Tesla App - kan ej logga in
Moderator: Redaktion
Tesla App - kan ej logga in
"Inloggningen misslyckades. Det finns inga produkter länkade till ditt Tesla-konto", står det.
Jag har ju inte fått bilen (och inget VIN) ännu, men eftersom jag har konto via datorn borde det väl fungera genom mobilen också?
Jag har ju inte fått bilen (och inget VIN) ännu, men eftersom jag har konto via datorn borde det väl fungera genom mobilen också?
Tesla Model S "Raven" Long range FSD 2019
Re: Tesla App - kan ej logga in
Jag har precis som du (har inte fått min bil än), men när jag har googlat det så har jag förstått att när man tar leverans så klickar de i något i datorn och först då kommer du åt din bilAnders1 skrev:"Inloggningen misslyckades. Det finns inga produkter länkade till ditt Tesla-konto", står det.
Raven MS LR Pearl White, vit interiör + gråa 19-tums hjul
Det här har diskuterats en hel del väntrum model 3-tråden http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... 51&t=16185 som jag antar att du inte läst då du inte har beställt model 3, men det är så att när man närmar sig leverans så blir man utelåst ur appen till dess att leveransen sker.
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Ok, då behöver jag inte oroa mig för att jag missat någon kryssruta på datorvarianten av kontot som tillåter mobil access. Tack!
Jag har oxå fått höra att det är så det funkar nu, men det hade ju varit extremt mycket mer logiskt att det funkar precis som Anders tycker. Självklart borde man då inte ha rättigheter att kolla GPS, tuta eller göra nåt med bilen, men då kan det ju stå så i appen så att man:
1. Förstår varför det är som det är
2. Slipper knappa in mail o lösen varje gång. (För jag förutsätter att man normalt inte behöver göra det?)
2. Slipper knappa in mail o lösen varje gång. (För jag förutsätter att man normalt inte behöver göra det?)
Model S Raven Long Range, Deep Blue, FSD
Håller med, för på sidan där man hanterar sin bil står det ju faktiskt:McMagnus skrev:Jag har oxå fått höra att det är så det funkar nu, men det hade ju varit extremt mycket mer logiskt att det funkar precis som Anders tycker. Självklart borde man då inte ha rättigheter att kolla GPS, tuta eller göra nåt med bilen, men då kan det ju stå så i appen så att man:
Ladda ner Tesla-appen
Se informationsvideor om körning och lås upp din rekommendationskod.
Men jag kan inte se några videos eftersom jag inte kan logga in.
Så bättre feltext hade uppskattats
Precis! Jätteförvirrande. Jag twittrade just @BenSullins en #whydonttheyjust. Vet inte om det kan vara en väg till förändring?
Model S Raven Long Range, Deep Blue, FSD
Skönt att jag inte är ensam och förvirrad... 

- SR-71-BlackBird
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/stefan9931
Ibland kommer man in innan man tagit leverans, ibland inte, kommer och går.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Men vad fasiken skulle du säga det förSR-71-BlackBird skrev:Ibland kommer man in innan man tagit leverans, ibland inte, kommer och går.

Jag har ju typ bara en vecka kvar och har suttit och refreshat en massa tracking-sidor i två månader nu.
Ska man "behöva" prova appen nu flera gånger per dag?
Jag behöver verkligen en semester när jag tagit leverans

- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Ja det behöver du.MarcusC skrev:Men vad fasiken skulle du säga det förSR-71-BlackBird skrev:Ibland kommer man in innan man tagit leverans, ibland inte, kommer och går.![]()
Jag har ju typ bara en vecka kvar och har suttit och refreshat en massa tracking-sidor i två månader nu.

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Eller så går man till Teslas sida där man hittar videosnuttar och användarhandboken.MarcusC skrev:Men vad fasiken skulle du säga det förSR-71-BlackBird skrev:Ibland kommer man in innan man tagit leverans, ibland inte, kommer och går.![]()

https://www.tesla.com/sv_SE/support/model-3-videos
https://www.tesla.com/content/dam/tesla ... ope_sv.pdf
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Jeppe_E skrev:Eller så går man till Teslas sida där man hittar videosnuttar och användarhandboken.MarcusC skrev:Men vad fasiken skulle du säga det förSR-71-BlackBird skrev:Ibland kommer man in innan man tagit leverans, ibland inte, kommer och går.![]()
Ingen dragkrok där...
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Plus att egentligen är jag inte intresserad över filmerna. Jag har ju kollat på youtube i över 5 år sen jag bestämde mig för att köpa en MSbonath skrev:Jeppe_E skrev:Eller så går man till Teslas sida där man hittar videosnuttar och användarhandboken.MarcusC skrev:Men vad fasiken skulle du säga det förSR-71-BlackBird skrev:Ibland kommer man in innan man tagit leverans, ibland inte, kommer och går.![]()
Ingen dragkrok där...

Men det hade varit roligt om GPS:en var igång så man kunde se var i världen ens bil var

Kommer inte att hända. Bilen länkas till ditt konto först på leveransdagen.MarcusC skrev:
Plus att egentligen är jag inte intresserad över filmerna. Jag har ju kollat på youtube i över 5 år sen jag bestämde mig för att köpa en MS![]()
Men det hade varit roligt om GPS:en var igång så man kunde se var i världen ens bil var
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Tack, du är en life-saver. Jag börjar ju få ont i refresh-fingrarnaJeppe_E skrev:Kommer inte att hända. Bilen länkas till ditt konto först på leveransdagen.MarcusC skrev:
Plus att egentligen är jag inte intresserad över filmerna. Jag har ju kollat på youtube i över 5 år sen jag bestämde mig för att köpa en MS![]()

Dessutom går det inte göra nått kul med appen förrän man slagit på mobile access i bilen. Tänkte jag kunde hitta bilen på Trosta mha appen men det gick inte, de hade inte fått på skyltarna så vi letade en stund