Fick samtal om att de hade en nästan match på min konfig och frågade om jag ville ta den, vilket jag accepterade. Men kontot är fortfarande i samma läge som det var för typ 3 veckor sen
Har haft: Model 3 LR AWD Multi-coat red, Nissan Leaf 2018 (12 mån privat leasing)| Sen dumpade sambon mig och nu bensin-bil igen :/ Laddning:Charge Amps Halo| Solcellsanläggnings på 6.4kWh
Satt i telefonkö i 45 min+ efter att ha fått SMS:et och fick sen "Kontoret är stängt för dagen" i örat. Inte speciellt imponerad.
Har man telefonkö betar man av de som sitter i kön och stänger sen, inte kopplar bort de personer som sitter i den.
Det ska en vettig telefonväxelfunktion klara av, stänga för inkommande men fortsätta hantera uppkopplade/väntande samtal.
Fick iallafall möjligheten att lämna ett meddelande och bad dem ringa upp imorgon så får vi se om det börjar röra på sig eller om det är någon medarbetare som fått feeling och bara knappat hejvilt i ordersystemet =)
24 Juni 2019, 15:17: Pearl White SR+ Model 3 Uthämtad 4 Juni 2021, 14:40: Ultra Red SR+ Modell 3 Uthämtad! 20 Mars 2025, 15:00, Tesla såld
22 Mars 2025, 16:00, ID.7 Pro Inköpt!
Satt i telefonkö i 45 min+ efter att ha fått SMS:et och fick sen "Kontoret är stängt för dagen" i örat. Inte speciellt imponerad.
Har man telefonkö betar man av de som sitter i kön och stänger sen, inte kopplar bort de personer som sitter i den.
Det ska en vettig telefonväxelfunktion klara av, stänga för inkommande men fortsätta hantera uppkopplade/väntande samtal.
Fick iallafall möjligheten att lämna ett meddelande och bad dem ringa upp imorgon så får vi se om det börjar röra på sig eller om det är någon medarbetare som fått feeling och bara knappat hejvilt i ordersystemet =)
Jag satt i 51 minuter och fick samma förvånande avslut.
Jag lämnade också meddelande att de ska ringa mig i morgon. Man blir ju lite nojig...
LR AWD, Vit med svart inredning, 18 tum, dragkrok och utleverans Trosta.
Beställt 15 maj, VIN tilldelad 16 maj, slutar på 428xx. Beräknad leverans 30 maj. Ska vara tillverkad i slutet av april och har därför nya HW3.
Hade tidigare en från april med motsvarande konfiguration förutom att den inkluderade FSD och exkludera drag. Den beställningen skulle levererats 22 maj från början men efter att ha först lagt till drag och sedan tagit bort förlorade jag matchning. Därför valde jag att göra nybeställning och hoppades på att nya konfigurationen skulle ha mer tur i lotteriet de gör för tilldelning av bilar.
Leverans inbokad i Trosta 3 juni kl 16. Nedräkningen har börjat...
Åhh..
Beställt precis likadan 15 maj...
Får se när den dyker upp då.
Jag har leverans i Trosta 3 Juni 15:00 och fick mitt regnummer idag. Sök på VIN hos http://www.car.info
Model 3 Standard Range Plus bakhjulsdrift
Röd flerlagersfärg
18" Aero-fälgar
Svart och vit reducerad premiuminteriör (trodde jag valde svart, men blev visst svart och vit... hmmm ändra??)
Autopilot
Dragkrok
"Estimerad leverans: Juni" stod det vid beställningstillfället. Använde min egen referral. Det var sista dagen idag va?
OUTAGAS: MS 100D levererad 2018-06-12, Pearl White, Premium pack, 21" twin turbine, cream interiör + kolfiber. KRÄFTAN: Model 3 SR+ RWD, Red Multicoat, white interior, dragkrok. Levererad 2019-09-18.
Röd flerlagersfärg
18" Aero-fälgar
Svart och vit reducerad premiuminteriör (trodde jag valde svart, men blev visst svart och vit... hmmm ändra??)
Autopilot
Dragkrok
"Estimerad leverans: Juni" stod det vid beställningstillfället. Använde min egen referral. Det var sista dagen idag va?
Ja, för 600 extra mil.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Röd flerlagersfärg
18" Aero-fälgar
Autopilot
Dragkrok
Grattis!
Tolkar det så, sista dagen med 750 mil gratis SuC i 6mnd 28/5.
Röd flerlagersfärg
18" Aero-fälgar
Autopilot
Dragkrok
Grattis!
Najs. Tack
Det är frun som kommer använda den till 95% och vi har egentligen ingen användning för SuC i vardagen, men trevligt ändå.
OUTAGAS: MS 100D levererad 2018-06-12, Pearl White, Premium pack, 21" twin turbine, cream interiör + kolfiber. KRÄFTAN: Model 3 SR+ RWD, Red Multicoat, white interior, dragkrok. Levererad 2019-09-18.
Som sagt beställde en M3 SR+ den 14/4 fick detta på mail idag när jag fråga om lev. tider.
Det stämmer. Förväntade leveranstiden är Juni. Så direkt mina leveranskollegor har mer information om vilken dag det bilr för er så kommer de att nå ut till er.
Röd flerlagersfärg
18" Aero-fälgar
Autopilot
Dragkrok
Grattis!
Najs. Tack
Det är frun som kommer använda den till 95% och vi har egentligen ingen användning för SuC i vardagen, men trevligt ändå.
Drar samma slutsats förutom att jag kommer köra bilen 95% och frugan 1% resten kommer lillgrabben ratta
Handen på hjärtat, har bott i Sverige i tre månader nu och superladdat en gång. När jag väl kommer använda SuC kommer jag uppskatta den högre laddeffekten och lägre förbrukning som P3D har. Summa summarum blir kortare tid vid SuC och längre tid på vägen.
Som sagt beställde en M3 SR+ den 14/4 fick detta på mail idag när jag fråga om lev. tider.
Det stämmer. Förväntade leveranstiden är Juni. Så direkt mina leveranskollegor har mer information om vilken dag det bilr för er så kommer de att nå ut till er.
Telefon är helt hopplöst så kör via mail istället
Tror jag har säkert två till tre mail som jag skickat som gått som obesvarade (månad +), i mitt fall håller jag mig till telefon så långt som möjligt.
24 Juni 2019, 15:17: Pearl White SR+ Model 3 Uthämtad 4 Juni 2021, 14:40: Ultra Red SR+ Modell 3 Uthämtad! 20 Mars 2025, 15:00, Tesla såld
Röd flerlagersfärg
18" Aero-fälgar
Autopilot
Dragkrok
Grattis!
Najs. Tack
Drar samma slutsats förutom att jag kommer köra bilen 95% och frugan 1% resten kommer lillgrabben ratta
Handen på hjärtat, har bott i Sverige i tre månader nu och superladdat en gång. När jag väl kommer använda SuC kommer jag uppskatta den högre laddeffekten och lägre förbrukning som P3D har. Summa summarum blir kortare tid vid SuC och längre tid på vägen.
Ja det är riktigt nice när man är på långresor, men då tar vi S:en.
Börjar snart bli larvigt, känns som om jag saknar en bil till mina tillbehör.. Vart är den egentligen?
Bilagan Screenshot 2019-05-27 at 12.13.12.png finns inte längre
Hos mig är det ännu värre
Säg till om du kommer på något bra sätt att få bort 3D-loggorna...
Var inga konstigheter att få bort dem, bara ta en tång runt skallarna på undersidan och dra lite försiktigt.
Väntar och ser om avtrycket logon gjort försvinner med tiden, borde den göra, och sen fylla hålen med lite svart silikon.
Blir avtrycket kvar kanske jag sätter tillbaka dom igen, även fast de inte är vackra.
Undra va de blir nu för referal, står fortfarande 7500 km.
Jag vart så ivrig när SR+ släpptes för beställning så jag missa totalt att ange någon refferal kod så blev utan och de kunde inte lägga på i efterhand och hitta någon som ska köpa en nu och ge min refferal kod till är inte heller så sannolik så de e bara att bita i det sura äpplet...
Picked up yesterday my LR AWD. Delivery was fine, what I didn't like was that the car is showed to you basically in the dark, just on purpose to hide possible defects.
Nothing relevant on mine apart from something I discovered just when I was home and had the possibility to check better. A small scratch, internally, on the passenger door.
I'll see what they say about it. For the rest, super happy!
Bokade den 15 maj en
SR+
Midnight Silver Metallic-lack
18" Aero-fälgar
Helsvart premiuminteriör
Autopilot
Dragkrok
men ändrade 26 maj till en LR RWD (samma i övrigt) och ordern uppdaterades idag.
Väntan...
Det blev en ganska bra vecka det här. Fick precis samtal från Tesla om att min bil finns att hämta på fredag.
Måste haft tur att det fanns en bil med min spec på parkeringen
Imponerande! Från det att de ringde och sa att de hade bilar nästan som min konfig och frågade om jag ville byta för att få den snabbare så har jag inte hört nåt. Inga uppdateringar på kontot heller.
Har haft: Model 3 LR AWD Multi-coat red, Nissan Leaf 2018 (12 mån privat leasing)| Sen dumpade sambon mig och nu bensin-bil igen :/ Laddning:Charge Amps Halo| Solcellsanläggnings på 6.4kWh