Tips om programvara för loggning av din Tesla

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

hnn

Tips om programvara för loggning av din Tesla

Inlägg av hnn »

Är du en geek precis som jag, och vill veta allt vad som händer i din Tesla, och lite till? Då måste du prova Tesla Spy, https://www.teslaspy.com/.

Jag har nu provat flera olika appar och system för övervakning och loggning av laddning och resor, inklusive den mer kända Teslafi, men kan bara säga: TeslaSpy är bäst! Modernare gränssnitt, mindre krångel med sleep mode än Teslafi. (Obs: jag har inga kopplingar till företaget, är bara entusiastisk och vill att fler skall upptäcka programmet. Företag och företag förresten: Programmet är utvecklat på fritiden av en programmerare i Barcelona).

Du registrerar dig på teslaspy.com och anger din inloggning till ditt tesla-konto. Programmet hämtar då ett token som sedan används för fortsatt kommunikation med bilen (precis som Teslafi och många andra program). Tjänsten kostar 4$ per månad, men vad är väl det, när man spar så mycket på bensinen...
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare

Re: Tips om programvara för loggning av din Tesla

Inlägg av bonath »

Uppdaterad 27 april 2018???
Har det inte behövts eller har han tröttnat?
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
hnn

Inlägg av hnn »

Appen är ganska torftig, det är webgränssnittet som är det intressanta! Och jag har just nu en konversation med honom om några buggar jag hittst.
Användarvisningsbild
jeppe_sthlm
Teslaägare

Inlägg av jeppe_sthlm »

Körde den ett tag och gillade funktionaliteten och gränssnittet. Dock missade den rätt grovt på att mäta distans, vilket innebar att alla värden blev tokiga. Mailade utvecklaren, men fick inget svar. Gick över till teslafi istället. Möjligt att det är lagat nu
Model S P85+ med AP
Model 3 Long Range 2021 med FSD
Model S Standard Range Raven
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare

Inlägg av Zalman3 »

Tesla som gillar appar, varför har de inte egna appar för detta?
Ta bara en sån sak som en enkel körjournal vore bra.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Montjoy
Teslaägare

Inlägg av Montjoy »

Zalman3 skrev:
Tesla som gillar appar, varför har de inte egna appar för detta?
Ta bara en sån sak som en enkel körjournal vore bra.
Ännu bättre vore om de gjorde API:t officiellt. Om man lämnar ett sådant öppet så brukar det alltid dyka upp tjänster som blir väldigt bra.

Själv kör jag teslafi.com, och är väldigt nöjd. Lyckades ställa in den så att bilen kommer i "sleep" på ett bra sätt.
Skriv svar