Nytt rekord tror jag och det trodde bärgarna också.
Tog 1,6 km efter att jag hämtat ut den i Trosta sen så klappade min nya Raven X ihop och sprutade ur sig felmeddelanden på hög. Pull over safely osv. Sen helt död. Gasade på halvdant i 80 och nåt smällde till i fronten. Kan vara drivpaketet.
Lyckades svänga in på en busshållplats (Ösby) iaf och fick vänta in bärgare. Rekordet tidigare från Trosta var en ny Porsche som kom ca 3 km enligt dem. Slog dem med marginal.
Bärgarna skötte det snyggt och har fått lånebil av Tesla. Kan inte klaga på omhändertagandet även om det säkert var lite pinsamt för dem. Får se vad som är fel.
Det känns nästan som du hade en ofantlig tur ändå.
Tänk om bilen hade kraschat inne hos Tesla när de provkör den inför leverans, tex i Tilburg. Då hade leveransen skjutits upp på obestämd tid.
Nu fick du ändå ta leverans och har en låne-tesla
Raven MS LR Pearl White, vit interiör + gråa 19-tums hjul
Det känns nästan som du hade en ofantlig tur ändå.
Tänk om bilen hade kraschat inne hos Tesla när de provkör den inför leverans, tex i Tilburg. Då hade leveransen skjutits upp på obestämd tid.
Nu fick du ändå ta leverans och har en låne-tesla
Haha. Så kan man se på det. Får se om jag får nån återkoppling idag.
Oj! Trist för dig o familjen. Undras vad det var för fel. Väntar på min, verkar vara 3,5 månader som gäller dvs att jag får den i mitten på aug. Beställde 30 april.
2014 Model S85d
2019 Model X Performance
2024 Model Y Performance, quicksilver.
Har haft flera teslor... varför får dom inte tyskarna att bygga dessa? D e så ofantligt dålig kvalitet så d e helt galet. Plast Corvette var det man kunde jämföra tidigare, men nu ere tesla, sämre craftmanship får man leta efter.
Dock så är jag glad å nöjd med mina teslor, när dom funkar :p
Har haft flera teslor... varför får dom inte tyskarna att bygga dessa? D e så ofantligt dålig kvalitet så d e helt galet. Plast Corvette var det man kunde jämföra tidigare, men nu ere tesla, sämre craftmanship får man leta efter.
Tycker inte det stämmer. Har haft min P85D i över fyra år å den har gått som en klocka förutom främre DU som byttes 2015.
Och som bärgarna sade, det är sällan sånt här händer. Det vanligaste är batteritorsk och väl optimistiska taxichaffisar i bilar med kasst kalibrerade BMS.
Tycker inte det stämmer. Har haft min P85D i över fyra år å den har gått som en klocka förutom främre DU som byttes 2015.
Och som bärgarna sade, det är sällan sånt här händer. Det vanligaste är batteritorsk och väl optimistiska taxichaffisar i bilar med kasst kalibrerade BMS.
Inte haft ett enda driftstopp på 80000km. Mitt huvudbatteri dog på SC under service, annars har det varit småpiss.
Oj! Trist för dig o familjen. Undras vad det var för fel. Väntar på min, verkar vara 3,5 månader som gäller dvs att jag får den i mitten på aug. Beställde 30 april.
Har du fått leveranstiden bekräftad av Teslas leveransavdelning? Jag beställde den 26 april och har fått prel. leveranstid den 26 juli. Trosta Park (MX100D).
Fått bekräftat att bilen är i Sverige och förregistrerad med reg. nr.
Till TS: sjukt tråkigt! Blir orolig nu för egen del.
Ingen uppdatering än. De hör av sig idag. Bilen har varit död sedan den lade av i måndags. Ser den inte i appen fortfarande.....
Har du fått leveranstiden bekräftad av Teslas leveransavdelning? Jag beställde den 26 april och har fått prel. leveranstid den 26 juli. Trosta Park (MX100D).
Fått bekräftat att bilen är i Sverige och förregistrerad med reg. nr.
Till TS: sjukt tråkigt! Blir orolig nu för egen del.
Gratismil och fri gaspedal i lånad Tesla kan väl aldrig gå in som "sjukt tråkigt"... Snarare VINST!