Trasig bil, planerad resa. Vad göra?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
OlleBack
Teslaägare
Inlägg: 559
Blev medlem: 24 aug 2017 10:29

Trasig bil, planerad resa. Vad göra?

Inlägg av OlleBack »

Hej bästa forum! Har lite problem efter senaste uppdateringen 20.1.

Förutom återkommande problem med att autopiloten inte fungerar så har nu skärmen i princip helt slutat funka.

Står bara"touchscreen unresponsive". Efter 4-5 ombootningar så lyckad jag skriva in pinkoden innan skärmen dör igen.

Ringde Tesla som gjorde ett ärende men lät rätt skeptisk till att de skulle hinna göra något innan vi åker iväg om 3 veckor på en 500 mils lång resa med ett 10-tal förbokade hotell.

Man är så sjukt utlämnad till deras QA avdelning som redan verkat gå på semester.

Gissar man inte har nån sorts rätt till lånebil när sånt här händer? Och hyrbil via försäkringen går väl inte få ut om dom inte ens tagit in bilen?
Användarvisningsbild
frippe
Teslaägare
Inlägg: 2311
Blev medlem: 16 aug 2017 08:16

Re: Trasig bil, planerad resa. Vad göra?

Inlägg av frippe »

Välkommen i klubben. Vi har ett läckande rör till ACn som behöver bytas. Men oklart när de får in delar. Lite trist att åka på bilsemester om AC slutar kyla. Gjort det en gång och 36 grader på autobahn är inte skoj att färdas i.

De fyllde på AC så nu funkar den men de kan inte garantera hur länge den gör det innan den behöver fyllas på igen.
Model Y LR.
Model S70D
Användarvisningsbild
OlleBack
Teslaägare
Inlägg: 559
Blev medlem: 24 aug 2017 10:29

Re: Trasig bil, planerad resa. Vad göra?

Inlägg av OlleBack »

frippe skrev:
Välkommen i klubben. Vi har ett läckande rör till ACn som behöver bytas. Men oklart när de får in delar. Lite trist att åka på bilsemester om AC slutar kyla. Gjort det en gång och 36 grader på autobahn är inte skoj att färdas i.

De fyllde på AC så nu funkar den men de kan inte garantera hur länge den gör det innan den behöver fyllas på igen.
Fy fasen :(
Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare
Inlägg: 1928
Blev medlem: 11 jun 2015 10:25
Ort: Upplands Väsby

Re: Trasig bil, planerad resa. Vad göra?

Inlägg av chpaulin »

Stå på dig. Är bilen inom garantin så får de lösa det alternativt stå för alla kostnader det medför + sveda & värk. De borde kunna skramla gram en lånebil även om det tar emot gör dem.
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Användarvisningsbild
point1
Teslaägare
Inlägg: 816
Blev medlem: 17 sep 2014 20:00

Re: Trasig bil, planerad resa. Vad göra?

Inlägg av point1 »

Stå på dig, kräv att få en likvärdig lånebil och lämna in den så snart som möjligt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6522
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Trasig bil, planerad resa. Vad göra?

Inlägg av Tars »

Jag har en P85DL som är till salu annars.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Skriv svar