Teslaspotting
Moderator: Redaktion
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Re: Teslaspotting
Jag såg en norsk Tesla i Askim idag, och så såg jag en svensk grå Tesla på parkeringen söder om Liseberg, vilket fick mig att undra: vad i hela världen gör man på Liseberg när man har en Tesla? 

Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Hahaha!!!danni skrev:Jag såg en norsk Tesla i Askim idag, och så såg jag en svensk grå Tesla på parkeringen söder om Liseberg, vilket fick mig att undra: vad i hela världen gör man på Liseberg när man har en Tesla?
Äter sockervadddanni skrev:Jag såg en norsk Tesla i Askim idag, och så såg jag en svensk grå Tesla på parkeringen söder om Liseberg, vilket fick mig att undra: vad i hela världen gör man på Liseberg när man har en Tesla?

Kul, det var inte så mycket laddning som övningskörning. En thailändsk herre som inte kan engelska men eftersom bilen är så lättkörd gick det bra ändåTelsa skrev:Jag var på SC samtidigt som forumets berömda mattblåa tidigare ikväll.Dock med familjen i bilen så jag kände inte att det var läge att gå ut och berömma den.

Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Ratten sitter ju på fel sida också! Sanook sanan mai krap?Pontus skrev:Kul, det var inte så mycket laddning som övningskörning. En thailändsk herre som inte kan engelska men eftersom bilen är så lättkörd gick det bra ändåTelsa skrev:Jag var på SC samtidigt som forumets berömda mattblåa tidigare ikväll.Dock med familjen i bilen så jag kände inte att det var läge att gå ut och berömma den.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Lite kul var det.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Såg en Tesla parkerad vid Gottfridsberg i Linköping, Titanium metallic & 21" silver turbin - Snygg!
Tesladrömmare från Linköping, pluggar i Göteborg
Referrallänkar:
Få 25kr att åka VOI elscootrar för! De finns i 5 svenska städer!
Köp nya OnePlus 6T, få 200 kr att handla tillbehör för
Referrallänkar:
Få 25kr att åka VOI elscootrar för! De finns i 5 svenska städer!

Köp nya OnePlus 6T, få 200 kr att handla tillbehör för
- danni
- Teslaägare
- Kontakt:

När man glider in till jobbet i morse så står det en grå skönhet på parkeringen. Efter en titt i bilregistret ser man att den är uthämtad den 13e augusti så en lycklig kollega har just fått sin levererad. Jag är tyvärr inte lycklig ägare till en Tesla (än) utan kör omkring i en dieselslukande miljöbov
Får jag ihop ihop ekonomin så hoppas jag på att beställa min under senhösten
Parkeringen det gäller är Scanias (fd Astra) parkering på Forskargatan i Södertälje. Kanske läge att jobba för laddstolpar på denna parkering.

Parkeringen det gäller är Scanias (fd Astra) parkering på Forskargatan i Södertälje. Kanske läge att jobba för laddstolpar på denna parkering.
2017 Peugeot Partner Electric
Ioniq 5 First Edition beställt
Jag är inte ensam om att parkera en röd i garaget i Electra Building i Kista idag. Trevligt!
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Möte en trailer idag med modell S utanför Landskrona inte riktigt fullt men många mörka färger kanske någon lycklig ägare här som väntar just nu?
Numer ser jag 1-3 Model S i princip varje dag, antingen på Kungsholmen eller ute på vägarna. Idag (16-17-tiden) var det väldigt koncentrerat - jag hade en svart med 21" efter mig på väg 259, sen mötte jag en svart med taxiskylt några minuter senare på samma väg, och efter ett kort besök på Hornbach mötte jag en silverfärgad på vägen därifrån. Tur att jag har beställt en egen, annars hade nog detta gett en del ångest (av typen åååååh-jag-vill-också-ha).
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
2 fina bilar i världsmetropolem Karlsborg på FJS /SFF 60 åradagen

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
[
Vad har tandblekaren för fälgar? Skulle du kunna kolla?
Är så i valet och kvalet vad jag skall ha på sommaren och i vinter.
danni skrev:Den här bor ett par kvarter från mig. Kan inte låta bli att gå förbi och titta ibland. Snyggt folierad i satinvitt. Tillhör en tandblekare
S70D Ocean blue
- danni
- Teslaägare
- Kontakt:
Jag ska försöka komma ihåg att göra det nästa gång jag passerar där.AndersBj skrev:[danni skrev:Den här bor ett par kvarter från mig. Kan inte låta bli att gå förbi och titta ibland. Snyggt folierad i satinvitt. Tillhör en tandblekare
Tre (3!) biltrailer på service center i Upplands Väsby idag. Många utleveranser blir det. Tyvärr fick jag ju också se hur tråkiga de ser ut efter lång transport utan inplastning 

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk

- danni
- Teslaägare
- Kontakt:
Shit, vi kommer få se fler och fler Teslor på gatorna! I huvudsak skitskoj - även om det vore skoj att få köra en riktigt exklusiv bil ett tag till 

Den blå är ju riktigt snygg! Jag har ett par dagar kvar att ändra mig, hmmm...jtesla skrev:Tre (3!) biltrailer på service center i Upplands Väsby idag. Många utleveranser blir det. Tyvärr fick jag ju också se hur tråkiga de ser ut efter lång transport utan inplastning

2017 Peugeot Partner Electric
Ioniq 5 First Edition beställt
- Franz
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/franz9414
- Kontakt:
Det ser dock ut som att den främre bilen är plastad framtill. Det gröna på den är väl tejp som håller fast plasten?jtesla skrev:Tre (3!) biltrailer på service center i Upplands Väsby idag. Många utleveranser blir det. Tyvärr fick jag ju också se hur tråkiga de ser ut efter lång transport utan inplastning![]()
Driver sajten Car.info
Såg precis en, vad jag tror var, svart Tesla Model S med grå 21" fälgar på Grännavägen i Huskvarna. Någon här på forumet??
Tesla Model S 85D Vit
Såg en vit fin på Stockholm Waterfronts parkering idag... Var nära att springa ikapp ägaren för att fråga om han var med på forumet.. Men bangade. 

Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Åkte bakom en fin grå Model S på Södra vägen här i Kalmar på lunchen idag. Bra med lite glädjespridare här i stan. 

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Ha ha det var säkert den jag såg utanför Jula på Giraffen lite bekymmer att få in stolar de handlat
S85D Röd, Mercedes 230 SLK Gul metallic, Modell X 100D Silver en Modell 3 bokad men blir troligen avbokad
- danni
- Teslaägare
- Kontakt:
Imorse såg jag en helt kromfolierad Tesla på Skånegatan här i Göteborg. Det såg helt gräsligt ut. Jag tyckte synd om bilen och ville rädda den 

Jag såg också den, i Nordstans parkeringshus. Någon här som äger den?danni skrev:Imorse såg jag en helt kromfolierad Tesla på Skånegatan här i Göteborg. Det såg helt gräsligt ut. Jag tyckte synd om bilen och ville rädda den