Var det bara skärmen eller hela MCUn dom bytte?MangeT skrev:Nu har Tesla igen visat fantastisk service.
Ny skärm blev beställd för någon vecka sedan och de ringde och vi bokade in från förslag från Tesla Mobile ranger service idag.
Nu har trevlig mobile ranger bytt skärmen till en nyare variant och den är på plats.
Otroligt smidigt att de kom hem och bytte.
Grymt nöjd med servicen.
Bokade via Upplands Väsby som vanligt från början.
Gulbrun skugga i stora skärmen?
Moderator: Redaktion
Re: Gulbrun skugga i stora skärmen?
Fick återkoppling av SC nu. Dom väntar på ett verktyg för att laga det... Jahapp sa jag. Får testa om det funkar med den nästa gång min kunds betallösning går sönder. "Jag väntar på ett verktyg för att laga den"
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
tack för tipset, har köpt privat, har mailat nu om min syn och skickat med länk från Konsument Europa och reklamationsrätten i Sverige så får vi se vad de kommer tillbaka med. Ni som fått skärmar bytta - har Ni fått besked att de är av ny/bättre typ än de som installerades tidigare. Min är tillverkad tidigt 2017.OfarligTesla skrev:Har du köpt den privat eller på företag? Är det privat hade jag upplyst Tesla om att ifall de inte tar ansvar för ursprungsfelet så går ärendet till ARN, de är ju fullt medvetna om att det är ett systematiskt fel.Idesta skrev:Fick besked från Tesla igår att de inte längre skall byta ut min skärm (vilket de sa i april) samt att de inte har någon aning om när de kan komma att åtgärda den genom "nya lösningen"
(risken är ju att denna lösning är lika "bra" som ångfixen på de skrynkliga sätena - dvs inte alls bra...)
Det var bara skärmen som byttes. Han plockade ut all inredning fram i stort sett och skruvade loss gamla skärmen från MCUn och skruvade dit en ny innan han satte tillbaka allting. När Tesla beställde skärmen så sa de att det är en ny uppgraderad variant som ska vara bättre.NilsL skrev:Var det bara skärmen eller hela MCUn dom bytte?MangeT skrev:Nu har Tesla igen visat fantastisk service.
Ny skärm blev beställd för någon vecka sedan och de ringde och vi bokade in från förslag från Tesla Mobile ranger service idag.
Nu har trevlig mobile ranger bytt skärmen till en nyare variant och den är på plats.
Otroligt smidigt att de kom hem och bytte.
Grymt nöjd med servicen.
Bokade via Upplands Väsby som vanligt från början.
MangeT
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
Hur många med pre facelift bilar har problem
Min spontana känsla är att tesla har i och med facelift börjat senöver kostnader och kapa över allt.
Jag har inget mot de nya stolarna eller de nya bromsarna men båda är bra mycket billigare än dem gamla
Kan det vara så att skärmarna blev lite för billiga ?
Var annan ny bil verkar ha problem, sen ör det givetvis så att man läser bara om dem som har problem så jag kan ha helt fel uppfattning
Min spontana känsla är att tesla har i och med facelift börjat senöver kostnader och kapa över allt.
Jag har inget mot de nya stolarna eller de nya bromsarna men båda är bra mycket billigare än dem gamla
Kan det vara så att skärmarna blev lite för billiga ?
Var annan ny bil verkar ha problem, sen ör det givetvis så att man läser bara om dem som har problem så jag kan ha helt fel uppfattning
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Jag har inte märkt något fel med min skärm, och den har hängt med i snart 18 000 mil.
Model S85D -15, "Voltaire"
Hej Tesla nekade mig precis en skärmbyte och anser att det är kosmetiskt fel som ej påverkar funktionen, alltså inte garantiärende..
Hänvisar till nått mystiskt reparationsverktyg som inte finns än vilket jag tolkar som att dom försöker vänta ut oss och få oss att tröttna.
Trots det har jag fått mail att dom inväntar en ny skärmrevision som dom lovade att byta nu i sommar på min bil.
Hur kan dom göra så?.. Jag funderar på att lämna in en stämningsansökan då bilen ägs av ett företag men vet inte om det är värt det..
Älskar bilen men gör dom så här så kan jag inte köpa mer bilar från Tesla..
Hänvisar till nått mystiskt reparationsverktyg som inte finns än vilket jag tolkar som att dom försöker vänta ut oss och få oss att tröttna.
Trots det har jag fått mail att dom inväntar en ny skärmrevision som dom lovade att byta nu i sommar på min bil.
Hur kan dom göra så?.. Jag funderar på att lämna in en stämningsansökan då bilen ägs av ett företag men vet inte om det är värt det..
- OfarligTesla
- Teslaägare
Jag hade helt klart sagt åt dem att du kommer lämna in en stämningsansökan. De kommer förlora direkt. Hade den varit privatägd hade det ju varit enklare då ARN driver det samt att konsumentlagstiftningen är rätt hård.jos32 skrev:Hej Tesla nekade mig precis en skärmbyte och anser att det är kosmetiskt fel som ej påverkar funktionen, alltså inte garantiärende..
Jag får be min jurist skriva ihop något men om jag hotar med stämningsansökan så tänker jag löpa linan ut och ta det till domstol så får vi se hur det går..
Det är ju ett ganska enkelt fall att avgöra tycker jag..
Det är ju ett ganska enkelt fall att avgöra tycker jag..
Om nu inte kosmetiska fel är fel så kan man ju sluta lacka bilen eller kanske sätta in en ratt som någon tagit en tugga av. Det påverkar ju inte bilens förmåga att ta sig mellan A och B.
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Har du provat att eskalera ärendet?
MangeT
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
Nej hur gör man det?MangeT skrev:Har du provat att eskalera ärendet?
mvh
Har inte själv gjort det någon gång men säkert någon på forumet som vet. Undrar om jag inte sett något på MyTesla när jag varit inloggad.
MangeT
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
Kollade där, men finns bara kontakta supporten, känns inte som en eskalering..MangeT skrev:Har inte själv gjort det någon gång men säkert någon på forumet som vet. Undrar om jag inte sett något på MyTesla när jag varit inloggad.
Tror ”Eskaleraknappen” är borttagen från hemsidan/kontot numera.
Renault R5 beställd, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Fick samma besked nu från SC, skärmen byts inte utan dom väntar på sitt verktyg som skall ta bort det. Dom erbjöd mig byta skärmen för 13k vilket jag vänligen tackade nej till. Diskussionen fortgår för jag tycker att det är orimligt att inte åtgärda en produkt som inte håller 24mån. Skärmen är en mittpunkt i bilen och används ju hela tiden. lite tråkigt att titta på dom gula inbränningarna i sin "premium produkt".
Har inte för höga förhoppningar på att få det åtgärdat men vi får se...
Oavsett hur länge är rimligt att vänta på det verktyget?
Har inte för höga förhoppningar på att få det åtgärdat men vi får se...
Oavsett hur länge är rimligt att vänta på det verktyget?
Model S 75D, Midnight Silver Metallic, Glastak, Svarta Premiumsäten, Askträdekor, 21" grå turbin. Referal, just nu 1500km fri Super Charging:
http://---
http://---
Som nämnt i annan tråd
Tesla går all in för att minska service kostnader
De gamla tiderna där allt fixades på garanti är borta
Tesla går all in för att minska service kostnader
De gamla tiderna där allt fixades på garanti är borta
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
- NEO
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alfredo77771
Oavsett när och om verktyget dyker upp på SC så kommer det inte ge en permanent fix. Det håller max i sex månader sen kommer det alltid tillbaka. Här tror jag verkligen Tesla måste ta det med leverantören av MCUerna, man kan inte bara byta eller värma med UV ljus för att få den fixad, här måste en permanent fix komma från tillverkaren. Man ska absolut INTE godkänna en gul linje på bilens huvuddator.
Nej precis! Dom kommer ju bara skjuta på det här tills bilen hamnar utanför garantin. Fick samma svar igår. Deppigt.MDurante skrev:Oavsett när och om verktyget dyker upp på SC så kommer det inte ge en permanent fix. Det håller max i sex månader sen kommer det alltid tillbaka. Här tror jag verkligen Tesla måste ta det med leverantören av MCUerna, man kan inte bara byta eller värma med UV ljus för att få den fixad, här måste en permanent fix komma från tillverkaren. Man ska absolut INTE godkänna en gul linje på bilens huvuddator.
- NEO
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alfredo77771
Få allt dokumenterat via mail-kontakt, gå inte i fällan att sköta all diskussion via telefon eller över disk på SC. Har du klagat inom garantiperioden ska de ordna oavsett om bilen hamnar utanför, så länge du har ditt på det torra att du klagade före så är det lugnt. Talar av erfarenhet.OlleBack skrev:Nej precis! Dom kommer ju bara skjuta på det här tills bilen hamnar utanför garantin. Fick samma svar igår. Deppigt.MDurante skrev:Oavsett när och om verktyget dyker upp på SC så kommer det inte ge en permanent fix. Det håller max i sex månader sen kommer det alltid tillbaka. Här tror jag verkligen Tesla måste ta det med leverantören av MCUerna, man kan inte bara byta eller värma med UV ljus för att få den fixad, här måste en permanent fix komma från tillverkaren. Man ska absolut INTE godkänna en gul linje på bilens huvuddator.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Kalasbra, om tex huven skulle blekas som fan av solen och dessutom ingen annan del så behöver dom inte göra ett smack... osv osv osvRemuz skrev:Om nu inte kosmetiska fel är fel så kan man ju sluta lacka bilen eller kanske sätta in en ratt som någon tagit en tugga av. Det påverkar ju inte bilens förmåga att ta sig mellan A och B.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Då fick jag det här mailet i inkorgen:

Jag var schysst och sa att det inte var bråttom att få det fixat när min drabbades för över ett halvår sen. Skulle alltså stått på mig och yrkat på omedelbart byte av skärmVi mailar dig eftersom du anmält att du har en gul rand runt din touch screen och vill uppdatera dig i ärendet.
Tesla är medvetna om möjligheten till kosmetiska problem med pekskärmen, vilket är ett smalt gult band runt gränsen/kanten som är mest synlig när skärmen är avstängd. Detta är ett slitage och kosmetiskt problem som inte påverkar prestanda, funktion eller pålitlighet på bilens pekskärm. Vi byter inte pekskärmen på Garanti/goodwill eftersom problem med allmänna utseende inte omfattas av detta. Dock kan skärmen bytas ut mot en betalning på ca 11000:- vid godkännande av kund. Tesla arbetar på att släppa en åtgärd/process som minskar eller eliminerar det gula tillståndet genom exponering för UV-ljus. Vi kommer generellt utföra denna process en gång som en goodwill. I nuläget kan vi inte säga när denna åtgärd kommer släppas.
Vid ytterligare frågor och funderingar kring detta, vänligen återkoppla på denna mailadress eller 040-645 05 43.
Mvh Tesla Service Malmö

Jag gjorde som du, ungefär samma tid men nu får man ångra det. Dock skulle vi fått den gamla varianten som kanske skulle hållit eller kanske inte.evilirish skrev:Då fick jag det här mailet i inkorgen:Jag var schysst och sa att det inte var bråttom att få det fixat när min drabbades för över ett halvår sen. Skulle alltså stått på mig och yrkat på omedelbart byte av skärmVi mailar dig eftersom du anmält att du har en gul rand runt din touch screen och vill uppdatera dig i ärendet.
Tesla är medvetna om möjligheten till kosmetiska problem med pekskärmen, vilket är ett smalt gult band runt gränsen/kanten som är mest synlig när skärmen är avstängd. Detta är ett slitage och kosmetiskt problem som inte påverkar prestanda, funktion eller pålitlighet på bilens pekskärm. Vi byter inte pekskärmen på Garanti/goodwill eftersom problem med allmänna utseende inte omfattas av detta. Dock kan skärmen bytas ut mot en betalning på ca 11000:- vid godkännande av kund. Tesla arbetar på att släppa en åtgärd/process som minskar eller eliminerar det gula tillståndet genom exponering för UV-ljus. Vi kommer generellt utföra denna process en gång som en goodwill. I nuläget kan vi inte säga när denna åtgärd kommer släppas.
Vid ytterligare frågor och funderingar kring detta, vänligen återkoppla på denna mailadress eller 040-645 05 43.
Mvh Tesla Service Malmö
Är bilen privatköpt så anmäl till ARN. Det är ganska enkelt fall och dom tar nog gärna upp det..evilirish skrev:Då fick jag det här mailet i inkorgen:Jag var schysst och sa att det inte var bråttom att få det fixat när min drabbades för över ett halvår sen. Skulle alltså stått på mig och yrkat på omedelbart byte av skärmVi mailar dig eftersom du anmält att du har en gul rand runt din touch screen och vill uppdatera dig i ärendet.
Mvh Tesla Service Malmö
I min bil så byttes skärmen för ett års sen. Sen kom felet tillbaka igen. Så att det är slitage eller kosmetiskt är skitsnack, det är fabrikationsfel på skärmen och den skall bytas, punkt. Dom försöker bara komma undan..
Min bil är köpt via företag så det är lite svårare att hantera. Man får kontakta jurister och göra en stämningsansökan...
Det känns som att det är många som har bilen som företagsbil så va sägs om att tillsammans anlita en advokat och dela på kostnaden? det är bättre om fler anmäler det.