Tack för ett fantastiskt verktyg.
Man kan ju både planera och drömma med hjälp av det!
Tror jag hittat en rolig bugg.
Jag får olika förslag om jag har klickat i Chademo som möjlig option eller ej.
I bilderna nedan är den enda skillnaden att jag i plan 1 inte har chademo iklickad, i plan 2 är den vald.
Dvs den verkar tappa bort Grums (i detta fallet) som möjlig SuC när Chademo är vald.
När man planerar utanför det rena SuC-nätverket kör vi en lite annorlunda algoritm, och den ger inte alltid optimala svar. Som här t.ex.
Under inställningar där det går att ställa in "reference speed", vad tros om att kunna välja mellan % och km/h så går det att synka mer exakt med vad en har ställt in i sin bils autopilot hur mycket snabbare (eller långsammare) än hastighetsgränsen den får köra?
Försöker planera med färjan Göteborg - Kiel, men den tycker jag ska vända vid waypointen jag sätter på linjen utanför Göteborg och ta en landväg i stället. Bara om jag också sätter en till färje-waypoint utanför Kiel använder den färjan rätt.
Model 3, LR-AWD, röd, 18", svart interiör, EAP (uppgraderad till FSD), Nokian R3 18".
Bor i Linköping, hyresrätt i innerstaden.
Försöker planera med färjan Göteborg - Kiel, men den tycker jag ska vända vid waypointen jag sätter på linjen utanför Göteborg och ta en landväg i stället. Bara om jag också sätter en till färje-waypoint utanför Kiel använder den färjan rätt.
Ja, vi ska försöka lära den att inte göra U-svängar på havet
Vad menas med "Extra Weight"? Är det min tjocka kompis som sitter höger fram eller är det packning i bakluckan, eller är det all vikt i bilen sammanräknat?
Försöker planera en resa men kan inte välja 3-fas laddalternativ. Är det bara Teslas och Chademo som går att välja? Försöker göra ett längre stopp på ett hotell i en stad som jag vet har 3-fas men det dyker inte upp på kartan.
Gjort en lång fin plan för tripp Kalmar-Kroatien. Startat färden för en stund sedan men kommer inte åt bilens data.Funkar att logga in men det händer inget bär man klickar på bilen. Testat mobilen oxå med samma resultat
Funkade bra för 2 v sedan. Jobbigt då det blir svårare att se hur länge man måste ladda
Gjort en lång fin plan för tripp Kalmar-Kroatien. Startat färden för en stund sedan men kommer inte åt bilens data.Funkar att logga in men det händer inget bär man klickar på bilen. Testat mobilen oxå med samma resultat
Funkade bra för 2 v sedan. Jobbigt då det blir svårare att se hur länge man måste ladda
Funkar för mig nu, ibland är (delar av) Teslas API nere och svarar bara med felmeddelanden, tyvärr. Försök igen nu!
Funkar för mig nu, ibland är (delar av) Teslas API nere och svarar bara med felmeddelanden, tyvärr. Försök igen nu!
Men nu hittade jag ett fel i loggarna också som jag rättade till, hoppas det hjälper.
Försöker planera en resa men kan inte välja 3-fas laddalternativ. Är det bara Teslas och Chademo som går att välja? Försöker göra ett längre stopp på ett hotell i en stad som jag vet har 3-fas men det dyker inte upp på kartan.
Klicka nere i högra hörnet på "+", sedan på laddkontakten. Där kan du välja vilka destinationsladdare som ska visas.
Tack för en underbar hjälp!
Bilar genom Spanien just nu och kan konstatera att det är svårt att hitta Superchargern i Bembibre och Tordesillas när man söker. Har försökt med alla möjliga kombinationer men det har slutat med adressen. Bild fr nyöppnade SC i Reocin utanför Santander.
Tack för en underbar hjälp!
Bilar genom Spanien just nu och kan konstatera att det är svårt att hitta Superchargern i Bembibre och Tordesillas när man söker. Har försökt med alla möjliga kombinationer men det har slutat med adressen. Bild fr nyöppnade SC i Reocin utanför Santander.
Det är "Tesla CCS" som släpar efter lite, vi hämtar den informationen från Ulrics Google spreadsheet. Men vi borde nog börja anta att alla nya superchargers i Europa har CCS också.
Vilken data får ni när jag ger er data i bakgrunden under 36h? Kan jag göra något för att göra datan bättre, tex nollställa resa eller sätta resor som är mer renodlade landsväg, stad, motorväg etc.?
Vilken data får ni när jag ger er data i bakgrunden under 36h? Kan jag göra något för att göra datan bättre, tex nollställa resa eller sätta resor som är mer renodlade landsväg, stad, motorväg etc.?
Då sparar vi hastighet, effekt, temperatur, laddeffekt, vilken (publik) laddare du är på och lite sådant. Vi sparar inte din position på ett sätt som gör att vi kan koppla det till dig eller din bil. Mer behöver vi inte, bara att köra på
Sitter i Italien och planerar hemresa. Det är aningens backigt här nere och vill ha god möjlighet att använda regen. Går det att vid planering se hur höjdkurvan, topografin ser ut på planerad rutt?
Sitter i Italien och planerar hemresa. Det är aningens backigt här nere och vill ha god möjlighet att använda regen. Går det att vid planering se hur höjdkurvan, topografin ser ut på planerad rutt?
Ungefär som det blir i bilen när du kör.
Tror det bara är att trycka på den det planerade körningen mellan två superchargers. Då får du topografin för den delsträckan.