Tesla model S P85D
Moderator: Redaktion
Tesla model S P85D
Ägde en P85+ i ett år. Fick min P85D i Mars i år.
Vill bara säga att jag aldrig någonsin varit så nöjd med en bil tidigare. när vi diskuterar detaljer är det inte pgr av missnöje utan vårt genuina intresse att göra bästa bilen någonsin bättre. Helt galet men så är det. Bara så alla som löäser forumet förstår hur mycket jag och många med mig totalt älskar bilen. Model S är knarket bland bilar. En sil och sedan är det kört.
Funderar du på köpa? Gör det på en gång! Har du två BMW, Mercedes, Audi etc. Sälj båda och köp en model S. Köp en pundargurka som andrabil. Du kommer inte ångra dig! Just do it!
Nej det måste inte vara P85D. Oavsett vilken kommer du bli lika nöjd! Älskar du prestanda är såklart topmodellen som spöar Ferraribilar ett bra val. Köööööööp!!!
Vill bara säga att jag aldrig någonsin varit så nöjd med en bil tidigare. när vi diskuterar detaljer är det inte pgr av missnöje utan vårt genuina intresse att göra bästa bilen någonsin bättre. Helt galet men så är det. Bara så alla som löäser forumet förstår hur mycket jag och många med mig totalt älskar bilen. Model S är knarket bland bilar. En sil och sedan är det kört.
Funderar du på köpa? Gör det på en gång! Har du två BMW, Mercedes, Audi etc. Sälj båda och köp en model S. Köp en pundargurka som andrabil. Du kommer inte ångra dig! Just do it!
Nej det måste inte vara P85D. Oavsett vilken kommer du bli lika nöjd! Älskar du prestanda är såklart topmodellen som spöar Ferraribilar ett bra val. Köööööööp!!!
Senast redigerad av hybris, redigerad totalt 2 gång.
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Re: Tesla model S P85D
Jag håller med. Inget är perfekt och klart man vill diskutera det som kan förbättras och hur, men ingen annan bil jag ägt eller ens kört kommer ens i närheten.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
För att stjäla tråden lite, jag går seriöst och överväger att sälja min. Är någon sugen så kan du åka P85D till helgen.hybris skrev:Köööööööp!!!
Varför?dstr skrev:För att stjäla tråden lite, jag går seriöst och överväger att sälja min. Är någon sugen så kan du åka P85D till helgen.hybris skrev:Köööööööp!!!
Vad har du för spec? Dstr?
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Tidigare bilar
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Tibor har kört sönder den? 

Sånna leaf-förare dom vet inte hur man kör Tesla.hybris skrev:Tibor har kört sönder den?
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Dstr vill du sälja bilen är det nog bäst att skapa ett nytt inlägg under säljes så fler har chansen att se den.
När jag körde efter Tibor på E4 var han aldrig uppe i 250 km/h i varje fall så lite försiktig var hanhybris skrev:Tibor har kört sönder den?

Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
+1 på allt, men man behöver ingen andrabil.hybris skrev:Ägde en P85+ i ett år. Fick min P85D i Mars i år.
Jo men det var lite mycket donouts på Arlanda... Skulle raca med alla... Och sedan öl och ukelele... Förstår att Han vill kränga den nu... 

Vad som helst men inte sälja för soccermomsuv bara... där går gränsen... 

Aah det är bara du som inte fattat grejen.hybris skrev:Vad som helst men inte sälja för soccermomsuv bara... där går gränsen...
X är ingen sockermombil. Långt ifrån.

Eftersom den ser ut som en MPV/soccermombil så är den det...
Nej, soccermom-bil har vi redan - en Mercedes GL. Sportbil(ar) har jag också.hybris skrev:Vad som helst men inte sälja för soccermomsuv bara... där går gränsen...
Men jag vet verkligen inte vad jag ska ha istället - Model S är ju världens bästa bil, men jag är less på Tesla. I nästan ett helt år har jag gått och suktat efter autopiloten och "you will actually be able to summon the car". Några 700hk som skjuter på finns inte heller, speciellt inte i högre farter.
Passat, Volvo eller Ford? Där finns iaf självkörning i köer, praktiska appar (tex easypark!) och självparkering.
Man ska inte ta bokstavligt på det Elon Musk säger.
Sen håller jag med om att 700 hk-soppan är riktigt sliskig och verkar aldrig ta slut. Varför kan inte Tesla vara ärliga och presentera en effektsiffra för P85/90D, precis som de gör för alla andra modeller? Och en ärlig 0-100 siffra som inte inkluderar rollout, precis som de inte gör för alla andra modeller??
Sen håller jag med om att 700 hk-soppan är riktigt sliskig och verkar aldrig ta slut. Varför kan inte Tesla vara ärliga och presentera en effektsiffra för P85/90D, precis som de gör för alla andra modeller? Och en ärlig 0-100 siffra som inte inkluderar rollout, precis som de inte gör för alla andra modeller??
Tidigare bilar
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Tidigare bilar
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Hade jag inte själv haft en p85d hade jag blivit provocerad av ert gnäll. Eller vänta förresten, jag blir förbannad i alla fall.
Hela pressen hyllar bilen och ger högsta betyg 103/100 osv. De flesta människor skulle sälja en njure för att få äga den bilen, ouppnåelig för de flesta, kort och gott drömbilen 2015 och ett par år framåt. Då sitter några ägare och begråter att de inte fått alla godsaker ännu. Att man måste vänta på alla funktioner och ingen verkar lyssna på mig som sitter och lider i mitt nxtgensäte.. Det är så synd om oss buhu... Nej ska det vara såhär då ska vi sälja bilen. Så ska de få sitt straff..
Sitta och häva ur sig sådana saker i ett forum där folk samlas för att de gillar tesla och kanske rent av dyrkar bilen, men varav många aldrig kommer ha råd att köpa en - Det är ett ruggigt drygt beteende..
Nämn ett pris så ska jag köpa bilen av dig, så kan jag sälja den billigt till någon som uppskattar den.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hela pressen hyllar bilen och ger högsta betyg 103/100 osv. De flesta människor skulle sälja en njure för att få äga den bilen, ouppnåelig för de flesta, kort och gott drömbilen 2015 och ett par år framåt. Då sitter några ägare och begråter att de inte fått alla godsaker ännu. Att man måste vänta på alla funktioner och ingen verkar lyssna på mig som sitter och lider i mitt nxtgensäte.. Det är så synd om oss buhu... Nej ska det vara såhär då ska vi sälja bilen. Så ska de få sitt straff..
Sitta och häva ur sig sådana saker i ett forum där folk samlas för att de gillar tesla och kanske rent av dyrkar bilen, men varav många aldrig kommer ha råd att köpa en - Det är ett ruggigt drygt beteende..
Nämn ett pris så ska jag köpa bilen av dig, så kan jag sälja den billigt till någon som uppskattar den.
Kia EV9
Tidigare Teslor:
Tesla model S P85 Lud - 15
Tesla. model X P90 Lud - 17
Tesla model Y LR- 21
Tidigare Teslor:
Tesla model Y LR- 21
Tesla model S P85D
Ursäkta det känslomässiga utbrottet förresten...
Kia EV9
Tidigare Teslor:
Tesla model Y LR- 21
Tidigare Teslor:
Tesla model Y LR- 21
Jag älskar visserligen min P85D och vill inte sälja, men ett sånt här erbjudande kan man inte tacka nej till! Du får min för 8,2 miljoner, och en burk tonfisk (tonfiskburken är förhandlingsbar)...mjwahl skrev:Nämn ett pris så ska jag köpa bilen av dig
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
AMS reportern var sinnessjukt nöjd med sin tour i Europa. Bästa och snabbaste bilen han provat. Ferraribilarna på rivieran slutade utmana honom då han drar dem varje gång. Jiddret om prestanda ör jidder. Jag drog två sportmotorcyklar från stillastående i helgen. Inga 4s det kan jag garantera...
Byt gärna till en Ford med autopilot. Blir nog bra...
Byt gärna till en Ford med autopilot. Blir nog bra...
Senast redigerad av hybris, redigerad totalt 1 gånger.
mjwahl skrev:Ursäkta det känslomässiga utbrottet förresten...

Tidigare bilar
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Tidigare bilar
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Absolut, du har dock inte ensamrätt på det.mjwahl skrev:Ursäkta det känslomässiga utbrottet förresten...
Det som fick mig att beställa en Tesla var 700hk, autopilot och summon the car. Inget annat. (även om jag i efterhand kan jag erkänna att miljömuppen inom mig väckts till liv) Vid lanseringen för snart ett år sedan så visade dom en bil med autopilot som dom sa skulle ha 700hk.
Hade dom visat en bil med 580hk, utan autopilot som gjorde 0-100 på 3.5 sek så hade de här diskussionerna inte förekommit. Då hade jag nog åkt runt i ngn AMG eller M5 med ~580hk utan dom finesserna. BMW'n hade varit flera hundra tusen billigare...
Så, var står jag idag? Senaste halvåret har jag åkt runt i en bil med ~580hk utan de finesser som fick mig att välja Tesla. Jag tycker det är uselt. Någon dag kommer jag att skriva en bok om mina i-landsproblem.

Men, om du läser allt jag skriver så är Model S fortfarande bästa bruksbilen - även i mina ögon. Just därför har jag inte lagt ut någon annons på bilen, ännu. Skulle någon stå här med 1,350 beredd att ta bilen som den står (med stenskott på rutan och repad fälg) så hade jag lämnat över nyckeln direkt.
...och ang "next" generation stolarna - dom är väl AMG's förra generations stolar med annat nackstöd?
dstr skrev:Absolut, du har dock inte ensamrätt på det.mjwahl skrev:Ursäkta det känslomässiga utbrottet förresten...
Det som fick mig att beställa en Tesla var 700hk, autopilot och summon the car. Inget annat. (även om jag i efterhand kan jag erkänna att miljömuppen inom mig väckts till liv) Vid lanseringen för snart ett år sedan så visade dom en bil med autopilot som dom sa skulle ha 700hk.
Hade dom visat en bil med 580hk, utan autopilot som gjorde 0-100 på 3.5 sek så hade de här diskussionerna inte förekommit. Då hade jag nog åkt runt i ngn AMG eller M5 med ~580hk utan dom finesserna. BMW'n hade varit flera hundra tusen billigare...
Så, var står jag idag? Senaste halvåret har jag åkt runt i en bil med ~580hk utan de finesser som fick mig att välja Tesla. Jag tycker det är uselt. Någon dag kommer jag att skriva en bok om mina i-landsproblem.
Men, om du läser allt jag skriver så är Model S fortfarande bästa bruksbilen - även i mina ögon. Just därför har jag inte lagt ut någon annons på bilen, ännu. Skulle någon stå här med 1,350 beredd att ta bilen som den står (med stenskott på rutan och repad fälg) så hade jag lämnat över nyckeln direkt.
...och ang "next" generation stolarna - dom är väl AMG's förra generations stolar med annat nackstöd?
Håller med men tycker att det är sjukt att jag ska behöva sälja en bil som jag tycker om borde ju vara självklart att få det jag har köpt i stället, orkar inte hålla på att sälja men skulle någon komma och ta den skulle jag säkert nappa.
P85DL Grå
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Det här känns lite problematiskt, det måste jag hålla med om. De flesta verkar vara överens om att Model S är en fantastisk bil, till och med världens bästa enligt många. Så varför känner de att de måste översälja den genom att lova saker de inte kan hålla? Det borde räcka mer än väl att sälja det som faktiskt finns.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com