Är den trottlad till 50 så duger det bra. Att den laddar "50kW" så som gamla Leaf, golf mfl dvs att det aldrig blir mer än typ 45 som snabbt dalar till under 30.... Då duger det inteLaban skrev:Tänker att det är bra med alternativ. Väljer man minsta batteriet har man nog antagligen tänkt använda bilen främst för pendling. Kan tycka att 50 kW räcker ganska bra i det fallet.Geni87 skrev:Aha, så inte minsta modellen utan minsta batteriet då. Låter som ett knep för att folk ska speca upp bilen från basvarianter med dålig marginal, känns bekant.
VW I.D
Moderator: Redaktion
-
- Inlägg: 1549
- Blev medlem: 10 apr 2017 10:35
Re: VW I.D
I'm out. Tibor har blivit för gammal!
Re: VW I.D
Litet batteri och max 50kw är en dålig kombo IMO. Det är ju liksom vad Leaf erbjudit i 10 år nu?
Blir mer och mer besviken på ID.
Blir mer och mer besviken på ID.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: VW I.D
Endast bakhjulsdrift, 50-125kW laddhastighet, ingen dragkrok mer än för att frakta cyklar, 0-100km/h på 7+ sekunder.
Kommer säkert vara många som gillar den här bilen, men själv måste jag säga att den känns supertråkig och en bil jag aldrig kommer köpa.
Kommer säkert vara många som gillar den här bilen, men själv måste jag säga att den känns supertråkig och en bil jag aldrig kommer köpa.
Re: VW I.D
Mja, det är väl vad man brukar säga om en Golf också, och ändå säljer den väldigt bra.hooked skrev:Endast bakhjulsdrift, 50-125kW laddhastighet, ingen dragkrok mer än för att frakta cyklar, 0-100km/h på 7+ sekunder.
Kommer säkert vara många som gillar den här bilen, men själv måste jag säga att den känns supertråkig och en bil jag aldrig kommer köpa.

Re: VW I.D
Det är ju inte ett olösbart problem, bara att välja ett större batteri. Att ett mindre batteri laddar långsammare är ju logiskt, men håller med om att 50 kW är i lägsta laget. Men om den kan hålla det under större delen av SOC-fönstret så är det inte så illa för en stadsbil. Kör man längre resor ofta väljer man ett större batteri med högre laddeffekt.taliz skrev:Litet batteri och max 50kw är en dålig kombo IMO. Det är ju liksom vad Leaf erbjudit i 10 år nu?
Blir mer och mer besviken på ID.
Senast redigerad av Geni87, redigerad totalt 1 gånger.
Re: VW I.D
Grundmodellen får ett 45 kWh batteripack, ~dubbelt så stort som Leaf gen 1, 24 kWh. Klarar den 50 kW långt upp i laddkurvan på det så klagar jag inte . Förutsatt att priset sätts därefter. Låt säga 300k före subvention.taliz skrev:Litet batteri och max 50kw är en dålig kombo IMO. Det är ju liksom vad Leaf erbjudit i 10 år nu?
Blir mer och mer besviken på ID.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Re: VW I.D
"Bara att betala mer". Grejen med ID var ju att det skulle bli folkelbilen, de skulle vara billiga och laddas lätt och snabbt.Geni87 skrev:Det är ju inte ett olösbart problem, bara att välja ett större batteri. Att ett mindre batteri laddar långsammare är ju logiskt, men håller med om att 50 kW är i lägsta laget. Men om den kan hålla det under större delen av SOC-fönstret så är det inte så illa för en stadsbil. Kör man längre resor ofta väljer man ett större batteri med högre laddeffekt.taliz skrev:Litet batteri och max 50kw är en dålig kombo IMO. Det är ju liksom vad Leaf erbjudit i 10 år nu?
Blir mer och mer besviken på ID.
Nu verkar det bli en som kanske kostar som en Leaf, men också har dess nackdelar med litet batteri OCH låg laddhastighet. Alternativt betala mer för att få något som närmar sig Model 3, större batteri och snabbare laddhastighet, men då får man också betala som en Model 3...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: VW I.D
Var det inte det som var grejen med TM3 också? En ID3 med mellanbatteriet verkar ju ändå hamna €5000 lägre i pris än en SR+, det är en inte helt obetydligt skillnad ändå.taliz skrev:"Bara att betala mer". Grejen med ID var ju att det skulle bli folkelbilen, de skulle vara billiga och laddas lätt och snabbt.Geni87 skrev:Det är ju inte ett olösbart problem, bara att välja ett större batteri. Att ett mindre batteri laddar långsammare är ju logiskt, men håller med om att 50 kW är i lägsta laget. Men om den kan hålla det under större delen av SOC-fönstret så är det inte så illa för en stadsbil. Kör man längre resor ofta väljer man ett större batteri med högre laddeffekt.taliz skrev:Litet batteri och max 50kw är en dålig kombo IMO. Det är ju liksom vad Leaf erbjudit i 10 år nu?
Blir mer och mer besviken på ID.
Nu verkar det bli en som kanske kostar som en Leaf, men också har dess nackdelar med litet batteri OCH låg laddhastighet. Alternativt betala mer för att få något som närmar sig Model 3, större batteri och snabbare laddhastighet, men då får man också betala som en Model 3...
Beroende på vad man har för krav kommer de olika batteristorlekarna passa olika bra. Nissan Leaf med 40 kWh batteriet har fortfarande ett något mindre batteri än ID3 med minsta batteriet och kan bara ladda med lite drygt 40 kW för att sen droppa rejält efter 60% SOC. Blir spännande att se laddkurvor för ID:ns olika batterisrorlekar.
Återstår också att se hur mycket betalt VW kommer ta för att öka till 100 kW laddning om man väljer det minsta batteriet . Men men, den finns ju inte att köpa än, vilket TM3 gör. Vi får se hur allt blir när den väl produceras. VW kommer ju bli tvungna att anpassa sig efter konkurrenterna vare sig de vill eller inte.
Re: VW I.D
Bra att man kan uppdatera 45kwh så att den ökar till 100kwh i laddhastighet.. han sa att den kommmer med 4g men är när med 5g? Hoppas man kan uppgradera då.. en lite trist grej va att man inte kan se laddhastighet. Hoppas man även kan uppgradera så 58kwh batteriet går att få 125kwh i laddhastighet
Re: VW I.D
För att undvika totalt kaos i terminologin, så är det nog bra att använda rätt ord till rätt begrepp.Oykkh47 skrev:Bra att man kan uppdatera 45kwh så att den ökar till 100kwh i laddhastighet.. han sa att den kommmer med 4g men är när med 5g? Hoppas man kan uppgradera då.. en lite trist grej va att man inte kan se laddhastighet. Hoppas man även kan uppgradera så 58kwh batteriet går att få 125kwh i laddhastighet
kW är laddhastighet
kWh är storlek på batteriet
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: VW I.D
Vi vet ännu inte vad grundmodellen kommer att kosta men jag känner mig ganska trygg med att den kommer att bli billigare än Nissan Leaf's 397 000. På det ska nämligen 100 kW laddning, 55 kWh samt 77 kWh modellerna kunna läggas på prismässigt. Det är €20000 bara för batteriuppgraderingarna, ska vi gissa på motsvarande 250 000. Då är vi uppe i 650 000 och där tror jag att ID.3 blir extremt svårsåld.taliz skrev:"Bara att betala mer". Grejen med ID var ju att det skulle bli folkelbilen, de skulle vara billiga och laddas lätt och snabbt.
Nu verkar det bli en som kanske kostar som en Leaf, men också har dess nackdelar med litet batteri OCH låg laddhastighet.
Min förhoppning är som sagt att en grundmodell med 50 kW laddning kostar en bit under €30 000 och motsvarande 300 000 i Sverige. Då blir det en folkelbil på riktigt. Man jag är optimististkonsult så det blir säkert en bra bit över det.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Re: VW I.D
Det kommer ju elbilar nu för runt 30.000euro från exempelvis Renault, Opel, Peugeout, Seat och VW.
Dessa har +50kWh batteri och CCS snabbladdning.
Känns dock som att det inte lugnar ner sig ännu på ett tag.
Prisfallet fortsätter.
Den som säger, jag väntar 6-12 månader till, får rätt, då kommer ännu mycket billigare och bättre bilar.
Så frågan är, den som köper nu tycker att bilen är "Good enought", väl medveten om framtiden.
Ta Toyota tex, de kommer kanske med billiga solid state elbilar om ett år, som krossar dagens elbilar vad gäller pris/prestanda.
Och priset på batterier fortsätter att falla som en sten.
"For a midsize U.S. car in 2015, the battery made up more than 57 percent of the total cost. This year, it’s 33 percent. By 2025, the battery will be only 20 percent of total vehicle cost."
https://www.bloomberg.com/opinion/artic ... 6wIDJF577M
Dessa har +50kWh batteri och CCS snabbladdning.
Känns dock som att det inte lugnar ner sig ännu på ett tag.
Prisfallet fortsätter.
Den som säger, jag väntar 6-12 månader till, får rätt, då kommer ännu mycket billigare och bättre bilar.
Så frågan är, den som köper nu tycker att bilen är "Good enought", väl medveten om framtiden.
Ta Toyota tex, de kommer kanske med billiga solid state elbilar om ett år, som krossar dagens elbilar vad gäller pris/prestanda.
Och priset på batterier fortsätter att falla som en sten.
"For a midsize U.S. car in 2015, the battery made up more than 57 percent of the total cost. This year, it’s 33 percent. By 2025, the battery will be only 20 percent of total vehicle cost."
https://www.bloomberg.com/opinion/artic ... 6wIDJF577M
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: VW I.D
Nej, Model 3 skulle vara mer överkomlig än Model S. En rival till BMW 3 serie, vilket råkar vara precis vad det blev, såväl i form och funktion som pris.Geni87 skrev:Var det inte det som var grejen med TM3 också? En ID3 med mellanbatteriet verkar ju ändå hamna €5000 lägre i pris än en SR+, det är en inte helt obetydligt skillnad ändå.taliz skrev:"Bara att betala mer". Grejen med ID var ju att det skulle bli folkelbilen, de skulle vara billiga och laddas lätt och snabbt.Geni87 skrev:Det är ju inte ett olösbart problem, bara att välja ett större batteri. Att ett mindre batteri laddar långsammare är ju logiskt, men håller med om att 50 kW är i lägsta laget. Men om den kan hålla det under större delen av SOC-fönstret så är det inte så illa för en stadsbil. Kör man längre resor ofta väljer man ett större batteri med högre laddeffekt.taliz skrev:Litet batteri och max 50kw är en dålig kombo IMO. Det är ju liksom vad Leaf erbjudit i 10 år nu?
Blir mer och mer besviken på ID.
Nu verkar det bli en som kanske kostar som en Leaf, men också har dess nackdelar med litet batteri OCH låg laddhastighet. Alternativt betala mer för att få något som närmar sig Model 3, större batteri och snabbare laddhastighet, men då får man också betala som en Model 3...
Beroende på vad man har för krav kommer de olika batteristorlekarna passa olika bra. Nissan Leaf med 40 kWh batteriet har fortfarande ett något mindre batteri än ID3 med minsta batteriet och kan bara ladda med lite drygt 40 kW för att sen droppa rejält efter 60% SOC. Blir spännande att se laddkurvor för ID:ns olika batterisrorlekar.
Återstår också att se hur mycket betalt VW kommer ta för att öka till 100 kW laddning om man väljer det minsta batteriet . Men men, den finns ju inte att köpa än, vilket TM3 gör. Vi får se hur allt blir när den väl produceras. VW kommer ju bli tvungna att anpassa sig efter konkurrenterna vare sig de vill eller inte.
ID däremot skulle bli en elektrisk Golf, i pris, funktion och form. Men den verkar inte komma i närheten pris eller funktionsmässigt. Även den billigaste kostar betydligt mer än en Golf, och till skillnad från just en Golf kommer man ha svårt att göra längre resor med den. VW sa att Golf ofta är enda bilen för en tysk familj, och det skulle ID också kunna vara... så verkar det inte bli.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: VW I.D
Meh...hallå?
Välja motsvarande ID mot en M3 SR+...?
Hål i huvet?
(Har haft både VW och Tesla)
Välja motsvarande ID mot en M3 SR+...?

Hål i huvet?
(Har haft både VW och Tesla)
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Re: VW I.D
Absolut, men däremot är de extremt ovilliga att sälja den billigaste varianten. Ungefär som VW verkar vara med ID3.taliz skrev:
Nej, Model 3 skulle vara mer överkomlig än Model S. En rival till BMW 3 serie, vilket råkar vara precis vad det blev, såväl i form och funktion som pris.
ID däremot skulle bli en elektrisk Golf, i pris, funktion och form. Men den verkar inte komma i närheten pris eller funktionsmässigt. Även den billigaste kostar betydligt mer än en Golf, och till skillnad från just en Golf kommer man ha svårt att göra längre resor med den. VW sa att Golf ofta är enda bilen för en tysk familj, och det skulle ID också kunna vara... så verkar det inte bli.
Det de sa var att ID3 skulle kosta som en motsvarande Golf diesel, och där är de väl inte helt off eller? Jag vet inte hur du får det till att man inte skulle kunna göra långresor med en ID3? Mellanvarianten kommer väl vara ungefär lika bra på att göra långresor som en TM3 SR+.
Re: VW I.D
Mellanvarianten kostar mer än en välutrustad Passat...Geni87 skrev:Absolut, men däremot är de extremt ovilliga att sälja den billigaste varianten. Ungefär som VW verkar vara med ID3.taliz skrev:
Nej, Model 3 skulle vara mer överkomlig än Model S. En rival till BMW 3 serie, vilket råkar vara precis vad det blev, såväl i form och funktion som pris.
ID däremot skulle bli en elektrisk Golf, i pris, funktion och form. Men den verkar inte komma i närheten pris eller funktionsmässigt. Även den billigaste kostar betydligt mer än en Golf, och till skillnad från just en Golf kommer man ha svårt att göra längre resor med den. VW sa att Golf ofta är enda bilen för en tysk familj, och det skulle ID också kunna vara... så verkar det inte bli.
Det de sa var att ID3 skulle kosta som en motsvarande Golf diesel, och där är de väl inte helt off eller? Jag vet inte hur du får det till att man inte skulle kunna göra långresor med en ID3? Mellanvarianten kommer väl vara ungefär lika bra på att göra långresor som en TM3 SR+.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: VW I.D
Så länge grundmodellen hamnar på 300 000 eller just över så ser jag inget problem med att modellerna med större batteri kostar en del. Ser man på priserna i Tyskland så är det är inga problem att hamna på €35k euro om man vill ha en Golf med lite prestanda, GTI, GTD exempelvis. Hamnar mellanvarianten av ID.3 på €40k så är den inte fel ute prismässigt jämfört med dagens Golf. GTD har 181 hk, GTI 230 hk. ID.3 58 kWh ska ha 208 hk. ID.3 blir förstås betydligt billigare att äga, även utan subventioner. ID.3 är också en aningen större bil invändigt.taliz skrev:Mellanvarianten kostar mer än en välutrustad Passat...
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Re: VW I.D
Jag väntar till september och ser vad som händer med storlek, pris och beräknad tillgång.
Mvh ”en luttrad f.d. VW-ägare”
Mvh ”en luttrad f.d. VW-ägare”
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Re: VW I.D
Mm, VW id 3 blir som en lite större BMW i3s, kraftigare motor 183 vs 204 hk, 58 kWh batteri istället för bara 42 kWh i dagens i3s. Bmw i3s kostar från 440 000 kr, 500 000 för ok utrustning.Walker skrev:Jag väntar till september och ser vad som händer med storlek, pris och beräknad tillgång.
Mvh ”en luttrad f.d. VW-ägare”
Gissar att VW id3 hamnar på 460 000 , och 400 000 efter bonus. Större bil, starkare, snabbare, billigare, antagligen ungefär lika rolig att köra med bakhjulsdrift som BMW i3s. Ingen kolfiberkaross dock, därför kan de hålla ner priset. Mer användbar med 58 kWh batteri och bekvämare på längre resor än i3s. Kan antagligen åka 30-35 mil innan du behöver ladda, då vill de flesta ändå ta en paus. Släpper de den för 400 000 och 340 000 efter bonus så blir det nog stor efterfrågan.
Re: VW I.D
”...stor efterfrågan”Swede1 skrev:Mm, VW id 3 blir som en lite större BMW i3s, kraftigare motor 183 vs 204 hk, 58 kWh batteri istället för bara 42 kWh i dagens i3s. Bmw i3s kostar från 440 000 kr, 500 000 för ok utrustning.Walker skrev:Jag väntar till september och ser vad som händer med storlek, pris och beräknad tillgång.
Mvh ”en luttrad f.d. VW-ägare”
Gissar att VW id3 hamnar på 460 000 , och 400 000 efter bonus. Större bil, starkare, snabbare, billigare, antagligen ungefär lika rolig att köra med bakhjulsdrift som BMW i3s. Ingen kolfiberkaross dock, därför kan de hålla ner priset. Mer användbar med 58 kWh batteri och bekvämare på längre resor än i3s. Kan antagligen åka 30-35 mil innan du behöver ladda, då vill de flesta ändå ta en paus. Släpper de den för 400 000 och 340 000 efter bonus så blir det nog stor efterfrågan.
Vilket i sin tur leder till låååååååånga väntetider. Ärligt: förstår inte de som tror att de kan hämta ut en VW som om det vore en bankomat. Har en kompis som beställde en helt vanlig Polo (manuell, lilla bensinmotorn) i aug 2018. Han har inte fått den än! Jag fick vänta 9 månader på en existerande modell p.g.a ”långa ledtider” (standard eGolf) De som försökte köpa Skoda Kodiaq och Karoq när de kom fick också vänta ett år. Varför skulle det vara annorlunda nu, med ID 3?
De ska ”börja levereras” till Q2 2020. När börjar vi se faktiska leveranser till normalkund? Q3 2021?
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Re: VW I.D
Det kommer att gå utmärkt att göra långresor med ID3, även med minsta batteriet. Vår e-Golf laddar lite för långsamt för att det skulle vara praktikabelt, men ID kommer ju att ladda nästan 3 gånger så snabbt. Räckvidden kommer dessutom vara bättre. Jag ser inga som helst problem i just den punkten.
Samtidigt tror jag att de flesta väljer mellanstora batteriet. För de allra flesta kommer ID3 vara första elbilen någonsin, och då är man kanske lite rädd att räckvidden blir för dålig med minsta batteriet. Det krävs ju som bekant lite erfarenhet innan man inser att ett stort batteri oftast inte behövs.
Samtidigt tror jag att de flesta väljer mellanstora batteriet. För de allra flesta kommer ID3 vara första elbilen någonsin, och då är man kanske lite rädd att räckvidden blir för dålig med minsta batteriet. Det krävs ju som bekant lite erfarenhet innan man inser att ett stort batteri oftast inte behövs.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: VW I.D
Jag tänker tvärtom att de flesta kommer att välja grundmodellen. Åtminstone om det blir €10k prisskillnad mellan den och mellanmodellen. Vi ser ex att Zoe säljer rätt bra i Europa och den har kortare räckvidd än grundmodellen av ID.3, ingen CCS och sämre prestanda.mati skrev:Samtidigt tror jag att de flesta väljer mellanstora batteriet. För de allra flesta kommer ID3 vara första elbilen någonsin, och då är man kanske lite rädd att räckvidden blir för dålig med minsta batteriet. Det krävs ju som bekant lite erfarenhet innan man inser att ett stort batteri oftast inte behövs.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Re: VW I.D
Hm, kanske. Fast Zoe är väl en typisk andrabil. ID3 ska ju ersätta Golf och blir då enda bilen för många. Det tror iaf VW, och det tror jag också.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
-
- Inlägg: 1549
- Blev medlem: 10 apr 2017 10:35
Re: VW I.D
Laban skrev:Jag tänker tvärtom att de flesta kommer att välja grundmodellen. Åtminstone om det blir €10k prisskillnad mellan den och mellanmodellen. Vi ser ex att Zoe säljer rätt bra i Europa och den har kortare räckvidd än grundmodellen av ID.3, ingen CCS och sämre prestanda.mati skrev:Samtidigt tror jag att de flesta väljer mellanstora batteriet. För de allra flesta kommer ID3 vara första elbilen någonsin, och då är man kanske lite rädd att räckvidden blir för dålig med minsta batteriet. Det krävs ju som bekant lite erfarenhet innan man inser att ett stort batteri oftast inte behövs.
Å andra sidan så är det bara Zoe som finns av de två. Konstigt om ID sålde bättre då ju.
Samt att hitintills så har ju elbilister varit tvungna att åka Zoe eller Leaf typ. Utbudet har ju inte direkt bjudit på konkurrens
I'm out. Tibor har blivit för gammal!
Re: VW I.D
Om jag fattat rätt ska ju inte den billiga bas versionen börja levereras förän sommaren 2021, det är om två år!
Det mest pekar på att ID3 kommer kosta mellan 450-500 tusen de närmsta två åren. Lägg till några tusen och det finns en annan bil jag direkt väljer
Det mest pekar på att ID3 kommer kosta mellan 450-500 tusen de närmsta två åren. Lägg till några tusen och det finns en annan bil jag direkt väljer

nöjd med min Ampera tillsvidare