Väntrum Model 3
Moderator: Redaktion
Re: Väntrum Model 3
Tror aldrig jag saknat en räkning som jag gör just nu.. Märklig känsla 

20 Mars 2025, 15:00, Tesla såld
22 Mars 2025, 16:00, ID.7 Pro Inköpt!
- loftux
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/peter18116
- Kontakt:
Fick räkning för första förhöjd avgift 10 dagar sedan. Betalt för 7 dagar sedan. Inte hört något sedan dess. Inget VIN tilldelat.Bejje skrev:Tror aldrig jag saknat en räkning som jag gör just nu.. Märklig känsla
Så vet inte om räkning betyder att det är närmare leverans. Jo kanske lite, jag är nog bara otålig.

Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör
Model 3 LR AWD 2019, Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Nissan Leaf Tekna 2013
Inte fått sms än men hade slutfaktura nu när jag kollade konto. Svart SR+ med dragkrok som enda tillval.Ulrica R skrev:VilleP: Köpte du med eller utan dragkrok? Jag beställde SR+, svart med alla standardval, den 7 maj och uppdaterade med dragkrok 8 maj. Har inte hört ett pip från Tesla. Ej heller någon uppdatering av info på mitt Tesla-konto.VilleP skrev:Beställde en SR+ den 16 maj (stått i kö sedan maj 2017), svart med alla standardval. Fick sms om att slutfaktura skulle komma snart (den 5 juni) samt att leverans skulle bli mellan 17 juni - 30 juni. Fick slutfaktura med VIN-nummer idag den 7 juni. Så nu är det bara att tömma kontot (köpes kontant/ egen finansiering). Såååååå taggad!!!
Trots att jag sett typ varenda youtube-klipp som finns så kan jag inte sluta vara fascinerad! VILKEN JÄVLA BIL!
Gick relativt noga genom hela bilen. De hade inte hunnit sätta på plåtarna (men det gjorde dem på 30 s, men ändå) och den var inte heller tvättad (under all kritik). Blev svårare att upptäcka ev brister.
Såg ett par fläckar i lacken som jag bad dem undersöka men alla var smuts. Frågade tjejen som hjälpte mig vad som brukar vara fel, och hon sa att de är mycket bättre i kvalitén nu, men om det är något så är det lacken, så kolla det vänner!
Inne i bilen var inte gallret längst fram vid vindrutan helt nedtryck på ett ställe, det vara bara klicka i. Men ska Tesla bli/fortsätta vara bäst måste vi vara petiga!
Men som sagt... vilken jävla bil! Glad över att jag inte väntade längre!!!
Gick relativt noga genom hela bilen. De hade inte hunnit sätta på plåtarna (men det gjorde dem på 30 s, men ändå) och den var inte heller tvättad (under all kritik). Blev svårare att upptäcka ev brister.
Såg ett par fläckar i lacken som jag bad dem undersöka men alla var smuts. Frågade tjejen som hjälpte mig vad som brukar vara fel, och hon sa att de är mycket bättre i kvalitén nu, men om det är något så är det lacken, så kolla det vänner!
Inne i bilen var inte gallret längst fram vid vindrutan helt nedtryck på ett ställe, det vara bara klicka i. Men ska Tesla bli/fortsätta vara bäst måste vi vara petiga!
Men som sagt... vilken jävla bil! Glad över att jag inte väntade längre!!!
Model 3 LR AWD -19 HW3 dragkrok
Röda verkar vara svåra att skaka fram, har fått erbjudande om att byta till blå eller svart.
MEEEN röd är ju så trevlig
#ångest
MEEEN röd är ju så trevlig

Har haft: Model 3 LR AWD Multi-coat red, Nissan Leaf 2018 (12 mån privat leasing) | Sen dumpade sambon mig och nu bensin-bil igen :/
Laddning: Charge Amps Halo | Solcellsanläggnings på 6.4kWh
Laddning: Charge Amps Halo | Solcellsanläggnings på 6.4kWh
Röd/vit SR+ aerofälgar o drag.
Ringde idag och frågade.
Delas ut automatiskt, sa hon.
Frågade om röd var "svårare" men hon hade ingen aning, sa hon. Alla konfigurationer ska finnas.
Får väl börja med att köpa skvättlappar...
Ringde idag och frågade.
Delas ut automatiskt, sa hon.
Frågade om röd var "svårare" men hon hade ingen aning, sa hon. Alla konfigurationer ska finnas.
Får väl börja med att köpa skvättlappar...
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Ingen dragkrok på min bilKevork skrev:Inte fått sms än men hade slutfaktura nu när jag kollade konto. Svart SR+ med dragkrok som enda tillval.Ulrica R skrev:VilleP: Köpte du med eller utan dragkrok? Jag beställde SR+, svart med alla standardval, den 7 maj och uppdaterade med dragkrok 8 maj. Har inte hört ett pip från Tesla. Ej heller någon uppdatering av info på mitt Tesla-konto.VilleP skrev:Beställde en SR+ den 16 maj (stått i kö sedan maj 2017), svart med alla standardval. Fick sms om att slutfaktura skulle komma snart (den 5 juni) samt att leverans skulle bli mellan 17 juni - 30 juni. Fick slutfaktura med VIN-nummer idag den 7 juni. Så nu är det bara att tömma kontot (köpes kontant/ egen finansiering). Såååååå taggad!!!
Fick SMS i förrgår, slutfaktura idag, där leveransdatum är en vecka tidigare. Naturligtvis får man vänta en extra vecka. 

(Såld) M3P - Röd - vita säten
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
Jahapp, idag kom VIN-numret i källkoden på sidan. Kollade med teslatap.com/vin-decoder/ och numret hör till en Model 3 "single motor".
När jag tittar lite noggrannare på själva sidan också, och inte bara källkoden så ser jag att slutfakturan också kommit
542.480:- att betala 7 dagar innan leverans!
SR+, vit, svart inredning, 18"-hjul beställd den 12/4.

När jag tittar lite noggrannare på själva sidan också, och inte bara källkoden så ser jag att slutfakturan också kommit

Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Faaaan va roligt nästan samma konfig som jag fast jag her 19" hjulen och beställde den 15/4 så hoppas hoppas att kanske jag kommer se ett vin i källkoden snarttor-ake skrev:Jahapp, idag kom VIN-numret i källkoden på sidan. Kollade med teslatap.com/vin-decoder/ och numret hör till en Model 3 "single motor".![]()
När jag tittar lite noggrannare på själva sidan också, och inte bara källkoden så ser jag att slutfakturan också kommit542.480:- att betala 7 dagar innan leverans!

- NEO
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alfredo77771
- Nordman
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jrgen16756
Fick också slutfakturan i går. VIN finns och leveransdatum är satt till 22/6.
Fick nedsatt pris också efter prissänkningen på 27,100:- för performance modellen.
TM3 Performance, vit med vit inredning.
Blir till att ta det lugnt med snapsarna på midsommar
Fick nedsatt pris också efter prissänkningen på 27,100:- för performance modellen.

Kom att tänka på följande XKCD guldkorn:
(modifierad för att passa sammanhanget)
(modifierad för att passa sammanhanget)

Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Levereras Trosta?Nordman skrev:Fick också slutfakturan i går. VIN finns och leveransdatum är satt till 22/6.
Har vit med svart inredning, performance men inget mer än det dolda VIN-numret. Trodde den kombinationen var vanligare än vit/vit.
- NEO
- Teslaägare
Min är vit/svart P3D leverans Trosta.Vikan skrev:Levereras Trosta?Nordman skrev:Fick också slutfakturan i går. VIN finns och leveransdatum är satt till 22/6.
Har vit med svart inredning men inget mer än det dolda VIN-numret. Trodde den kombinationen var vanligare än vit/vit.
Grattis, jag beställde 1/5, känns rätt snöpligt nu då du kommit längre i processen än mig. Vad har du fått för leveransdatum då?MDurante skrev:Min är vit/svart P3D leverans Trosta.Vikan skrev:Levereras Trosta?Nordman skrev:Fick också slutfakturan i går. VIN finns och leveransdatum är satt till 22/6.
Har vit med svart inredning men inget mer än det dolda VIN-numret. Trodde den kombinationen var vanligare än vit/vit.
Nu fick jag också slutfaktura med vinnummer, igår 6 juni. Dock inget leveransdatum. Känns litet bättre nu.Kevork skrev:Inte fått sms än men hade slutfaktura nu när jag kollade konto. Svart SR+ med dragkrok som enda tillval.Ulrica R skrev:VilleP: Köpte du med eller utan dragkrok? Jag beställde SR+, svart med alla standardval, den 7 maj och uppdaterade med dragkrok 8 maj. Har inte hört ett pip från Tesla. Ej heller någon uppdatering av info på mitt Tesla-konto.VilleP skrev:Beställde en SR+ den 16 maj (stått i kö sedan maj 2017), svart med alla standardval. Fick sms om att slutfaktura skulle komma snart (den 5 juni) samt att leverans skulle bli mellan 17 juni - 30 juni. Fick slutfaktura med VIN-nummer idag den 7 juni. Så nu är det bara att tömma kontot (köpes kontant/ egen finansiering). Såååååå taggad!!!

- NEO
- Teslaägare
Är du Teslaägare sedan tidigare? De enda jag har hört som fått så kort leveranstid är Teslaägare. Leverans nästa vecka för min del, kontantköp utan lån, kan det påverka?Vikan skrev:Grattis, jag beställde 1/5, känns rätt snöpligt nu då du kommit längre i processen än mig. Vad har du fått för leveransdatum då?MDurante skrev:Min är vit/svart P3D leverans Trosta.Vikan skrev:Levereras Trosta?Nordman skrev:Fick också slutfakturan i går. VIN finns och leveransdatum är satt till 22/6.
Är inte ägare sedan tidigare. Kör leasing på firman och allt det är klart sedan länge. Spekulerar att inget spelar någon roll utan är helt enkelt som ett lotteri. Räknar kallt med att få vänta ett bra tag till då. Vore kul om man kunde få den i mitten av juli iafMDurante skrev:Är du Teslaägare sedan tidigare? De enda jag har hört som fått så kort leveranstid är Teslaägare. Leverans nästa vecka för min del, kontantköp utan lån, kan det påverka?Vikan skrev:Grattis, jag beställde 1/5, känns rätt snöpligt nu då du kommit längre i processen än mig. Vad har du fått för leveransdatum då?MDurante skrev:Min är vit/svart P3D leverans Trosta.Vikan skrev:Levereras Trosta?Nordman skrev:Fick också slutfakturan i går. VIN finns och leveransdatum är satt till 22/6.

- NEO
- Teslaägare
Kom att tänka på en sak, i Norge kan man betala med "straksoverføring" på plats när man hämtar bilen. På så sätt slipper man hämta ut en bil med fel eller skavanker som man inte tänker godta. Hur fungerar det här i Sverige? Måste jag betala fakturan innan leverans eller kan jag överföra på plats?
- Nordman
- Teslaägare
På slutfakturan står att det ska vara betalt senast 7 dagar innan leverans.MDurante skrev:Kom att tänka på en sak, i Norge kan man betala med "straksoverføring" på plats när man hämtar bilen. På så sätt slipper man hämta ut en bil med fel eller skavanker som man inte tänker godta. Hur fungerar det här i Sverige? Måste jag betala fakturan innan leverans eller kan jag överföra på plats?
Men du har ju 7 dagar och 160 mil på dig att bestämma dig. Om du inte tycker om bilen är det bara att lämna tillbaka den och få tillbaka all pengar.
- Nordman
- Teslaägare
Jag reserverade 2016-04-01, beställde i december men var tvungen att avboka i mars.Vikan skrev:Levereras Trosta?Nordman skrev:Fick också slutfakturan i går. VIN finns och leveransdatum är satt till 22/6.
Har vit med svart inredning, performance men inget mer än det dolda VIN-numret. Trodde den kombinationen var vanligare än vit/vit.
Beställde igen 28/4.
Jag ska hämta i Trosta.
Du gör leveransgodkännandet när du kollat igenom bilen, om du är nöjd. Ej nöjd, inget godkännandeMDurante skrev:Kom att tänka på en sak, i Norge kan man betala med "straksoverføring" på plats när man hämtar bilen. På så sätt slipper man hämta ut en bil med fel eller skavanker som man inte tänker godta. Hur fungerar det här i Sverige? Måste jag betala fakturan innan leverans eller kan jag överföra på plats?
Model 3 LR AWD -19 HW3 dragkrok
- NEO
- Teslaägare
Men betala 748.900kr för att sedan ej godkänna känns ju sådär. Nu är det rent spekulativt eftersom jag hoppas och tror bilen är i bra skick. Men tycker ändå det är märkligt att det är olika tillvägagångssätt beroende på land.flows_swe skrev:Du gör leveransgodkännandet när du kollat igenom bilen, om du är nöjd. Ej nöjd, inget godkännandeMDurante skrev:Kom att tänka på en sak, i Norge kan man betala med "straksoverføring" på plats när man hämtar bilen. På så sätt slipper man hämta ut en bil med fel eller skavanker som man inte tänker godta. Hur fungerar det här i Sverige? Måste jag betala fakturan innan leverans eller kan jag överföra på plats?
Har någon här tackat nej till sin bil efter att ha inspekterat den? Verkar som att rätt många model 3 har lite defekter vid leverans. Någon repa här, något snett där, osv. Men knappast tillräckligt för att tacka nej.