Leveransdatum
Moderator: Redaktion
-
Re: Leveransdatum
Hej alla glada!
Beställde och betalade 6 Maj och fortfarande står det "We have begun sourcing parts" alltså ingen uppdatering...... Leverans slutet Augusti
Borde det inte hänt något vi det här laget?
Någon annan här inne med liknande beställningsdatum?
Här är min spec:
Model S 627.000 kr
Röd laddadapter Inkluderat
Hatthylla Inkluderat
Pearl White-färg 13.400 kr
Panoramatak 22.300 kr
Performance + 58.000 kr
Supercharger aktiverad Inkluderat
Teknikpaket 33.500 kr
Aktiv luftfjädring 20.100 kr
21-tums grå turbinhjul 40.200 kr
Kolfiberspoiler Inkluderat
Teslas röda bromsok Inkluderat
85 kWh Performance Model S 210.500 kr
Alcantarainnertak Inkluderat
Kolfiberdekor 7.100 kr
Dubbelladdare 13.400 kr
Parkeringssensorer 4.500 kr
Ultra hi-fi-ljud 22.300 kr
Svarta Performance-skinnsäten 22.300 kr
Utökade nappaskinndetaljer 22.300 kr
Förstklassig interiörbelysning 8.900 kr
Säkerhetspaket 3.700 kr
Köldpaket 6.700 kr
Destinations- och regelmässig dokumentavgift 3.950 kr
Beställde och betalade 6 Maj och fortfarande står det "We have begun sourcing parts" alltså ingen uppdatering...... Leverans slutet Augusti
Här är min spec:
Model S 627.000 kr
Hatthylla Inkluderat
Panoramatak 22.300 kr
Performance + 58.000 kr
Teknikpaket 33.500 kr
Kolfiberdekor 7.100 kr
Dubbelladdare 13.400 kr
Säkerhetspaket 3.700 kr
Köldpaket 6.700 kr
bra specad bil! Like!!!
du valde dessutom en av de tre färger jag valde mellan!
Bra smak!
du valde dessutom en av de tre färger jag valde mellan!
Bra smak!

Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
@johan: Du är inne i en skitjobbig fas... just tiden efter order till leverans är sjuuukt jobbig.... Härda ut... I praktiken hör de av sig runt månaden innan leverans. Vad det står på din teslasida är faktiskt mindre relevant. Notera att när du fått en VIN är bilen reserverad för produktion. Även det kan ta lite tid. par veckor till någon månad efter order. Skulle tro att de hör av sig i slutet på Juli eller början på augusti för slutbetalning och leveransplanering...
Johan, du bör ha fått ett VIN. Eller?
Slutet av augusti håller så länge den går i prod inom 1-2 veckor.
Slutet av augusti håller så länge den går i prod inom 1-2 veckor.
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Troligen får du bilen till dig inom 4 månader, kanske det drar över lite. Min beställdes 23. februari och levererades den 13. juni. Angående betalning så kan det stoppa lite i samband med registrering om leasing är inblandat, men om du redan betalt hela bilen slipper du detta.JohanTesla skrev:Hej alla glada!
Här är min spec:
Model S 627.000 kr
Hatthylla Inkluderat
Panoramatak 22.300 kr
Performance + 58.000 kr
Teknikpaket 33.500 kr
Kolfiberdekor 7.100 kr
Dubbelladdare 13.400 kr
Säkerhetspaket 3.700 kr
Köldpaket 6.700 kr
kommer nog gå något snabbare med Svenskt SC. Tesla kan leverera till sverige direkt så skyltar och annat kan köras direkt. Med den Danska varianten var man ju tvungen att vänts tills bilen passerade gränsen innan man kunde ansöka om skyltar... dvs nu kan Tesla ordningställa bilen i sverige samtidigt som skyltarna reggas etc. man bör väl vinna minst ett par dagar till en vecka i vilket fall...
-
Jag har inte fått någon VIN!! men leveransuppskattning är som sagt fortfarande slutet av Aug.
Är det normalt att det dröjer 2 månader att få VIN?
Jag fick mitt VIN efter ca 2-3 veckor.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Borde kommit nu. Tror inte att jag väntade så länge på VIN Däremot fick jag först bilen 2 månader efter att den var klar på fabriken! Det är jobbigt, jag vet.JohanTesla skrev:Jag har inte fått någon VIN!! men leveransuppskattning är som sagt fortfarande slutet av Aug.
Vilken dag bekräftade du din beställning?ceo skrev:Tjoho!
"Pågår
Teslas fabrik bygger nu din Model S."
Få rabatt på din Tesla: http://---
S85, Vit, Pano, Tech, Luftfjädring, Carbon, - beställd maj 2014 - leverans september 2014. 4,300mil
S85, Vit, Pano, Tech, Luftfjädring, Carbon, - beställd maj 2014 - leverans september 2014. 4,300mil
Nu är det bara 1,5-2 månader kvarceo skrev:Tjoho!
"Pågår

Japp, utlovad leverans augusti. Hoppas på första delen av augusti...Bod skrev:Nu är det bara 1,5-2 månader kvarceo skrev:Tjoho!
"Pågår

Håller tummarna för dig. Väntan är jättejobbig.
Beställde v14, bilen byggdes v23 och skall levereras v29.
Beställde v14, bilen byggdes v23 och skall levereras v29.
Mailar de när statusen ändras, eller måste jag fortsätta ladda om My Tesla en gång i halvtimmen de närmaste månaderna? 

Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
De e-postar inte om ändrad status. Jag fick ett meddelande några veckor efter att statusen ändrats till "din bil är nu färdigproducerad oc på väg från fabrik". Ett e - post som att vår bil var nu nära. Vi har dock kvar ovanstående status. Dvs bilen på väg från fabrik
Hur lång tid tar det från det att Transportstyrelsen lagt upp registreringsskyltarna till dess att man har den i brevlådan? Hustru har begärt eftersändning av posten,och jag har ingen positiv erfarenhet av detta. Senaste vi skulle få ett paket då vi hade eftersändning av posten, tappade posten bort paketet.
Det tog mig två dagar förra året när jag importerade en bil. Skyltarna skickas som brev, och min erfarenhet är att det är mindre strul med eftersändning av brev än paket.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
i mars hade de lite handläggningstider pgr av många bilar. tog ca en vecka då.
Var inne på MyTesla idag och såg att under Upphämtning så står det Tisdag den 15:e Juli. Det är nästa vecka. Dock så står det Stockholm Servicecenter. Är detta inte samma lokal som Täby?
Är det ngn som har mail alt. telefonnummer till Edwina, då jag inte blivit kontaktad av ngn angående leveransen.... Nu blev det lite brådis.....
Är det ngn som har mail alt. telefonnummer till Edwina, då jag inte blivit kontaktad av ngn angående leveransen.... Nu blev det lite brådis.....

- AGCF
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alexander7331
- Kontakt:
Jag är inne på mytesla flera gånger per dag
Igår dök slutfakturan upp under dokument. Leverans är beräknad till slutet av juli i mytesla. På fakturan står det 2 augusti som leveransdag. Enligt mail från Emil är det första halvan av augusti som är trolig leverans. Beställde en S85 4 dagar efter dig Ghia64.

Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Det sjuka är att jag såg just nu att min slutfaktura dök upp den 30/6. Är inte inne särskilt ofta på min Tesla sida, men man kan väl tycka att man kan få en Heads Up eller? Jaja, skall kolla med leasingfirman imorgon, kan hända att det redan är löst eftersom de har haft kontakt med Emil direkt.
Men min önskan om att få kontakt med Edwina återstår....
Jag har samma leveransbesked. Emil har dock sagt att han skall upp till Stockholm och själv vara med på överlämningen. Och han kommer antingen på tisdag eller onsdag. Så överlämningen blir antingen onsdag eller torsdag. Tror han skall titta på servicecentret också.Ghia64 skrev:Var inne på MyTesla idag och såg att under Upphämtning så står det Tisdag den 15:e Juli. Det är nästa vecka. Dock så står det Stockholm Servicecenter. Är detta inte samma lokal som Täby?
Service Centret är inte samma som Täby, men än så länge överlämnas bilen i Täby även om det står Service Center på "My Tesla" enligt besked från Tesla.
- Mikael Karlberg
- Teslaägare
Edwinas telefon 0768806690Ghia64 skrev:Det sjuka är att jag såg just nu att min slutfaktura dök upp den 30/6. Är inte inne särskilt ofta på min Tesla sida, men man kan väl tycka att man kan få en Heads Up eller? Jaja, skall kolla med leasingfirman imorgon, kan hända att det redan är löst eftersom de har haft kontakt med Emil direkt.
Tack Mikael!
Betalningen var fixad via leasingbolaget och skyltar är på väg. Bör vara framme på Fredag. Så förhoppningsvis så kan jag hämta bilen nästa vecka då.
Betalningen var fixad via leasingbolaget och skyltar är på väg. Bör vara framme på Fredag. Så förhoppningsvis så kan jag hämta bilen nästa vecka då.