Väntrum Model 3
Moderator: Redaktion
Re: Väntrum Model 3
Jag följer era uthämtningar denna vecka med spänning. Om era håller borde min också kunna hålla, 25/6...
Inte direkt lovande när man får böna och be om slutfakturan med första förhöjda avgiften och får till svar att de är superupptagna... Ska hinna betalas innan torsdag också. Gissar att det är bäst att ställa in sig på att det blir inställt. Bättre bli positivt överraskad 

Lite samma känsla här. Leverans på torsdag och fortfarande inget reg nr enligt car.info.Vikan skrev:Inte direkt lovande när man får böna och be om slutfakturan med första förhöjda avgiften och får till svar att de är superupptagna... Ska hinna betalas innan torsdag också. Gissar att det är bäst att ställa in sig på att det blir inställt. Bättre bli positivt överraskad
(Såld) M3P - Röd - vita säten
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
- NEO
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alfredo77771
Blev uppringd av delivery teamet, och de förklarade att leveransdatum enbart bokas när bilen har nått Sverige. I mitt fall ankom bilen Zeebrugge första veckan i Juni och den 11 juni blev jag tilldelad VIN från den båten. Det intressanta är att det är bekräftat att bilen jag blivit tilldelad är producerad 21 maj och har HW3, den lastades sedan 22 maj dagen efter produktion till Europa. Men ännu har bilen alltså inte nått Sverige eftersom jag inte har leveransdatum. Slutfakturan och totalbeloppet för bilen -15000kr blev betald i sin helhet 12 juni. Borde inte bilen vara i landet 11 dagar efter ankomst till hamn? Slutet av juni början av juli var senaste beskedet för leverans.
Kommer vara en outhärdligt lång vecka detta (och helg för min del).
Håller tummarna för alla er som har sina leveranser bokade på Torsdag!
Håller tummarna för alla er som har sina leveranser bokade på Torsdag!
20 Mars 2025, 15:00, Tesla såld
22 Mars 2025, 16:00, ID.7 Pro Inköpt!
Jo lite skumt. Dock har det inte tillkommit några andra 3or heller på länge (P eller LR) om man räknar totala antalet. Nått som är trasigt?fakerlind skrev:Lite samma känsla här. Leverans på torsdag och fortfarande inget reg nr enligt car.info.Vikan skrev:Inte direkt lovande när man får böna och be om slutfakturan med första förhöjda avgiften och får till svar att de är superupptagna... Ska hinna betalas innan torsdag också. Gissar att det är bäst att ställa in sig på att det blir inställt. Bättre bli positivt överraskad
Mailade car.info och fick nedanstående svar.pinussen skrev:Jo lite skumt. Dock har det inte tillkommit några andra 3or heller på länge (P eller LR) om man räknar totala antalet. Nått som är trasigt?fakerlind skrev:Lite samma känsla här. Leverans på torsdag och fortfarande inget reg nr enligt car.info.Vikan skrev:Inte direkt lovande när man får böna och be om slutfakturan med första förhöjda avgiften och får till svar att de är superupptagna... Ska hinna betalas innan torsdag också. Gissar att det är bäst att ställa in sig på att det blir inställt. Bättre bli positivt överraskad
Bådar gott skulle jag vilja påstå, då finns det chans att bilar är inregistrerade inför leverans på torsdag.
"Vi uppdaterar ca 1 gång per vecka, men det
varierar lite vilken dag det sker på.
Det inträffar även att vi eller Transportstyrelsen får förseningar i sina uppdateringar. "
20 Mars 2025, 15:00, Tesla såld
22 Mars 2025, 16:00, ID.7 Pro Inköpt!
Tack för att du delar. #hållertummarochtårBejje skrev:Mailade car.info och fick nedanstående svar.pinussen skrev:Jo lite skumt. Dock har det inte tillkommit några andra 3or heller på länge (P eller LR) om man räknar totala antalet. Nått som är trasigt?fakerlind skrev:Lite samma känsla här. Leverans på torsdag och fortfarande inget reg nr enligt car.info.Vikan skrev:Inte direkt lovande när man får böna och be om slutfakturan med första förhöjda avgiften och får till svar att de är superupptagna... Ska hinna betalas innan torsdag också. Gissar att det är bäst att ställa in sig på att det blir inställt. Bättre bli positivt överraskad
Bådar gott skulle jag vilja påstå, då finns det chans att bilar är inregistrerade inför leverans på torsdag.
"Vi uppdaterar ca 1 gång per vecka, men det
varierar lite vilken dag det sker på.
Det inträffar även att vi eller Transportstyrelsen får förseningar i sina uppdateringar. "
- NEO
- Teslaägare
Lördag 29 juni at 16:00
Stockholm-Trosta Park
177 Trosta
Marsta, ST 195 53

Det blir 33 dagars leveranstid.
Stockholm-Trosta Park
177 Trosta
Marsta, ST 195 53

Uppdatering för min del då. Har fått slutfakturan, inlagd för betalning nu. De har även ringt och flaggat att det ev blir inställt på torsdag pga strulet med skyltarna. De ska återkomma med mer information på onsdag.
Vikan skrev:Uppdatering för min del då. Har fått slutfakturan, inlagd för betalning nu. De har även ringt och flaggat att det ev blir inställt på torsdag pga strulet med skyltarna. De ska återkomma med mer information på onsdag.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Det lät ungefär som att det var 90% chans att det blir inställt...fakerlind skrev:Vikan skrev:Uppdatering för min del då. Har fått slutfakturan, inlagd för betalning nu. De har även ringt och flaggat att det ev blir inställt på torsdag pga strulet med skyltarna. De ska återkomma med mer information på onsdag.
- slugger75
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/per28997
Min bil (LR RWD) har kommit och fått skyltar. Jag tänkte skjuta min leverans till 1 juli eftersom jag ska ha den som tjänstebil. Tesla meddelade nu mig att om jag inte hämtar den så kan den gå till någon annan, trots att jag har VIN och slutfaktura.
Eftersom LR RWD verkar ha utgått så kan jag ju då inte få en annan sådan.
Jag vågar inte chansa utan åker och hämtar den imorgon.
Hoppas körupplevelsen blir bättre än leveransprocessen...
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
Min är betalad och klar, hämtning 25/6. Pratade med Delivery idag som sa att "några bilar den här veckan kommer nog att ställas in", så jag kände väl att risken är stor att jag också drabbas nästa vecka. "Men det blir garanterat högst ett par dagar", försäkrade Tesla-personen. "Ja, allt ska väl ut före månadsskiftet", sa jag, och fick svaret: "Exakt."
- NEO
- Teslaägare
Hade absolut hämtat ut bilen med tanke på produktionsstopp på LR RWD. Knappast värt att spara ett par tusenlappar i Juni för att sedan behöva plocka ut en SR+ eller LR.slugger75 skrev:Min bil (LR RWD) har kommit och fått skyltar. Jag tänkte skjuta min leverans till 1 juli eftersom jag ska ha den som tjänstebil. Tesla meddelade nu mig att om jag inte hämtar den så kan den gå till någon annan, trots att jag har VIN och slutfaktura.
Tror definitivt LR RWD blir en av de bästa i dagsläget vad gäller räckvidd.
- slugger75
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/per28997
Ja jag resonerar också så. Så här skrev Tesla förresten till mig:MDurante skrev:Hade absolut hämtat ut bilen med tanke på produktionsstopp på LR RWD. Knappast värt att spara ett par tusenlappar i Juni för att sedan behöva plocka ut en SR+ eller LR.slugger75 skrev:Min bil (LR RWD) har kommit och fått skyltar. Jag tänkte skjuta min leverans till 1 juli eftersom jag ska ha den som tjänstebil. Tesla meddelade nu mig att om jag inte hämtar den så kan den gå till någon annan, trots att jag har VIN och slutfaktura.
” Tyvärr blir den 1 Juli lite problematiskt, då vi behöver leverera alla bilar innan kvartalslutet.
Om du inte tar leverans innan 1 Juli kommer vårt system automatiskt koppla din bil till någon annan. ”
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
- NEO
- Teslaägare
Märkligt uttalande var det Delivery team mailen som skrev? I min värld när man har fått en faktura som är betald i sin helhet med en specifik produkt (Serienummer, VIN, regnr etc) så känns det märkligt att de kan ge den till någon annan för att du "skjuter" på din leverans. Tänk om du var på tjänsteresa i utlandet just då?slugger75 skrev:Ja jag resonerar också så. Så här skrev Tesla förresten till mig:MDurante skrev:Hade absolut hämtat ut bilen med tanke på produktionsstopp på LR RWD. Knappast värt att spara ett par tusenlappar i Juni för att sedan behöva plocka ut en SR+ eller LR.slugger75 skrev:Min bil (LR RWD) har kommit och fått skyltar. Jag tänkte skjuta min leverans till 1 juli eftersom jag ska ha den som tjänstebil. Tesla meddelade nu mig att om jag inte hämtar den så kan den gå till någon annan, trots att jag har VIN och slutfaktura.
” Tyvärr blir den 1 Juli lite problematiskt, då vi behöver leverera alla bilar innan kvartalslutet.
Om du inte tar leverans innan 1 Juli kommer vårt system automatiskt koppla din bil till någon annan. ”
Vilken tid åker du ut imorgon förresten? Är småsugen på att åka och leta efter min VIN medans du tar leverans av din bil

Undercover

- Nordman
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jrgen16756
Jag beställde 28/4 och ska hämta 26/6.MDurante skrev:Lördag 29 juni at 16:00
Stockholm-Trosta Park
177 Trosta
Marsta, ST 195 53
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Så det blir 66 dagar för mig...

Jag fick 12.Nordman skrev:Jag beställde 28/4 och ska hämta 26/6.MDurante skrev:Lördag 29 juni at 16:00
Stockholm-Trosta Park
177 Trosta
Marsta, ST 195 53
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Så det blir 66 dagar för mig...

Tesla Model Y 2022 Deep Blue LR 20" Dragkrok Cineastknapp
Beräknad leverans 29/6. Beställde 8/6, så 21 dagar leveranstid om det nu blir av. 

https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Det var ju någon som tidigare föreslog att man kunde ställa av den för att slippa förmånsvärdet.slugger75 skrev:Ja jag resonerar också så. Så här skrev Tesla förresten till mig:MDurante skrev:Hade absolut hämtat ut bilen med tanke på produktionsstopp på LR RWD. Knappast värt att spara ett par tusenlappar i Juni för att sedan behöva plocka ut en SR+ eller LR.slugger75 skrev:Min bil (LR RWD) har kommit och fått skyltar. Jag tänkte skjuta min leverans till 1 juli eftersom jag ska ha den som tjänstebil. Tesla meddelade nu mig att om jag inte hämtar den så kan den gå till någon annan, trots att jag har VIN och slutfaktura.
Kanske funkar?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Beställd 25/4 och leverans 29/6 i Malmö. Röd/vit AWD med drag.
När är senaste tidpunkten man kan betala kontantdelen, om man mailar över skärmdump på betalning?
Har nämligen en stor del av kontantdelen i aktier, och vill sälja dom så sent som möjligt nu när det går upp igen...
När är senaste tidpunkten man kan betala kontantdelen, om man mailar över skärmdump på betalning?
Har nämligen en stor del av kontantdelen i aktier, och vill sälja dom så sent som möjligt nu när det går upp igen...

Regnr nu på car.info! 

- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Jag betalde dagen före vid lunchtidCalder skrev:Beställd 25/4 och leverans 29/6 i Malmö. Röd/vit AWD med drag.

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19