EU valet
Moderator: Redaktion
- Teslaspolen
- Teslaägare
EU valet
Om ni inte redan förtidsröstat, gå för sjutton ut och rösta idag!! 

Har tagit det oranga pillret https://www.youtube.com/channel/UC0intL ... G-xAvUEO-A
Re: EU valet
Jag och min partner förtidsröstade tidigare i veckan för vi är iväg på ett bröllop i helgen.
Bra påminnelse för de som inte röstat än!
Bra påminnelse för de som inte röstat än!
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Idag jobbar jag 06-22 så jag förtidsröstade för drygt en vecka sedan.
Röstar man inte så får man inte gnälla efteråt heller.
Röstar man inte så får man inte gnälla efteråt heller.

Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
- Teslaspolen
- Teslaägare
Så där ja, då var min röst lagd, trots ösregn och kyliga temperaturer!
Har tagit det oranga pillret https://www.youtube.com/channel/UC0intL ... G-xAvUEO-A
Idag jobbar jag i valet som röstmottagare. Ut och rösta med er ni som ännu inte gjort det!
I denna typ av frågeställningar tror jag snarare att EU-valet handlar om huruvida man tycker att detta är en fråga som EU ska lägga sig i eller om EU ska hålla sig borta och istället överlåta frågan till respektive nationer.Lucidor skrev:Vilket parti är elbilvänligast?
Helt rättochso skrev:I denna typ av frågeställningar tror jag snarare att EU-valet handlar om huruvida man tycker att detta är en fråga som EU ska lägga sig i eller om EU ska hålla sig borta och istället överlåta frågan till respektive nationer.Lucidor skrev:Vilket parti är elbilvänligast?

Därför har jag också röstat.
Ska strax gå och rösta. Hörde på radion, tror det var Europapodden eller God morgon världen, att det är två saker som man ska tänka på som är annorlunda mot riksdagsvalet:
1. Man ska kolla vad den partigrupp det parti ingår i som man tänker sig att rösta på har för inställning i olika frågor. Det är ofta så att partigruppen har ståndpunkter som går tvärtemot ett enskilt partis ståndpunkter i specifika frågor.
2. Samtidigt så viner inte partipiskan lika hårt, om ens alls, i EU-parlamentet som i riksdagen. Därför röstar enskilda parlamentariker mer efter eget huvud än efter partilinjen. Därför ska man hitta en kandidat som man tycker har bra åsikter och kryssa den. Enskilda parlamentariker har lyckats driva frågor som de är kunniga i och har fått stort genomslag tack vare det. Som exempel tog de Piratpartiet, vars parlamentariker var kunniga i IT-frågor som få andra i parlamentet, eller Marit Paulsen i jordbruksfrågor.
1. Man ska kolla vad den partigrupp det parti ingår i som man tänker sig att rösta på har för inställning i olika frågor. Det är ofta så att partigruppen har ståndpunkter som går tvärtemot ett enskilt partis ståndpunkter i specifika frågor.
2. Samtidigt så viner inte partipiskan lika hårt, om ens alls, i EU-parlamentet som i riksdagen. Därför röstar enskilda parlamentariker mer efter eget huvud än efter partilinjen. Därför ska man hitta en kandidat som man tycker har bra åsikter och kryssa den. Enskilda parlamentariker har lyckats driva frågor som de är kunniga i och har fått stort genomslag tack vare det. Som exempel tog de Piratpartiet, vars parlamentariker var kunniga i IT-frågor som få andra i parlamentet, eller Marit Paulsen i jordbruksfrågor.
Sådär, då har även jag gjort min plikt. Med 20 minuters marginal, det gäller att inte vara ute i för god tid 

Ja vi körde lite motvalls. Gröna gick fram i Europa men inte i Sverige. Sd fick väl mest nya mandat. (Vet inte om de får brexitmandatet också). Nationalisterna gick tillbaka.
Internationellt kommer brexitpartiet ställa till med oreda. EU kommer bli svagare, som Putin ville.
Kommer detta påverka elbilspolitiken? Tror inte det, kanske negativt om handelshinder sätts upp. Men viktigaste är att vi har skickat vettiga personer till Bryssel som har pondus att driva sina frågor (vad det nu kan vara) då vi är ett litet land.Men har vi skickat vettiga personer?
Internationellt kommer brexitpartiet ställa till med oreda. EU kommer bli svagare, som Putin ville.
Kommer detta påverka elbilspolitiken? Tror inte det, kanske negativt om handelshinder sätts upp. Men viktigaste är att vi har skickat vettiga personer till Bryssel som har pondus att driva sina frågor (vad det nu kan vara) då vi är ett litet land.Men har vi skickat vettiga personer?
Exakt vilka personer som har valts är inte klart förrän det slutgiltiga valresultatet kommer. I det preliminära har man inte räknat personröster.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS