Vit och creme. Snyggaste kombon. Väldigt "skandinaviskt" på något sätt rent designmässigt.perbjork skrev:Stackars Marcusden kommer nog snart ska du se. Nedan lite bilder på min så länge. Fick iallafall prova den ordentligt idag. I morgon ”snor” sonen den som ska på bröllop i Karlstad.
Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?
Moderator: Redaktion
Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Undrar vem det är mest “syndast” om i denna tråd 

Model S 100 P Raven 2019
- jseverinson
- Teslaägare
Inte dig i alla fall, det kan du vara lugn för.perbjork skrev:Undrar vem det är mest “syndast” om i denna tråd

Model S Long Range levererad 2019-08-05.
Haha.jseverinson skrev:Inte dig i alla fall, det kan du vara lugn för.perbjork skrev:Undrar vem det är mest “syndast” om i denna tråd
Fast imorgon är det synd om honom när sonen tar bilen
Raven MS LR Pearl White, vit interiör + gråa 19-tums hjul
Haha. Ok, ja jäklar vad det är synd om oss! I-landsproblem, vad är det?David D skrev:Lidit mest? Pfft, jag avbeställde och bokade om 28/4, dvs långt innan dig och jag ska inte få min förrän i september! Men jag har iofs en S85D som tröstAndreasF skrev:Då sällar även jag mig till dem som fått VIN på hemsidan samt regnummer på Car.info. Känns mao som att det börjar närma sig!
Som sagt, beställde min första MS den 27/3 bokade om 29/4 så jag har lidit mest!
Fick fö 0,49 i ränta via DNB också efter bra påpekande i denna tråd, ni övriga har alltså sparat mig ett antal sköna slantar. Tack och bock för det!

Tesla Model S LR-19 Raven, Deep Blue Metallic, FSD
Klart det är synd om oss. Jag ska nu genomlida två veckor all-inclusive på Cypern, innan jag får hämta min bil.
Å det finns inga sidor att behöva uppdatera längre. Allt e klart. Bara vänta...
Å det finns inga sidor att behöva uppdatera längre. Allt e klart. Bara vänta...
Model X - 2019
Kul!McMagnus skrev:Då är våra bilar båtsyskon. Samma leveransintervall, men jag fick mail för nån vecka sen. Kanske ses på Trosta?Daniel skrev:Jag fick mail igår om leverans mellan 14-21 augusti.
Beställd 29/4. Var på båten som gick 2019-07-07.
MS LR.
Just nu befinner jag mig på bilsemester. För närvarande i Italien med min gamla trotjänare (P85). Hade varit roligare att göra resan med nya bilen, men men...kul att ha något att se fram emot efter semestern också
Ska skriva ett längre inlägg när jag är hemma sen, men kontentan är att det bara blir enklare att åka vart man vill i Europa med sin Tesla, utan någon som helst framförhållning eller planering (förutom vart man ska parkera för att inte få parkeringsskador. Vilket dock inte är Teslaspecifikt)
Ett exempel på parkeringsutmaningen i Italien:
Nu har de släppt att det är gratis SuC på S och X vid nybeställning.
Dags att prata med Tesla igen.
Tesla Model 3 Performance-24
Tesla Model Y Performance-22
Tesla Model S LR-19 Raven *Såld* / Tesla Model 3 LR-20 *Såld* / Kia e-Niro-19 *Såld* / Nissan Leaf-18 *Såld* / Golf GTE -15*Såld*
Tesla Model S LR-19 Raven *Såld* / Tesla Model 3 LR-20 *Såld* / Kia e-Niro-19 *Såld* / Nissan Leaf-18 *Såld* / Golf GTE -15*Såld*
Oj, bra att du såg det.TechNerd skrev:Nu har de släppt att det är gratis SuC på S och X vid nybeställning.
Ska ju bli roligt och pinsamt att ringa Tesla (jag hatar att verkligen vara den som försöker få free stuff).
Men man lär ju ångra sig om man inte ens försöker.
Hoppas bara jag får tag i min kille för han har typ semester för jämnan (men är annars väldigt trevlig)
Det här är bästa tråden någonsin!
Model S Long Range 2019 - Midnight Silver Metallic
Var ser du det? Jag kikade lite snabbt men hittade inget.TechNerd skrev:Nu har de släppt att det är gratis SuC på S och X vid nybeställning.
Model S Raven Long Range, Deep Blue, FSD
Återkom med info om hur det gick, sitter i exakt samma sits som du. Har haft en drös kontakter med min säljare (också väldigt trevlig). LovadeMarcusC skrev:Oj, bra att du såg det.TechNerd skrev:Nu har de släppt att det är gratis SuC på S och X vid nybeställning.
Ska ju bli roligt och pinsamt att ringa Tesla (jag hatar att verkligen vara den som försöker få free stuff).
Men man lär ju ångra sig om man inte ens försöker.
Hoppas bara jag får tag i min kille för han har typ semester för jämnan (men är annars väldigt trevlig)

Model S P100D Raven, lev 201909
Står även när man byggt bilen.McMagnus skrev:Var ser du det? Jag kikade lite snabbt men hittade inget.TechNerd skrev:Nu har de släppt att det är gratis SuC på S och X vid nybeställning.
Dock står det inte på lagerbilar - dessutom går leasingerbjudandet ut på söndag.
Så det kommer antagligen bli så att man får välja - antingen fri SuC eller 0.49% ränta.
Alternativet är att beställa en ny i helgen, och kallt räkna med att kunna avbeställa den "gamla".
Jag tycker inte man borde få antingen free SuC eller 0.49%
Det är ju olika företag som erbjuder de olika sakerna.
Free SuC kom precis nu för att man vill säkert få massa beställningar som precis kommer kunna levereras innan nästa kvartal-skifte.
Inte helt säkert att vi får det då plus att jag antar att ni också har använt er av referral på tex 7500 km.
Vad händer i så fall med det, jag menar den vars kod man använde. Blir han av med 7500 km då?
Men man kan inte annat än ringa i alla fall och kolla. Synd att det blev helg nu bara
Det är ju olika företag som erbjuder de olika sakerna.
Free SuC kom precis nu för att man vill säkert få massa beställningar som precis kommer kunna levereras innan nästa kvartal-skifte.
Inte helt säkert att vi får det då plus att jag antar att ni också har använt er av referral på tex 7500 km.
Vad händer i så fall med det, jag menar den vars kod man använde. Blir han av med 7500 km då?
Men man kan inte annat än ringa i alla fall och kolla. Synd att det blev helg nu bara
Det är inget leasingbolag som erbjuder 0.49 i ränta utan att biltillverkaren sponsrar också.
Jag har bara 1500km i referral.
Klart jag gör ett försök.. Men jag tror att 0.49 i ränta ger mig mer vinning än fri SuC om jag räknat rätt.
Klart jag gör ett försök.. Men jag tror att 0.49 i ränta ger mig mer vinning än fri SuC om jag räknat rätt.
Du har nog rätt i det.TechNerd skrev:Det är inget leasingbolag som erbjuder 0.49 i ränta utan att biltillverkaren sponsrar också.
Jag håller med dig 0.49 ger mycket mer vinning än fri SuC (något jag skulle egentligen bara använda några gånger per år). Men känslan är ändo rolig. Gratis är ju alltid gott

Nu står det fri supercharge på lagerbilarna också - men alla har gått åt idag ser det ut som. Bara en lagerbil kvar.
Inte bara lagerbilarna vad jag förstår alla M o X som beställs efter 2 Aug. Funderar att ringa på måndag och ”hota” att lämna tillbaka min bil om jag inte får fri SUC. Å andra sidan vet jag att det inte är så mycket pengar det handlar om men man kan ju alltid försöka...
Model S 100 P Raven 2019
Ska väl inte ropa hej, men det här väldigt lovande ut:
Ja, läser man i den långa tråden verkar det vara några som har fått Fri SuC.TechNerd skrev:Ska väl inte ropa hej, men det här väldigt lovande ut:
Dock har de precis beställt, hoppas det gäller för oss som väntat jääääätte länge med

Haha, apropå lidande så var min första beställning den 24 januari och sen ombokning på det. Sålde min S90D sista april och haft Model 3 som dyr hyrbil nu sen dess (den senaste av-/ombeställningen var den 29/4) då vanliga bilmärken inte fungerade efter att ha kört uteslutande tesla i tre år. Men inte lång tid kvar nu!David D skrev:Lidit mest? Pfft, jag avbeställde och bokade om 28/4, dvs långt innan dig och jag ska inte få min förrän i september! Men jag har iofs en S85D som tröstAndreasF skrev:Då sällar även jag mig till dem som fått VIN på hemsidan samt regnummer på Car.info. Känns mao som att det börjar närma sig!
Som sagt, beställde min första MS den 27/3 bokade om 29/4 så jag har lidit mest!
Fick fö 0,49 i ränta via DNB också efter bra påpekande i denna tråd, ni övriga har alltså sparat mig ett antal sköna slantar. Tack och bock för det!
Hursomhelst ang. superchargingen så får vi säkert det på våra bilar också, vi som inte fått leverans ännu. Men för min del är supercharging inte särskilt attraktivt ekonomiskt, har kollat lite nu när jag kört Model 3 och betalat för supercharging vid långresor. Det är en rätt försumbar kostnad i sammanhanget sett till bilens kostnad, typ nån tusing per år på sin höjd (vilket inte är skitpengar men som sagt, sett till bilens prislapp ingen dealbreaker)
En fråga, hur kollar ni på carinfo.se om ni fått regnr? Vad skriver ni in vart?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
S90D svartmetallic med helsvart premium interiör, nextgensäten, panoramatak, ultraljudsystem, autopilot, luftfjädring, köldpaket, bakåtvända extrasäten. Uthämtad 1 april 2016.
Hoppas vi får det också! Egentligen inte så mycket för pengarna utan för känslan att dels gjort en så bra affär som möjligt och att någon gång kunna resa lite längre billigare.RobinG skrev:Hursomhelst ang. superchargingen så får vi säkert det på våra bilar också, vi som inte fått leverans ännu. Men för min del är supercharging inte särskilt attraktivt ekonomiskt, har kollat lite nu när jag kört Model 3 och betalat för supercharging vid långresor. Det är en rätt försumbar kostnad i sammanhanget sett till bilens kostnad, typ nån tusing per år på sin höjd (vilket inte är skitpengar men som sagt, sett till bilens prislapp ingen dealbreaker)
En fråga, hur kollar ni på carinfo.se om ni fått regnr? Vad skriver ni in vart?

Bara sök efter ditt ditt vin-nr från källkoden i Tesla-sidan 'Hantera din bil' på ex http://car.info
När du får tillbaka din fina bil kan du väl lägga upp en bild på bakluckan.perbjork skrev:Stackars Marcusden kommer nog snart ska du se. Nedan lite bilder på min så länge. Fick iallafall prova den ordentligt idag. I morgon ”snor” sonen den som ska på bröllop i Karlstad.
Är nyfiken på hur beteckningen ser ut på en PL numera.

Antar det ser likadant ut på S och X. Detta är på min X hämtad i fredags.
Model Y Performance beställd maj 2024