Oj då. Erfarenhet av Ellte Bil i Tumba?

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
foolip
Teslaägare
Inlägg: 120
Blev medlem: 28 jan 2019 11:52

Oj då. Erfarenhet av Ellte Bil i Tumba?

Inlägg av foolip »

Detta har hänt vid utfart från garage, vänster bak på Model 3:
received_535944710560538.jpeg
Ellte Bil i Tumba är en av de karossverkstäder som listas på https://www.tesla.com/sv_SE/support/bod ... edirect=no, har någon erfarenhet av dem?

Hela karossdelen lär behöva målas om, brukar det blir bra eller är det bara att ge upp och foliera bilen Pikachu-gul?
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9356
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Oj då. Erfarenhet av Ellte Bil i Tumba?

Inlägg av bylund »

Ingen erfarenhet av dem, men RM Bilservice (numera Werksta) i Danderyd har fixat lackskador på min på min röda S med bravur, och den röda färgen ska vara lite klurig att få till. Men jag vet såklart inte om det är värt de extra milen att åka dit istället.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5559
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Oj då. Erfarenhet av Ellte Bil i Tumba?

Inlägg av OfarligTesla »

bylund skrev:
Ingen erfarenhet av dem, men RM Bilservice (numera Werksta) i Danderyd har fixat lackskador på min på min röda S med bravur, och den röda färgen ska vara lite klurig att få till. Men jag vet såklart inte om det är värt de extra milen att åka dit istället.
Går inte att boka där just nu enligt vad Werksta sa till mig, jag får köra min skada på Werksta Sätra istället.
Användarvisningsbild
erkap
Teslaägare
Inlägg: 274
Blev medlem: 14 jun 2017 16:21

Re: Oj då. Erfarenhet av Ellte Bil i Tumba?

Inlägg av erkap »

Jag har lackat en (annan än Tesla) hos Ellte. Fick dessa rekommenderade då jag inte blev nöjd med en annan firma. Ellte gjorde ett toppenjobb och var verkligen skickliga.

Jag har haft Teslan inne hos RM i Danderyd. De gjorde ett OK jobb. Tycker att min röda färg inte blev helt 100 i matchningen men bra nära.

Jag väljer nog Ellte om det står mellan dessa två.

Ett annat tips är att kolla med Johan på Rosenbergs Inpol som är riktigt duktig på lackbehandlingar. Han har en kille som ska vara bra på att lacka. Kan vara värt att få ett prisförslag där och även få ett från Ellte (eller RM).
MYP -22
MS 75D -17 (såld -22)
Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare
Inlägg: 1928
Blev medlem: 11 jun 2015 10:25
Ort: Upplands Väsby

Re: Oj då. Erfarenhet av Ellte Bil i Tumba?

Inlägg av chpaulin »

Jag har gjort spot repair hos Mycar I Värtahamnen. De trollar bort rätt tuffa dörruppslag osv. och de kanske kan lösa detta utan hel omlackering. Värt att fråga.
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Användarvisningsbild
foolip
Teslaägare
Inlägg: 120
Blev medlem: 28 jan 2019 11:52

Re: Oj då. Erfarenhet av Ellte Bil i Tumba?

Inlägg av foolip »

Tack för tipsen allihopa! Det låter som att folk varit nöjda med både Ellte och Werksta Danderyd. Jag ska höra med Rosenbergs också, se vad Johan tror. Spelar ingen roll om det är det närmaste bara det blir bra!

En lite bättre bild om det kan "roa" någon:
IMG_3339.JPG
Användarvisningsbild
Segelflygaren
Teslaägare
Inlägg: 971
Blev medlem: 07 mar 2014 20:05
Referralkod: ts.la/jesper1523

Re: Oj då. Erfarenhet av Ellte Bil i Tumba?

Inlägg av Segelflygaren »

erkap skrev:
Jag har lackat en (annan än Tesla) hos Ellte. Fick dessa rekommenderade då jag inte blev nöjd med en annan firma. Ellte gjorde ett toppenjobb och var verkligen skickliga.

Jag har haft Teslan inne hos RM i Danderyd. De gjorde ett OK jobb. Tycker att min röda färg inte blev helt 100 i matchningen men bra nära.

Jag väljer nog Ellte om det står mellan dessa två.

Ett annat tips är att kolla med Johan på Rosenbergs Inpol som är riktigt duktig på lackbehandlingar. Han har en kille som ska vara bra på att lacka. Kan vara värt att få ett prisförslag där och även få ett från Ellte (eller RM).
Han lackade huven på en tesla som jag ägde tidigare. Klart bäst pris, han tog det snabbt också, men den röda färgen är klurig. Måste säga att RM i Danderyd klarade den bättre. Gällande alla kulörer utom röd skulle jag dock nyttjat Johans kille.
Användarvisningsbild
foolip
Teslaägare
Inlägg: 120
Blev medlem: 28 jan 2019 11:52

Re: Oj då. Erfarenhet av Ellte Bil i Tumba?

Inlägg av foolip »

Tänkte berätta hur det blev med allt sen. Jag tog kontakt med Rosenbergs Inpol och fick prisuppgift på max 5000. Andra här har god erfarenhet av dem så jag slog till. Slutpriset blev 4000 och jag kan varken se eller känna var det varit en skada. Det är bara om jag tar en ficklampa (telefonen) och lyser på lacken i stor vinkel som det går att skönja något. Jag är helnöjd!

Bästa priset jag fick från Ellte var 14 500. Stor skillnad...
Användarvisningsbild
foolip
Teslaägare
Inlägg: 120
Blev medlem: 28 jan 2019 11:52

Re: Oj då. Erfarenhet av Ellte Bil i Tumba?

Inlägg av foolip »

Ställde bilen i solen och då kan man också se en viss nyansskillnad på ett ställe. Lägger upp en bild så får ni se om ni kan se det också.
IMG_20190921_155012.jpg
Som sagt nöjd ändå.
Skriv svar