Model 3 på väg till Trosta
Moderator: Redaktion
Model 3 på väg till Trosta
Träffade på en transport av Model 3 någon mil söder om Trosta på en parkering. Chauffören sov antagligen och eftersom klockan var runt 20 så gissar jag att han inväntar morgonen för att fortsätta till Trosta. 6 bilar hade han. Jag hade hoppats att den blåa var min, men det var en Dual Motor, tyvärr.
Jag såg att alla dual motors hade Michelin däck, medan de andra (SR+) hade Hankook. Jag trodde Hankooks var ett rätt cheap märke och ganska högljudda. Åtminstone var de Hankooks jag hade på en Volvo S80 för några år sen inte de bästa däck jag har sett, precis.
Tog en del bilder, se nedan.
Jag såg att alla dual motors hade Michelin däck, medan de andra (SR+) hade Hankook. Jag trodde Hankooks var ett rätt cheap märke och ganska högljudda. Åtminstone var de Hankooks jag hade på en Volvo S80 för några år sen inte de bästa däck jag har sett, precis.
Tog en del bilder, se nedan.
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Re: Model 3 på väg till Trosta
Så här följande bilder:
Hankook har väl jobbat sig uppåt. Rätt poppis i USA vad jag förstått. Långt ifrån budgetkinadäck.
Inte ofta man ser röda btw.
Inte ofta man ser röda btw.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Nu börjar jag misstänka jag tog fel. Hankooks på 19" och Michelin på 18".
Japp det är standard. Sen Michelin igen på 20".renes skrev:Nu börjar jag misstänka jag tog fel. Hankooks på 19" och Michelin på 18".
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Förresten, notera att skylthållarna redan är monterade på bilarna, både fram och bak. (Med tanke på tråden där man argumenterade om att inte låta leveransfolket montera dem snett...)
Tack Renes Bra att veta. Det var nog jag som ställde den frågan i en annan tråd. Jag har insett att det bara är att gilla läget.renes skrev:Förresten, notera att skylthållarna redan är monterade på bilarna, både fram och bak. (Med tanke på tråden där man argumenterade om att inte låta leveransfolket montera dem snett...)
Hanook däcket verkar ju ha placerat sig väl i detta test, plats 4 av 53 testade däck. https://www.autobild.de/artikel/sommerr ... 29291.html
Är det bara en synvilla eller är bakre fönstret på den blå lite nerdraget? Om de åker runt med nedvevade fönster börjar jag förstå varför Tesla skyller min uppskjutna leverans (två veckor) av en blå AWD på att nummerplåtarna inte kommit.
Transport till Malmö idag.
En röd model 3, blå Model S och en Vit Model X

Meradan skrev:Är det bara en synvilla eller är bakre fönstret på den blå lite nerdraget? Om de åker runt med nedvevade fönster börjar jag förstå varför Tesla skyller min uppskjutna leverans (två veckor) av en blå AWD på att nummerplåtarna inte kommit.
Ser helt klart öppet ut. Otroligt amatörmässigt av transportören!!!
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Och X:en har redan skylt, så den kommer gissningsvis inte direkt från Tilburg.anna__ skrev:Transport till Malmö idag.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Jag hade inte märkt det, men när jag tittar på full resolution av bilderna är det helt klart så. En crop av ett av mina orginalfoton:bonath skrev:Meradan skrev:Är det bara en synvilla eller är bakre fönstret på den blå lite nerdraget? Om de åker runt med nedvevade fönster börjar jag förstå varför Tesla skyller min uppskjutna leverans (två veckor) av en blå AWD på att nummerplåtarna inte kommit.
Ser helt klart öppet ut. Otroligt amatörmässigt av transportören!!!
Nej, vänta, det är ju två bilar med nedvevade rutor. Den svarta är rejält nedvevad! Här ses båda i samma crop:
- snowtroll
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/peter15233
Märkligt!
2023-06-30 MYLR awd PärlVit
2019-06-04 M3LR awd Blå, 1:a i SE med vit int.+drag Såld.
2019-06-04 M3LR awd Blå, 1:a i SE med vit int.+drag Såld.