laggig backkamera

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
kanylbullen
Teslaägare

laggig backkamera

Inlägg av kanylbullen »

Någon annan som upplever att backkameran laggar ibland? Förutom att det generellt är lägre framerate än på min X så fryser den helt några sekunder ibland. Väldigt irriterande.

Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Användarvisningsbild
Melkin
Teslaägare

Re: laggig backkamera

Inlägg av Melkin »

Ja, för mig händer det att bilden är svart i några sekunder direkt när jag lägger i backen. Inte alltid, men ibland dröjer det irriterande länge innan kameran fungerar. Detta problem började efter att jag aktiverat den inbyggda dashcamen, men det stör mig inte tillräckligt mycket för att vilja stänga av den.
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model 3 LR
2018 Kia Soul EV 30kWh
Användarvisningsbild
anna__
Teslaägare

Inlägg av anna__ »

Hade problem idag för första gången på min , helt svart, såg bara de vita linjerna.
Bilden kom tillbaka efter en stund.
Testade återställa men funkade ej.
Ingen dashcam aktiverad.
Användarvisningsbild
Ulrica R
Teslaägare

Inlägg av Ulrica R »

Har också haft problem med svart backkamera de senaste dagarna. Aldrig haft det tidigare. Mycket irriterande. Bugg?
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Ulrica R skrev:
Har också haft problem med svart backkamera de senaste dagarna. Aldrig haft det tidigare. Mycket irriterande. Bugg?
Jag hade det på min förra 3a från någon gång i september och har det sällan men då och då på min nuvarande 3a. När jag först sa till service om det sa dom att det var en SW bugg som snart skulle bli fixad men... :cry:
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
jonas
Teslaägare

Inlägg av jonas »

Svart bild bak brukar det bli för mig också när bäcken.läggs i. Och det känns som rätt många sekunder om det bara är två. Andra gången funkar bilden direkt. Någon trodde det hade med sentry mode att göra. Jag har USB sticka i min vänstra port. Ni som har svart bild har ni också det?

Skickat från min EVR-TL00 via Tapatalk
Beställd MYP
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Backkameran på ipacen var direkt farlig. Laggade så mycket att man var på väg in i diverse murar och andra bilar. Jag slutade helt att lita på den när jag backade lite fortare än slow motion.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Ulrica R
Teslaägare

Inlägg av Ulrica R »

jonas skrev:
Svart bild bak brukar det bli för mig också när bäcken.läggs i. Och det känns som rätt många sekunder om det bara är två. Andra gången funkar bilden direkt. Någon trodde det hade med sentry mode att göra. Jag har USB sticka i min vänstra port. Ni som har svart bild har ni också det?

Skickat från min EVR-TL00 via Tapatalk

Jag har SSD-hårddisk i högra usb-porten fram och mobil (Android 9.0) inkopplad i vänstra usb-porten. Sentry mode inaktiverat. Backkameran har funkat klanderfritt från 28 juni fram till ca 15 juli (+- någon dag/dagar). Tror starkt på bugg i någon uppdatering. Fortfarande kvar på ....20.4.2, men har märkt displayförändring på senaste tiden. T.ex. visar den numera Model 3 Standard Plus istället för Standard.
Användarvisningsbild
larsw
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av larsw »

Boota om. Finns risk backa på något vid parkering.
Författare och bloggare. Model S 2023
Skriv svar