Äntligen händer någotTeslanorr skrev:Senaste transporten som gick igår är på väg till Norfolk först, send Rotterdam, heter SAFMARINE MAFADI.



Moderator: Redaktion
Äntligen händer någotTeslanorr skrev:Senaste transporten som gick igår är på väg till Norfolk först, send Rotterdam, heter SAFMARINE MAFADI.
Jag har för mig att när båten har seglat iväg så ser man inte längre vilken båt som verkligen den är på.Teslanorr skrev:"Troligtvis" du kan ju kolla vilken båt containern lastas på!
Använder du samma sida för att göra fler sökningar, eller har du hittat en annan sida?Teslanorr skrev:Det är lite eftersläpning... Som för min står det fortfarande bara att bilen är lastad i kontainern, via VIN "sökning" . Men via andra sökningar vet jag att kontainern är lastad och på väg.
Ja, så har jag gjort, men för mig funkar det inte. Troligtvis för min har redan seglat färdigt (den kom till Rotterdam för två veckor sedan)Teslanorr skrev:Se lite tidigare i tråden, sök på WR, sen klicka på lilla "pilen" till vänster om ditt VIN så får man fram "Shipped By". Sök sen på den koden så ser man vilken båt det är planerat gå med.
Kollat runt lite på “Tesla owners worldwide” och det finns tydligen ganska många med samma problem. Sök efter ”Danni Suskin” så hittar du tråden. Mycket bullshit men det verkar precis som du tror vara ett mycket enkelt fel med en sensor. Kan också vad jag förstår vara en av sladdarna till sensorerna som inte är korrekt fastsatt och slits sönder mot insidan av däcket. En annan möjlighet som en del framhärdar är att det skulle vara 12 volts-batteriet.erbo73 skrev:Leveransen gick smidigt. Enbart 5 leveranser idag så ingen panik. Slarvigt polerad med nån liten repa som faktiskt killen i hallen lyckades polera bort. Annars såg den bra ut.
Frågade efter var man kan köpa ccs-adaptern, på nätet sa lev.killen. När jag sen stannade till och kollade mera låg det en sån i påsen för laddaren...
Sitter just nu i tel.kö till Tesla service pga detta meddelande. Har gjort hard reset utan lycka.
Med tanke på felkoderna känns det som en ABS-sensor gett upp. Surt efter 37 mil.
Låter som en bra idé.perbjork skrev:B.T.W så funderar jag på att vi ska skapa en ny tråd när vi fått våra bilar där vi kan dela erfarenheter och kanske hjälpa varandra i olika situationer. F.Ö så har det skapas en ny FB grupp som heter ”Tesla New Owner Mentorship” med många erfarna Teslaägare samt även folk som jobbar på Tesla som svarar vänligt på frågor på allt mellan himmel och jord som rör Tesla.
Låter som en bra idé! Men FB funkar tyvärr inte för mig.perbjork skrev:B.T.W så funderar jag på att vi ska skapa en ny tråd när vi fått våra bilar där vi kan dela erfarenheter och kanske hjälpa varandra i olika situationer. F.Ö så har det skapas en ny FB grupp som heter ”Tesla New Owner Mentorship” med många erfarna Teslaägare samt även folk som jobbar på Tesla som svarar vänligt på frågor på allt mellan himmel och jord som rör Tesla.
Ni kan vara lugna, vi kommer inte starta något på FB.Dream99 skrev:Gärna en ny tråd, men inte på FB...
Men det låter ju jättekonstigt.jseverinson skrev:Jag blir inte klok på det här företaget. I måndags när jag ringde var bilen på en lastbilstrailer och skulle komma fram dagen efter. Bokad leverans nu på måndag. Så idag slår jag en signal för att höra om det finns någon chans att leveransen kan ske innan helgen (jag vet att jag är jobbig men försök inte påstå att ni inte hade gjort samma sak!) och får då svaret ”nej det går inte att lösa, bilen har inte kommit till Stockholm än utan beräknas komma på fredag eller under helgen.
Det verkar helt godtyckligt vilken information man får och jag vägrar tro att företaget inte har information om var ett gods värt så mycket pengar befinner sig, så jag lutar åt att leveranspersonalen antingen inte har informationen, feltolkar den eller bara gissar sig fram. Vad tror ni?
Jag ringer leveransteamet, jag tror man hamnar hos lite olika personer beroende på när man ringer. Numret fanns på Teslas hemsida fram till för en månad sedan ungefär. PM:a om ni vill ha det.MarcusC skrev:Och en fråga till, vem ringer du?
Din Sales Advisor eller direkt till Trosta?
Antar att man inte ska berätta att man fick numret av dig, för då lär man väl bli bannad och får inte ta leveransjseverinson skrev:Jag ringer leveransteamet, jag tror man hamnar hos lite olika personer beroende på när man ringer. Numret fanns på Teslas hemsida fram till för en månad sedan ungefär. PM:a om ni vill ha det.MarcusC skrev:Och en fråga till, vem ringer du?
Din Sales Advisor eller direkt till Trosta?
Nja, det var min gissning. Och den har ju stämt ganska bra:MarcusC skrev:jseverinson, jag kanske har fel, men fick inte du reda på av Tesla att när bilen kommer till leverans-stället så bokar de en lev-tid?
Men din bil har ju inte kommit än?
Var det också bara struntprat från en kille där, eller blandar jag ihop alla inläggen?
Nix. Men jag har en teori om det där. Det här är ren spekulation/killgissning så ta det för vad det är.Dream99 skrev:Jag skulle få min bil den 8:e augusti (har ändrat till 20:e pga semester). Men jag får fortfarande inte upp något på car.info.
Hur har ni andra som ska ta leverans snart, har ni registeringsinfo på car.info?