1 gånger.
Är det någon som vet om EQC börjat levereras till svenska kunder ännu? Har fortfarande inte sett någon på vägarna.
Mercedes har en EQC på Stora Nolia mässan i Umeå denna vecka.
Och utgår ifrån att man får provköra den på intro dagarna 4-5 september i Umeå. ( eller om det är 5-6 september)
OK! Det var ju "länge" sedan de började bygga dem. Är nyfiken om de börjat leverera till kund eller ej och om inte om någon fått besked när de första leveranserna görs.
Är det någon som vet om EQC börjat levereras till svenska kunder ännu? Har fortfarande inte sett någon på vägarna.
Mercedes har en EQC på Stora Nolia mässan i Umeå denna vecka.
Och utgår ifrån att man får provköra den på intro dagarna 4-5 september i Umeå. ( eller om det är 5-6 september)
OK! Det var ju "länge" sedan de började bygga dem. Är nyfiken om de börjat leverera till kund eller ej och om inte om någon fått besked när de första leveranserna görs.
Enligt vem ? När jag pratat med säljare på plats så har det varit tydligt från start. Klämma och känna är tidigast slutet augusti om man har tur. Leverans till kund under hösten tidigast.
Vad är det du ifrågasätter? Jag har inte påstått att de är försenade, jag undrade enbart om någon fått leverans eller ej.
Har du beställt en bil?
Att det var längesedan produktionen gick igång.
Har ej beställt utan vill klämma och titta på den först. Ligger och avvaktar vad som är bästa köpet för mig om det är en E-tron,EQC, MX eller vänta lite till.
Kollade på den idag på stora nolia mässan i umeå. En säljare från bildahl i umeå som höll i det. Han hade ingen aning hur stort batteri det va, hur mycket energi den drog per km eller hur snabbt den laddade. Han sa att han tyckte det va lättare att prata liter/mil för han va mer van med det än energi. Men gick tydligen "hyfsat" fort att ladda. Undrar hur många bilar han lyckas kränga under mässan, tragiskt.
Själv har jag aldrig sett en sånn liten skuff på en suv, så det är ju lite unikt om det är det man är ute efter. Frågade om den hade frunk och han sa att man nog kunde få ner en liten ryggsäck under huven men att man troligen inte får packa nått där för elmotorerna va ivägen och kunde skadas, precis som en vanlig bil då alltså med all elektronik exponerad enligt han.
Röd S100D -18, OZ superturismo black 21”, Chrome Delete, EAP+FSD och fri SuC.
Är det någon som vet om EQC börjat levereras till svenska kunder ännu? Har fortfarande inte sett någon på vägarna.
Enligt vem ? När jag pratat med säljare på plats så har det varit tydligt från start. Klämma och känna är tidigast slutet augusti om man har tur. Leverans till kund under hösten tidigast.
Vad är det du ifrågasätter? Jag har inte påstått att de är försenade, jag undrade enbart om någon fått leverans eller ej.
Har du beställt en bil?
Att det var längesedan produktionen gick igång.
Har ej beställt utan vill klämma och titta på den först. Ligger och avvaktar vad som är bästa köpet för mig om det är en E-tron,EQC, MX eller vänta lite till.
Skrev "länge"... Den ska ha börjat i början av maj av vad jag läst. Kanske i väldigt liten skala dock med tanke på att det verkar ha levererats väldigt få bilar ännu (om inte alla hamnat i Tyskland).
Kollade på den idag på stora nolia mässan i umeå. En säljare från bildahl i umeå som höll i det. Han hade ingen aning hur stort batteri det va, hur mycket energi den drog per km eller hur snabbt den laddade. Han sa att han tyckte det va lättare att prata liter/mil för han va mer van med det än energi. Men gick tydligen "hyfsat" fort att ladda. Undrar hur många bilar han lyckas kränga under mässan, tragiskt.
Själv har jag aldrig sett en sånn liten skuff på en suv, så det är ju lite unikt om det är det man är ute efter. Frågade om den hade frunk och han sa att man nog kunde få ner en liten ryggsäck under huven men att man troligen inte får packa nått där för elmotorerna va ivägen och kunde skadas, precis som en vanlig bil då alltså med all elektronik exponerad enligt han.
Galet! Han nämnde inte när de tänkt börja leverera?
Som jag fattade på han såldes den redan men han hade ju dålig koll. Behövs lite intresserade bilförsäljare så dom kan lägga fram bra argument för att fler ska byta till el
Röd S100D -18, OZ superturismo black 21”, Chrome Delete, EAP+FSD och fri SuC.
Kollade på den idag på stora nolia mässan i umeå. En säljare från bildahl i umeå som höll i det. Han hade ingen aning hur stort batteri det va, hur mycket energi den drog per km eller hur snabbt den laddade. Han sa att han tyckte det va lättare att prata liter/mil för han va mer van med det än energi. Men gick tydligen "hyfsat" fort att ladda. Undrar hur många bilar han lyckas kränga under mässan, tragiskt.
Själv har jag aldrig sett en sånn liten skuff på en suv, så det är ju lite unikt om det är det man är ute efter. Frågade om den hade frunk och han sa att man nog kunde få ner en liten ryggsäck under huven men att man troligen inte får packa nått där för elmotorerna va ivägen och kunde skadas, precis som en vanlig bil då alltså med all elektronik exponerad enligt han.
Placerar man en sådan totalt ointresserad person att presentera sin elbil så är det ju uppenbart att Mercedes inte vill sälja den.
Det är argument nog för att jag inte skulle vilja köpa den.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Kollade på den idag på stora nolia mässan i umeå. En säljare från bildahl i umeå som höll i det. Han hade ingen aning hur stort batteri det va, hur mycket energi den drog per km eller hur snabbt den laddade. Han sa att han tyckte det va lättare att prata liter/mil för han va mer van med det än energi. Men gick tydligen "hyfsat" fort att ladda. Undrar hur många bilar han lyckas kränga under mässan, tragiskt.
Själv har jag aldrig sett en sånn liten skuff på en suv, så det är ju lite unikt om det är det man är ute efter. Frågade om den hade frunk och han sa att man nog kunde få ner en liten ryggsäck under huven men att man troligen inte får packa nått där för elmotorerna va ivägen och kunde skadas, precis som en vanlig bil då alltså med all elektronik exponerad enligt han.
Placerar man en sådan totalt ointresserad person att presentera sin elbil så är det ju uppenbart att Mercedes inte vill sälja den.
Det är argument nog för att jag inte skulle vilja köpa den.
/fth
Har också pratat med Bildahl säljaren, ska kanske hålla elbils kurs med dom.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Kollade på den idag på stora nolia mässan i umeå. En säljare från bildahl i umeå som höll i det. Han hade ingen aning hur stort batteri det va, hur mycket energi den drog per km eller hur snabbt den laddade. Han sa att han tyckte det va lättare att prata liter/mil för han va mer van med det än energi. Men gick tydligen "hyfsat" fort att ladda. Undrar hur många bilar han lyckas kränga under mässan, tragiskt.
Själv har jag aldrig sett en sånn liten skuff på en suv, så det är ju lite unikt om det är det man är ute efter. Frågade om den hade frunk och han sa att man nog kunde få ner en liten ryggsäck under huven men att man troligen inte får packa nått där för elmotorerna va ivägen och kunde skadas, precis som en vanlig bil då alltså med all elektronik exponerad enligt han.
Placerar man en sådan totalt ointresserad person att presentera sin elbil så är det ju uppenbart att Mercedes inte vill sälja den.
Det är argument nog för att jag inte skulle vilja köpa den.
/fth
Har också pratat med Bildahl säljaren, ska kanske hålla elbils kurs med dom.
Ja, det låter ju som dom behöver lite hjälp
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Som jag fattade på han såldes den redan men han hade ju dålig koll. Behövs lite intresserade bilförsäljare så dom kan lägga fram bra argument för att fler ska byta till el
Med tanke på att de (mig veterligen) inte delat med sig av några produktionssiffror samt att den snabbt blev slutsåld så kan man väl gissa att volymerna (åtminstone initialt) är ganska små.