Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?
Moderator: Redaktion
- Guggenheimel
- Teslaägare
Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?
Jag fick nyss en update på mailen från Tesla. Beräknad leverans 14-21 september. Snacka om att dra ut på ens lidande! 

Ni har säkert också fått nyhetsbrev idag av Tesla eller får det snart, men jag fick det precis och där säljer de in att nu kan man beställa en bil med bara 0.49 % ränta
Sen är det dumt har jag insett att prenumerera på nyhetsbrev nu när man väntar på leverans-mail. Hjärtat tar ju ett dubbelslag när man ser att man fått mail från Tesla

Sen är det dumt har jag insett att prenumerera på nyhetsbrev nu när man väntar på leverans-mail. Hjärtat tar ju ett dubbelslag när man ser att man fått mail från Tesla

Raven MS LR Pearl White, vit interiör + gråa 19-tums hjul
Tack för tipset om kampanjräntan! Min beställning har uppdaterats.
Model S Long Range 2019 - Midnight Silver Metallic
Angående räntan, gäller det leasing oxå?
Jag har inget avtal på min sida som säger något om räntan.
Model X - 2019
Jag leasar.Dream99 skrev:Angående räntan, gäller det leasing oxå?
Vad gjorde du för att få nya räntan?David D skrev:Jag leasar.Dream99 skrev:Angående räntan, gäller det leasing oxå?
Model X - 2019
Jag följde tipset tidigare i tråden och kontaktade en säljare och bad att få kampanjräntan. Det var inget problem alls.
Nu blev det ju mest en massa leasingsnack i tråden, men återkommer med screenshot.MarcusC skrev:Var ser du "comment"?Teslanorr skrev:Skall vi dyka ner i mer nörderi och jämföra saker från cfr datat? Exv WR recorded som tydligen bara innehåller mitt VIN: LAXW2439xx Men så undrar jag om alla har samma "comment" : 385599MarcusC skrev:Perfekt, behövde lite paus från refreshandet av sidorna nuKilowatt skrev:Raven-nledar: missa inte Björn Nylands nya videos
(range)
(Ljudnivå)Får ju ont i fingrarna
Primärt som förströelse medan man väntar på att himla containern kommer på en båt..
Kan du screenshota, för jag set inget sånt?
Hmm. Din ser "helt" annorlunda ut än min.Teslanorr skrev:Nu blev det ju mest en massa leasingsnack i tråden, men återkommer med screenshot.MarcusC skrev:Var ser du "comment"?Teslanorr skrev:Skall vi dyka ner i mer nörderi och jämföra saker från cfr datat? Exv WR recorded som tydligen bara innehåller mitt VIN: LAXW2439xx Men så undrar jag om alla har samma "comment" : 385599MarcusC skrev:Perfekt, behövde lite paus från refreshandet av sidorna nuKilowatt skrev:Raven-nledar: missa inte Björn Nylands nya videos
(range)
(Ljudnivå)Får ju ont i fingrarna
Primärt som förströelse medan man väntar på att himla containern kommer på en båt..
Kan du screenshota, för jag set inget sånt?
Går du till http://cfr.logisuite.net och skriver in ditt VIN där?
Så här ser min popup ut:
Jo, så ser det ut när man sätter in VIN nr. Det jag skickade var vad man ser om man sätter in det där WR numret, Warehouse Reciept tror jag det står för..
aha, det har jag inte ens provat.
När jag gör det får jag samma comment-nummer som du får (385599).
När jag gör det får jag samma comment-nummer som du får (385599).
Jag hittar inte vessel-name.Teslanorr skrev:Då kanske du även ser Vessel name?
Så här ser min bild ut när jag skrivit in WR
Nu har jag fått ett nytt besked från Tesla angående min Raven och det är 7-14/8 alltså betydligt tidigare än 23/8 som de sa tidigare.MarcusC skrev:Jag fick uppskattad levdatum 12-19 Augusti och jag har INTE fått någon faktura än.
Vad skumt MEK att du fått fakturan redan när du har förväntad lev i september?
Eller har du avbokat och bokat om leveransen? Det kanske i så fall har blivit något knas och den fakturan är på den gamla beställningen?

Tesla Model S LR-19 Raven, Deep Blue Metallic, FSD
- jseverinson
- Teslaägare
Härligt! Fick du ett liknande mailutskick som oss andra eller fick du datumintervallet från en Tesla-kontakt?AndreasF skrev:Nu har jag fått ett nytt besked från Tesla angående min Raven och det är 7-14/8 alltså betydligt tidigare än 23/8 som de sa tidigare.
Model S Long Range levererad 2019-08-05.
Oj, jag har bara kikat på "Carrier"....men du menar alltså att den där KND0024690....är fartygsnamnet?MarcusC skrev:Jag hittar inte vessel-name.Teslanorr skrev:Då kanske du även ser Vessel name?
Jag vet inte vad det betyder KND... Jag har provat att söka med det överallt men inte hittat något (tänkte att det kanske var själva containern).Teslanorr skrev:Oj, jag har bara kikat på "Carrier"....men du menar alltså att den där KND0024690....är fartygsnamnet?MarcusC skrev:Jag hittar inte vessel-name.Teslanorr skrev:Då kanske du även ser Vessel name?
Men min bil åkte med Maersk Montana då det var den båten som seglade mellan Houston till Rotterdam just vid tidpunkten min bil åkte iväg (vessel departed)
Gött, nu fick jag också 0.49% ränta.
Bara bilen kvar nu då
Bara bilen kvar nu då

Jag fick även avtalet skickat till mig (mest så jag kunde se allt) och ser att min första förhöjda hyra som ska vara 20% av total-pris ex moms är fortfarande det som det var innan prissänkningen gick igenom förra veckan (tex för jag har valt en vit färg och baspriset sänktes lite).
Jag har mailat min SA och han borde sänka det med cirka 5k om jag har räknat rätt.
Men tänkte att ni också bör kanske kontakta er leverans-kille eller så kanske man kan ändra avtalet när man tar leverans?
Jag har mailat min SA och han borde sänka det med cirka 5k om jag har räknat rätt.
Men tänkte att ni också bör kanske kontakta er leverans-kille eller så kanske man kan ändra avtalet när man tar leverans?
Nu var det ett riktigt utskick som jag tror flera har fått. Gött att det börjar närma sig...jseverinson skrev:Härligt! Fick du ett liknande mailutskick som oss andra eller fick du datumintervallet från en Tesla-kontakt?AndreasF skrev:Nu har jag fått ett nytt besked från Tesla angående min Raven och det är 7-14/8 alltså betydligt tidigare än 23/8 som de sa tidigare.
Tesla Model S LR-19 Raven, Deep Blue Metallic, FSD
Hehe! Jag kan se in i framtiden! Det står fortfarande Container Loaded bara... Men.. Jag har hittat var man ser vilken båt det KOMMER att lastas på.... Ser att båten kommer att gå senare idag med min o lite andra andra Teslor I andra containrar och har ETA Rotterdam 13/8!
Verkar bara fungera på "Container Loaded" bilarna.. Eftersom jag inte kunde hitta samma på era bilar som redan kommit fram...
Verkar bara fungera på "Container Loaded" bilarna.. Eftersom jag inte kunde hitta samma på era bilar som redan kommit fram...
Vad kul. Hur ser du det?Teslanorr skrev:Hehe! Jag kan se in i framtiden! Det står fortfarande Container Loaded bara... Men.. Jag har hittat var man ser vilken båt det KOMMER att lastas på.... Ser att båten kommer att gå senare idag med min o lite andra andra Teslor I andra containrar och har ETA Rotterdam 13/8!
Tänkte mest ifall det är andra här i tråden som undrar.
Eller det kanske står i klartext vad båten heter när man har status "Container Loaded"?
Utgår från och hoppas att sajten inte blir blockad igen som den gjordes för 3 år sen...
Börja med Serienumret, ta sen WR numret och sök på det, sen klickar man på pilen vänster om VIN och får fram Shipped By, ta den "koden" och gör en till sökning så ser man när det SKALL gå och med vilken båt det är planerat med!
Börja med Serienumret, ta sen WR numret och sök på det, sen klickar man på pilen vänster om VIN och får fram Shipped By, ta den "koden" och gör en till sökning så ser man när det SKALL gå och med vilken båt det är planerat med!
Jägarns vicken maratontråd!
Borde visst tittat in här tidigare. Har gjort allt ni gjort, beställt, väntat, väntat, fått besked om skeppning, surfat båtar, kollat upp vad "slutmontering" innebär, etc. etc.
Beställde en blå Model S LR FSD den 7/5. Den 12/7 fick jag mail om att komplettera leveransuppgifter, men det va ju bara ett automatutskick. Samtidigt fick jag veta att bilen hade fått VIN och va på Atlanten och beräknades anlöpa Antwerpen 22/7. Jag hittade en annan båt än ni (Carnation Ace) som kom in 21/7 men låg vid en kaj där Google Maps visade att det stod hundratals bilar, så jag tror min bil va på den. Å andra sidan hittade jag VIN i källkoden på min sida och kunde se att den hade gått den 7/7 från Oakland. När jag frågade om leverans den 11/6 gissade han på ca 3 månader från beställning, men när jag frågade om den 12/7 gissade (en annan säljare) på månadsskiftet aug/sep.
Har även hittade den grymt bra infon om 0.49% så jag har frågat om det.

Borde visst tittat in här tidigare. Har gjort allt ni gjort, beställt, väntat, väntat, fått besked om skeppning, surfat båtar, kollat upp vad "slutmontering" innebär, etc. etc.
Beställde en blå Model S LR FSD den 7/5. Den 12/7 fick jag mail om att komplettera leveransuppgifter, men det va ju bara ett automatutskick. Samtidigt fick jag veta att bilen hade fått VIN och va på Atlanten och beräknades anlöpa Antwerpen 22/7. Jag hittade en annan båt än ni (Carnation Ace) som kom in 21/7 men låg vid en kaj där Google Maps visade att det stod hundratals bilar, så jag tror min bil va på den. Å andra sidan hittade jag VIN i källkoden på min sida och kunde se att den hade gått den 7/7 från Oakland. När jag frågade om leverans den 11/6 gissade han på ca 3 månader från beställning, men när jag frågade om den 12/7 gissade (en annan säljare) på månadsskiftet aug/sep.
Har även hittade den grymt bra infon om 0.49% så jag har frågat om det.
Model S Raven Long Range, Deep Blue, FSD
Ett gäng bilar lastas idag/natt på båten SAFMARINE MAFADI I Huston