Överblivna kablar och laddare?

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
PhR34k
Teslaägare

Överblivna kablar och laddare?

Inlägg av PhR34k »

Hur kommer det sig att folk säljer kablar och laddare till höger och vänster? Har ni behållit kablar när ni sålt bilen? Har det varit någon kampanj där ni fått kablar och laddare gratis?
Bara en fundering

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare

Re: Överblivna kablar och laddare?

Inlägg av Leo »

Flera kanske har köpt ”extra” själva. Var vanligt i början i alla fall. Sen kanske man nästan bara använder Wallcharger och Superchargers. Tycker att kablarna mest är i vägen osv.

Själv hade jag ”dubbla uppsättningar” i början.
Renault R5, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Re: Överblivna kablar och laddare?

Inlägg av NEO »

Tidigare referralprogram kunde man vinna krediter, dessa krediter kunde användas för att betala service och plocka ut olika tillbehör, jag plockade ut en hel del WC, UMCer, adaptrar och hjul.

I tillägg så är inte laddbehovet likt för alla elbilister, Chademo var för mig en räddning när jag bodde i Norge och pendlade men väl hemma i Sverige har jag noll behov för en sådan adapter. Dubbla uppsättningar är det många som sitter på också, en i stugan och en hemma. Säljer man stugan eller bilen har man en sladd för mycket :D
Skriv svar