Rost i hjulhus etc?
Moderator: Redaktion
-
Rost i hjulhus etc?
Hej! (Igen)
Har hört från lite olika håll att vissa 3:or har skadat lacken i och omkring hjulhusen. Någon som har erfarenhet av det? Eller tips på hur man undviker det?
Har hört från lite olika håll att vissa 3:or har skadat lacken i och omkring hjulhusen. Någon som har erfarenhet av det? Eller tips på hur man undviker det?
Re: Rost i hjulhus etc?
Någon info eller material om detta?Trooper317 skrev:Hej! (Igen)
Model 3 Long Range AWD
Se tråden ang sandblästrade trösklar och skaffa stänkskydd snarast
Model 3 LR AWD -19 HW3 dragkrok
- NEO
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alfredo77771
Köper du Hovas small passar de rakt av med nya pluggar och en skruv på toppen. Tar 10min att montera och skyddar 95% av all blästring bak framför bakre hjulhus. Bakom bakre hjulhus räcker det fint med vanlig genomskinlig skyddsfolie.flows_swe skrev:Se tråden ang sandblästrade trösklar och skaffa stänkskydd snarast
Stänkskydd framför bakre hjulhus.MDurante skrev:Köper du Hovas small passar de rakt av med nya pluggar och en skruv på toppen. Tar 10min att montera och skyddar 95% av all blästring bak framför bakre hjulhus. Bakom bakre hjulhus räcker det fint med vanlig genomskinlig skyddsfolie.flows_swe skrev:Se tråden ang sandblästrade trösklar och skaffa stänkskydd snarast
Men inte bakom främre? Är det inte samma påfrestning där?
Har du köpt Hovas small? Rekommenderas?
Vad för pluggar behövs?
En skruv på toppen, kör du rakt in i plasten eller?
Vet inte hur mkt man vågar riktigt =)
Se tråden...Delpiero skrev:Stänkskydd framför bakre hjulhus.MDurante skrev:Köper du Hovas small passar de rakt av med nya pluggar och en skruv på toppen. Tar 10min att montera och skyddar 95% av all blästring bak framför bakre hjulhus. Bakom bakre hjulhus räcker det fint med vanlig genomskinlig skyddsfolie.flows_swe skrev:Se tråden ang sandblästrade trösklar och skaffa stänkskydd snarast
Vad för pluggar behövs?
Model 3 LR AWD -19 HW3 dragkrok
Har läst tråden på 257 inlägg men frågorna kvarstår.flows_swe skrev:Se tråden...Delpiero skrev:Stänkskydd framför bakre hjulhus.MDurante skrev:Köper du Hovas small passar de rakt av med nya pluggar och en skruv på toppen. Tar 10min att montera och skyddar 95% av all blästring bak framför bakre hjulhus. Bakom bakre hjulhus räcker det fint med vanlig genomskinlig skyddsfolie.flows_swe skrev:Se tråden ang sandblästrade trösklar och skaffa stänkskydd snarast
Vad för pluggar behövs?
Jag har kört 100 mil, varav en del på grusvägar. Har inte märkt något om rost i hjulhus eller blästring än.
Jag har köpt stänkskydd, men inte från Hova dock. Tänker kanske sätta dit stenskottsfilm på trösklarna. Har inte bestämt än..
Var det något annat du undrade?
Jag har köpt stänkskydd, men inte från Hova dock. Tänker kanske sätta dit stenskottsfilm på trösklarna. Har inte bestämt än..
Blå TM3 SR+ med dragkrok, 2019
Skönt att du inte märkt ngt!Antti V skrev:Jag har kört 100 mil, varav en del på grusvägar. Har inte märkt något om rost i hjulhus eller blästring än.
Jag undrar mest vilka områden som är mest utsatta.
Om man ska sätta både fram o bak mm
http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... 51&t=15380
26 sidor lång tråd om detta ämne.
I själva verket tror jag att dessa skador uppstår vid madmax körning.
26 sidor lång tråd om detta ämne.

I själva verket tror jag att dessa skador uppstår vid madmax körning.
Model 3 Long Range AWD
-
Tack för all input! Har också hittat tråden om blästring.... Min plan just NU är lackkonservering och stenskottsskydd via ditec... Får se om jag reviderar den så småningom. Räknar med att beställa bilen mot slutet av den här veckan eller början av nästa... Kommer säkert fler dumma frågor från min sida...
Tack för hjälpen!
Tack för hjälpen!
Var iväg till biltema och köpte 4 stänkskydd samt rostfria skruvar med brickor på hornbach, nu är man garderad inför fredag!Trooper317 skrev:Tack för all input! Har också hittat tråden om blästring.... Min plan just NU är lackkonservering och stenskottsskydd via ditec... Får se om jag reviderar den så småningom. Räknar med att beställa bilen mot slutet av den här veckan eller början av nästa... Kommer säkert fler dumma frågor från min sida...
Tack för hjälpen!
Model 3 Long Range AWD