Exempelvis kostar Model S Performance nu 1036. Igår kostade den runt 1070? Long Range kostar 946. Den kostade väl också en slant mer igår?
Moderator: Redaktion
Japp, jag beställde i förra veckan för 1070700 kr. Har kontaktat dem nu och frågat hur de hanterar mitt avtal.helix skrev:Nu verkar Tesla sänkt priserna på Model S/X ännu en gång
Exempelvis kostar Model S Performance nu 1036. Igår kostade den runt 1070? Long Range kostar 946. Den kostade väl också en slant mer igår?
Oj, oj oj det känns ju som julafton nu.helix skrev:Alla nya lagerbilar (ivarjefall i USA är det bekräftat) kommer nu med "Free Unlimited Supercharging".
Hmm då blir det nog att ta en kontakt med min säljare om detta dyker upp som erbjudande även i SE.MarcusC skrev:Oj, oj oj det känns ju som julafton nu.helix skrev:Alla nya lagerbilar (ivarjefall i USA är det bekräftat) kommer nu med "Free Unlimited Supercharging".
Har inte Tesla frångått att priserna ska vara valutaneutrala? Nu kan väl en bil vara olika dyr i USD räknat på olika marknader? Dvs Tesla har tagit på sig mer valutarisk. Eller var det tillfälligt efter den stora sänkningen som bilarna var klart billigare i Sverige än i t ex Norge?Smutt skrev:Då borde vi kunna räkna ut vad fri SUC kostar Tesla per bil genom att jämföra Amrikanska prissättning med svensk
Informationen om fri Supercharging för lagerbilar dök upp i USA för någon timme sedan så det finns ännu så länge inte mer info. Kikar man på Teslas amerikanska hemsida har lagerbilar fri Supercharging, men om detta gäller även Svenska bilar är i skrivande stund oklart.Johan84 skrev:Hittar inget om att det ska ingå fri supercharging nånstans men att det är utökat till 750 mil istället för 150, då kanske det är värt att uppge. Hämtar ut min s100d lagerbil imorgon, någon som vill att jag använder en länk? går det att göra vid leverans?
Någon som vet om man kan köpa tillbehör när man hämtar ut bilen och om den brukar va fulladdad innan? vet inte ens hur man får igång supercharging första gången men antar man ska lägga in ett kort en någon meny, har 70 mil att köra hem.
Beställde en Long Range i början av Mars, men avbeställde igår och tog en lagerbil som var 100 billigare med exakt samma spechelix skrev:Alla nya lagerbilar (ivarjefall i USA är det bekräftat) kommer nu med "Free Unlimited Supercharging".
Jag fick, men då påstogs det vara bilar som hämtades i april. Eller det är 3år bara dock.leiflodde skrev:Beställde en Long Range i början av Mars, men avbeställde igår och tog en lagerbil som var 100 billigare med exakt samma spechelix skrev:Alla nya lagerbilar (ivarjefall i USA är det bekräftat) kommer nu med "Free Unlimited Supercharging".![]()
Någon som fått fri laddning i Sverige?
Har för mig att det kom med uppgraderingen nyss och inte nu precis.DSV skrev:De verkar inte bara blivit billigare utan även snabbare. Model s Standard range 4.2sek, Long Range 3.8s.
3,8 sek? Skapligt sammanträffande. Här är min 100D från i höstas.Guggenheimel skrev:Har för mig att det kom med uppgraderingen nyss och inte nu precis.DSV skrev:De verkar inte bara blivit billigare utan även snabbare. Model s Standard range 4.2sek, Long Range 3.8s.
Ja, tror du har rätt. Verkar vara så i USA så är väl samma här. Är rätt viktigt för andrahandsvärdet så klart. @Bjelke, fick du några besked om det gäller för bilen eller bara dig som första ägare?Smutt skrev:Men det där är väl bara gratis SUC första ägaren?
Jag tänkte faktiskt inte på att fråga om det, jag utgår ifrån att det är 3år med fri SuC som gäller och då spelar det (antagligen) ingen roll i just mitt fall, men jag kan ju fråga om det ocksåzed skrev:Ja, tror du har rätt. Verkar vara så i USA så är väl samma här. Är rätt viktigt för andrahandsvärdet så klart. @Bjelke, fick du några besked om det gäller för bilen eller bara dig som första ägare?Smutt skrev:Men det där är väl bara gratis SUC första ägaren?