Äntligen hemma!
Moderator: Redaktion
Äntligen hemma!
[/attachment]
Skall köras på egentillverkad sol-el från min 13kw solport (carport med solpaneler som tak) och laddas från
min egendesignade "laddstolpe".
Dom som av någon underlig anledning har vägarna förbi lilla Urshult är givetvis välkomna att ladda gratis sol-el.( 16A 3-Fas)
Bilen har fått Opticoat pro behandling av Johan på Inpol och inväntar nu bara mina fälgar från Usa,
svarta Lexani Lust 22" och lite mild toning av rutorna sen är den precis som jag tänkt mig.
Helt underbar bil...
Efter en lång och härlig väntan är nu drömbilen hemma!Skall köras på egentillverkad sol-el från min 13kw solport (carport med solpaneler som tak) och laddas från
min egendesignade "laddstolpe".
Dom som av någon underlig anledning har vägarna förbi lilla Urshult är givetvis välkomna att ladda gratis sol-el.( 16A 3-Fas)
Bilen har fått Opticoat pro behandling av Johan på Inpol och inväntar nu bara mina fälgar från Usa,
svarta Lexani Lust 22" och lite mild toning av rutorna sen är den precis som jag tänkt mig.
Helt underbar bil...
Re: Äntligen hemma!
Wow det var ambitiöst med en ljuslåda och Tesla logo. Mycket stor och fin carport.
Jag har redan kört på solel ett tag men inte hunnit montera upp alla paneler än. Har häften är på hustaket 4,5 kW (täcker mer än väl bilens behov på årsbasis) och skall lägga resten på en Carport liknande din så totalt 9kW. Sen har vi en fastighet (jobbet) 7 mil hemifrån där vi också har 9 Kw så merparten vi kör kommer vara på solel.
Resten blir på SC.
Är så nöjd med Tesla, ofattbart bra bil med SC concept.
Tack Elon Musk, du kommer förändra bilindustrin totalt !
Vår nästa bil blir också en TESLA !
Jag har redan kört på solel ett tag men inte hunnit montera upp alla paneler än. Har häften är på hustaket 4,5 kW (täcker mer än väl bilens behov på årsbasis) och skall lägga resten på en Carport liknande din så totalt 9kW. Sen har vi en fastighet (jobbet) 7 mil hemifrån där vi också har 9 Kw så merparten vi kör kommer vara på solel.
Resten blir på SC.
Är så nöjd med Tesla, ofattbart bra bil med SC concept.
Tack Elon Musk, du kommer förändra bilindustrin totalt !
Vår nästa bil blir också en TESLA !
bra smak! Grattis!
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Så snyggt gjort. Stort grattis.
Får min Tesla i nästa vecka och är så sugen på att få den. Hade varit jättekul om du någon gång hade tid med en liten demo om vad du gjort och hur till en som bara är i början av info om solenergilösningar.

Lika intresserad jag. Vi har funderat på något liknande.Strand skrev:Så snyggt gjort. Stort grattis.Får min Tesla i nästa vecka och är så sugen på att få den. Hade varit jättekul om du någon gång hade tid med en liten demo om vad du gjort och hur till en som bara är i början av info om solenergilösningar.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
ja har för mig att jag startade en tråd om solcellsanlägningar förut, men nu hittar ja den inte?
Ah, Jo här e den. men de mästa i den kom inte med från förra forumet är ja redd.Kalle skrev:ja har för mig att jag startade en tråd om solcellsanlägningar förut, men nu hittar ja den inte?
de blir vell bara till att fylla den igen då

http://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=28&t=8
har du bilen hemma mycket dagtid? för mig är utmaningen att jag ofta inte är hemma när solen lyser. Förutom i helgen. Har fjärrvärme och huset drar väldigt lite förutom laddning av bilen. Hade varit smutt med nettodebitering eller ett sätt att spara energin.
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Ett tesla home storage batteri helt enkelthybris skrev:har du bilen hemma mycket dagtid? för mig är utmaningen att jag ofta inte är hemma när solen lyser. Förutom i helgen. Har fjärrvärme och huset drar väldigt lite förutom laddning av bilen. Hade varit smutt med nettodebitering eller ett sätt att spara energin.

Har nu fått rutorna tonade och även monterat stenskottsskydd på utsatta ställen som tex, hundbenet bak och kanten på insidan av stötsköldarna.
Försöker även hitta en lösning på att montera en mindre skylt fram då jag tycker den förstör det cleana uttrycket bilen har i övrigt.(gillar inte Eu skyltarna!)
Kul att så många gillade min lösning med solporten och kan faktiskt erbjuda mig att hjälpa er med en lösning på liknande installation
då jag nyligen ändrat inriktning på mitt företag från gräventreprenad till att jobba med just lösningar för solcellsmontage,
så ni som är intresserade, skicka mig ett pm!
Snyggt det blev med rutorna då!
Vad kostar det att bygga solceller lika som gjort, i material?
Vad kostar det att bygga solceller lika som gjort, i material?
- AGCF
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alexander7331
- Kontakt:
Fungerar solcellerna som takmaterial och det räcker med underlagstakpapp under eller måste jag ha ett komplett tak under?
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Vad bra med en solport! Berätta mer om hur du gjorde/köpte den och hur den funkar!
Berättar gärna mer lite senare om hur den är byggd, just nu består dagarna av arbete och kvällarna av så mycket bilkörning som
möjligt!

Har äntligen fått hem mina fälgar från USA, Lexani Lust med Pirelli 245x30-22" inte alls så stötigt som jag befarat,
dock med en mindre transportskada men blev ändå helnöjd med utseendet!
Än så länge får ni nöja er med halvtaskiga mobilbilder.