Jag har reserverat en 1st edition, nu börjar nästa väntan till besöket på iaa.
Väl där kanske man får en viss uppfattning vad man kan förvänta sig.
Håller med att presentationen var lite sparsam i detaljer, hade större förväntningar.
Tror att MEB måste vara något utöver det som finns idag, annars kommer konkurenterna (Tesla) behålla greppet som bästa EV och VW faller in i övriga mängden.
Det är dags att vakna upp och inse att VW ÄR "en i mängden".
Deras bread and butter är och förblir avgasbilar.
ID är en compliance-bil för att sänka koncernens snittutsläpp av co2, likt Hyundais och Kias Kona/Ioniq/eNiro.
All marketing är bara greenwashing.
titta på första posten i forumet, och sedan div artiklar av jounalister som tydligen inte hade så mycket på fötterna. Jo, model3 skulle också vara mycket billigare än den är nu.
Ja, det låter onekligen som att VW-representanter sagt att ID skulle kosta 250 tusen. Dock högst oklart vad de egentligen sa, och om kontexten var vad vi tror att den är (eller om de t.ex. pratade om en mindre bil längre fram, typ ersättare för e-UP).
Model 3 har jag för mig skulle kosta från 35 tusen USD, och nog går det väl att beställa den för det i USA (även om man måste gå en annan väg än vanlig order på hemsidan)?
I vilket fall: man gör bäst i att lägga sina förväntningar på en rimlig nivå, oavsett vad som sägs, för att inte riskera för stor besvikelse då prislistan till slut kommer ut.
har försökt få ut källan till 250 000 och här är något med officiell status och namngiven: (tesla hade ju samma problem med sin 350 000 narritativ)
Thomas Ulbrich menade att Volkswagen inte utvecklar elbilar för miljonärer medan Jochen Tekotte var med precis än så. Utan att nämna ett exakt pris (vilket är svårt i och med att det återstår mer än ett år till lansering) sa han att det handlar om under 25 000 euro, det vill säga under ungefär 250 000 kronor. Det för en bil med 33 mils WLTP-mil (48 kWh-varianten).
Det för ett år sedan.
Men det kommer dröja sig kvar, kommer folk att bli missnöjda? (men var skall de gå, de påstår att totala ägandekostnaden kommer bli lägre, men vad gör det när man inte kan punga ut en halv mille) till kia e-niro eller e-soul. ; de kostar 400 000. Tror att backlashen kommer vara mycket hårdare mot Wv än tesla då 250 000 är mer acceptabelt pris för en ny bil än 350 000 (som är billigt men inte tillräckligt). Och inte för att företagen gjort något fel utan för att de tillåtit budskapet spridas. Det finns 5 stadier så vi kommer se mycket ilska i inläggen i närtid. (sedan förhandling, bitterhet och slutligern acceptans).
Nej jag tror inte vi kommer få se mycket kritik alls från media. De sväljer allt från avgasbilstillverkarna med hull och hår.
Den enda de kritiserar och ifrågasätter öppet är Tesla.
Kan någon göra en analys vad som skulle hänt om ID Gått 500 km och kostat 250 000? Vad hade det fått för inverkan på marknaden?
Förutsatt att VW hade kunna tillverka för att möta den globala efterfrågan hade den blivit en av världens mest sålda bilar och sen hade VW gått i konkurs.
Har för mig du är en av dom som hävdat att VW med sin storlek minsann är förberedda och kommer kunna leverera och överträffa övriga.
Jag och flera med mig har länge sagt att folk kommer bli besvikna.
Det dom presenterade idag var rent ut sagt pinsamt. Som ett dåligt skämt.
De basunerar ut "now you can!"... men det enda dom erbjöd var reservation av en bil man inte ens vet hur den ser ut, och leverans först sommaren 2020.
De priser och specifikationer de presenterade var också undermåliga, tom med dagens mått.
Och max 30k bilar?! Det är ju en piss i havet.
ID skulle ju bli en massmarknadsbil, men tydligen inte närmaste åren.
Huh? Vad har det med saken att göra. Det jag kommenterade var endast att om de hade sålt en ID som går 500 km och kostar 250 000 SEK så hade de gått med väldigt stora förluster per bil. Bara batterikostnaden skulle motsvara hälften av priset om man plockar bort den Svenska momsen.
Kan någon göra en analys vad som skulle hänt om ID Gått 500 km och kostat 250 000? Vad hade det fått för inverkan på marknaden?
Förutsatt att VW hade kunna tillverka för att möta den globala efterfrågan hade den blivit en av världens mest sålda bilar och sen hade VW gått i konkurs.
Har för mig du är en av dom som hävdat att VW med sin storlek minsann är förberedda och kommer kunna leverera och överträffa övriga.
Jag och flera med mig har länge sagt att folk kommer bli besvikna.
Det dom presenterade idag var rent ut sagt pinsamt. Som ett dåligt skämt.
De basunerar ut "now you can!"... men det enda dom erbjöd var reservation av en bil man inte ens vet hur den ser ut, och leverans först sommaren 2020.
De priser och specifikationer de presenterade var också undermåliga, tom med dagens mått.
Och max 30k bilar?! Det är ju en piss i havet.
ID skulle ju bli en massmarknadsbil, men tydligen inte närmaste åren.
Huh? Vad har det med saken att göra. Det jag kommenterade var endast att om de hade sålt en ID som går 500 km och kostar 250 000 SEK så hade de gått med väldigt stora förluster per bil. Bara batterikostnaden skulle motsvara hälften av priset om man plockar bort den Svenska momsen.
Du har i flertalet trådar argumenterat emot de som ifrågasatt VWs stora ord. Du har hävdat att VW kommer leverera i stor skala och att de minsann har vattentäta kontrakt med batteritillverkare osv.
Nu börjar det visa sig att VWs stora ord var bara just ord.
Kan någon göra en analys vad som skulle hänt om ID Gått 500 km och kostat 250 000? Vad hade det fått för inverkan på marknaden?
Förutsatt att VW hade kunna tillverka för att möta den globala efterfrågan hade den blivit en av världens mest sålda bilar och sen hade VW gått i konkurs.
Har för mig du är en av dom som hävdat att VW med sin storlek minsann är förberedda och kommer kunna leverera och överträffa övriga.
Jag och flera med mig har länge sagt att folk kommer bli besvikna.
Det dom presenterade idag var rent ut sagt pinsamt. Som ett dåligt skämt.
De basunerar ut "now you can!"... men det enda dom erbjöd var reservation av en bil man inte ens vet hur den ser ut, och leverans först sommaren 2020.
De priser och specifikationer de presenterade var också undermåliga, tom med dagens mått.
Och max 30k bilar?! Det är ju en piss i havet.
ID skulle ju bli en massmarknadsbil, men tydligen inte närmaste åren.
Huh? Vad har det med saken att göra. Det jag kommenterade var endast att om de hade sålt en ID som går 500 km och kostar 250 000 SEK så hade de gått med väldigt stora förluster per bil. Bara batterikostnaden skulle motsvara hälften av priset om man plockar bort den Svenska momsen.
Du har i flertalet trådar argumenterat emot de som ifrågasatt VWs stora ord. Du har hävdat att VW kommer leverera i stor skala och att de minsann har vattentäta kontrakt med batteritillverkare osv.
Nu börjar det visa sig att VWs stora ord var bara just ord.
Återigen lyckas du med att svara med något som inte har med min kommentar att göra. För övrigt så säger ju inte dagens nyheter mycket om deras leverantörskontrakt, varför nu det var lämpligt att ta upp. Du är extremt selektiv i ditt läsande och tolkande som vanligt. Det jag har argumenterat emot är när folk som du bestämt hävdat att VW:s elbilssatsning bara är en plojgrej. Bara genom att titta på vad som händer så håller jag inte med om det, så enkelt är det.
Förutsatt att VW hade kunna tillverka för att möta den globala efterfrågan hade den blivit en av världens mest sålda bilar och sen hade VW gått i konkurs.
Har för mig du är en av dom som hävdat att VW med sin storlek minsann är förberedda och kommer kunna leverera och överträffa övriga.
Jag och flera med mig har länge sagt att folk kommer bli besvikna.
Det dom presenterade idag var rent ut sagt pinsamt. Som ett dåligt skämt.
De basunerar ut "now you can!"... men det enda dom erbjöd var reservation av en bil man inte ens vet hur den ser ut, och leverans först sommaren 2020.
De priser och specifikationer de presenterade var också undermåliga, tom med dagens mått.
Och max 30k bilar?! Det är ju en piss i havet.
ID skulle ju bli en massmarknadsbil, men tydligen inte närmaste åren.
Huh? Vad har det med saken att göra. Det jag kommenterade var endast att om de hade sålt en ID som går 500 km och kostar 250 000 SEK så hade de gått med väldigt stora förluster per bil. Bara batterikostnaden skulle motsvara hälften av priset om man plockar bort den Svenska momsen.
Du har i flertalet trådar argumenterat emot de som ifrågasatt VWs stora ord. Du har hävdat att VW kommer leverera i stor skala och att de minsann har vattentäta kontrakt med batteritillverkare osv.
Nu börjar det visa sig att VWs stora ord var bara just ord.
Återigen lyckas du med att svara med något som inte har med min kommentar att göra. För övrigt så säger ju inte dagens nyheter mycket om deras leverantörskontrakt, varför nu det var lämpligt att ta upp. Du är extremt selektiv i ditt läsande och tolkande som vanligt. Det jag har argumenterat emot är när folk som du bestämt hävdat att VW:s elbilssatsning bara är en plojgrej. Bara genom att titta på vad som händer så håller jag inte med om det, så enkelt är det.
Det här är ett diskussionsforum, inte en ren faktatråd. Och OT är normen.
I de flesta av dina inlägg verkar du generellt smått negativt inställd mot Tesla, och smått positivt inställd till avgasbilstillverkarna. Inget fel på det, man får tycka vad man vill. Men vad beror det på? Lite underligt på ett Tesla-forum.
För att göra laddningen ännu enklare, kommer du i framtiden bara att behöva plugga in laddningskabeln för att både ladda och betala. Teknologin, som kallas Plug & Charge, sparar helt enkelt din personverifiering i bilen, och laddstationen identifierar automatiskt vem du är så fort du börjar ladda. Du behöver alltså inte använda vare sig kort eller appar. Systemet planeras att introduceras under 2020 och att expanderas gradvis genom en ISO-certifierad standard. Det betyder att du kommer att kunna ladda vid allt fler Plug & Charge-stationer framöver.
Läser på VW id hemsida. Antar att den är förberedd för detta, alla appar och laddkort och brickor blir historia.
Är dagens elbilar också förberedda för ”plug and charge”?
För att göra laddningen ännu enklare, kommer du i framtiden bara att behöva plugga in laddningskabeln för att både ladda och betala. Teknologin, som kallas Plug & Charge, sparar helt enkelt din personverifiering i bilen, och laddstationen identifierar automatiskt vem du är så fort du börjar ladda. Du behöver alltså inte använda vare sig kort eller appar. Systemet planeras att introduceras under 2020 och att expanderas gradvis genom en ISO-certifierad standard. Det betyder att du kommer att kunna ladda vid allt fler Plug & Charge-stationer framöver.
Läser på VW id hemsida. Antar att den är förberedd för detta, alla appar och laddkort och brickor blir historia.
Är dagens elbilar också förberedda för ”plug and charge”?
Tror dom flesta bilar med tillgång till nedladdning utav app bör kunna nyttja ett sådant system. Volvo kör ju redan liknande för parkering.
För att göra laddningen ännu enklare, kommer du i framtiden bara att behöva plugga in laddningskabeln för att både ladda och betala. Teknologin, som kallas Plug & Charge, sparar helt enkelt din personverifiering i bilen, och laddstationen identifierar automatiskt vem du är så fort du börjar ladda. Du behöver alltså inte använda vare sig kort eller appar. Systemet planeras att introduceras under 2020 och att expanderas gradvis genom en ISO-certifierad standard. Det betyder att du kommer att kunna ladda vid allt fler Plug & Charge-stationer framöver.
Läser på VW id hemsida. Antar att den är förberedd för detta, alla appar och laddkort och brickor blir historia.
Är dagens elbilar också förberedda för ”plug and charge”?
Tror dom flesta bilar med tillgång till nedladdning utav app bör kunna nyttja ett sådant system. Volvo kör ju redan liknande för parkering.
Det är en del av CCS, så det är väl det de menar.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Det här är ett diskussionsforum, inte en ren faktatråd. Och OT är normen.
I de flesta av dina inlägg verkar du generellt smått negativt inställd mot Tesla, och smått positivt inställd till avgasbilstillverkarna. Inget fel på det, man får tycka vad man vill. Men vad beror det på? Lite underligt på ett Tesla-forum.
Jag är inte genomgående negativt inställd till Tesla, däremot tycker jag inte att allt de gör är bäst i världen och försöker ha en hyfsat balanserad syn på Tesla och även övriga biltillverkare. För dig kanske det verkar som att jag är negativt inställd till Tesla, men faktum är att jag gillar mycket av det Tesla gör. Dock inte allt och ibland skrivs det på forumet rena osanningar om Tesla och övriga biltillverkare vilket då och då får mig att reagera. Jag är intresserad av bilar i allmänhet och elbilar i synnerhet, då är det ganska naturligt att man hamnar på det här forumet.
Det här är ett diskussionsforum, inte en ren faktatråd. Och OT är normen.
I de flesta av dina inlägg verkar du generellt smått negativt inställd mot Tesla, och smått positivt inställd till avgasbilstillverkarna. Inget fel på det, man får tycka vad man vill. Men vad beror det på? Lite underligt på ett Tesla-forum.
Jag är inte genomgående negativt inställd till Tesla, däremot tycker jag inte att allt de gör är bäst i världen och försöker ha en hyfsat balanserad syn på Tesla och även övriga biltillverkare. För dig kanske det verkar som att jag är negativt inställd till Tesla, men faktum är att jag gillar mycket av det Tesla gör. Dock inte allt och ibland skrivs det på forumet rena osanningar om Tesla och övriga biltillverkare vilket då och då får mig att reagera. Jag är intresserad av bilar i allmänhet och elbilar i synnerhet, då är det ganska naturligt att man hamnar på det här forumet.
Jag tycker att du är rätt ute ofta, ibland lite väl negativ, men det bör finnas ett gäng av din typ här för att väga upp den alltför sekteristiska delen. Det är ju också det som gör det här forumet bättre än alla andra, det får inte bli för sekteristiskt då lämnar jag omgående, fanboyism är inget jag föredrar.
Blå Model 3 RWD LR med AP.
Nissan Leaf plus en elmoped, Gobyel.
Solceller på hela taket (ca 18kWp) och inga fossilmaskiner hemma.
Det här är ett diskussionsforum, inte en ren faktatråd. Och OT är normen.
I de flesta av dina inlägg verkar du generellt smått negativt inställd mot Tesla, och smått positivt inställd till avgasbilstillverkarna. Inget fel på det, man får tycka vad man vill. Men vad beror det på? Lite underligt på ett Tesla-forum.
Jag är inte genomgående negativt inställd till Tesla, däremot tycker jag inte att allt de gör är bäst i världen och försöker ha en hyfsat balanserad syn på Tesla och även övriga biltillverkare. För dig kanske det verkar som att jag är negativt inställd till Tesla, men faktum är att jag gillar mycket av det Tesla gör. Dock inte allt och ibland skrivs det på forumet rena osanningar om Tesla och övriga biltillverkare vilket då och då får mig att reagera. Jag är intresserad av bilar i allmänhet och elbilar i synnerhet, då är det ganska naturligt att man hamnar på det här forumet.
Jag tycker att du är rätt ute ofta, ibland lite väl negativ, men det bör finnas ett gäng av din typ här för att väga upp den alltför sekteristiska delen. Det är ju också det som gör det här forumet bättre än alla andra, det får inte bli för sekteristiskt då lämnar jag omgående, fanboyism är inget jag föredrar.
Tack för detta! Håller helt med!
Finns inget annat elbilsforum som matchar. Att det "råkar" vara ett Tesla-forum får jag ta på köpet. Jag gillar Tesla men inte bara Tesla.
Det finns (naturligt) ganska mycket confirmation bias här.
Driver bolag inom elbilsleasing som ska göra det billigare att köra elbil! Vi delar på vinsten med våra kunder (till skillnad mot de stora drakarna). Elbilar åt folket!
Någon annan som noterat "bulan" under vindrutan? Gav mig lite Multipla-känsla. Jag övervägde att lägga en reservation, men då jag redan var osäker på om det var värt att göra det så är jag nu lite skeptisk...
Någon annan som noterat "bulan" under vindrutan? Gav mig lite Multipla-känsla. Jag övervägde att lägga en reservation, men då jag redan var osäker på om det var värt att göra det så är jag nu lite skeptisk...
ID.3-front.png
Host, jag är osäker på om de menar allvar eller om du skämtar? Du har inga stora problem i livet du, grattis!
Driver bolag inom elbilsleasing som ska göra det billigare att köra elbil! Vi delar på vinsten med våra kunder (till skillnad mot de stora drakarna). Elbilar åt folket!
Det här är ett diskussionsforum, inte en ren faktatråd. Och OT är normen.
I de flesta av dina inlägg verkar du generellt smått negativt inställd mot Tesla, och smått positivt inställd till avgasbilstillverkarna. Inget fel på det, man får tycka vad man vill. Men vad beror det på? Lite underligt på ett Tesla-forum.
Jag är inte genomgående negativt inställd till Tesla, däremot tycker jag inte att allt de gör är bäst i världen och försöker ha en hyfsat balanserad syn på Tesla och även övriga biltillverkare. För dig kanske det verkar som att jag är negativt inställd till Tesla, men faktum är att jag gillar mycket av det Tesla gör. Dock inte allt och ibland skrivs det på forumet rena osanningar om Tesla och övriga biltillverkare vilket då och då får mig att reagera. Jag är intresserad av bilar i allmänhet och elbilar i synnerhet, då är det ganska naturligt att man hamnar på det här forumet.
Jag tycker att du är rätt ute ofta, ibland lite väl negativ, men det bör finnas ett gäng av din typ här för att väga upp den alltför sekteristiska delen. Det är ju också det som gör det här forumet bättre än alla andra, det får inte bli för sekteristiskt då lämnar jag omgående, fanboyism är inget jag föredrar.
Tack för detta! Håller helt med!
Finns inget annat elbilsforum som matchar. Att det "råkar" vara ett Tesla-forum får jag ta på köpet. Jag gillar Tesla men inte bara Tesla.
Det finns (naturligt) ganska mycket confirmation bias här.
Ursäkta....
Men vad är problemet med att man är FÖR Tesla på ett teslaforum?
Jag är här för att jag är intresserad av...TESLA. Jag vill läsa om TESLA. Få tips om min TESLA. Sekterism och fanboy-mentalitet är väl inget problem om man vill läsa om TESLA på ett teslaforum.
Som att gå in i en köttbod och klaga på att de bara säljer kött och börja argumentera för att grönsaker är mycket bättre än kött.
Fine - om man tycker så, men hör man inte bättre hemma i en grönsaksaffär då?
Jag kan faktiskt inte förstå alla som slösar sin tid med att hänga här för att plocka fram allt negativt med Tesla (JA - det finns) -som inte äger en Tesla, eller ens kört en.
Förlåt.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Det här är ett diskussionsforum, inte en ren faktatråd. Och OT är normen.
I de flesta av dina inlägg verkar du generellt smått negativt inställd mot Tesla, och smått positivt inställd till avgasbilstillverkarna. Inget fel på det, man får tycka vad man vill. Men vad beror det på? Lite underligt på ett Tesla-forum.
Jag är inte genomgående negativt inställd till Tesla, däremot tycker jag inte att allt de gör är bäst i världen och försöker ha en hyfsat balanserad syn på Tesla och även övriga biltillverkare. För dig kanske det verkar som att jag är negativt inställd till Tesla, men faktum är att jag gillar mycket av det Tesla gör. Dock inte allt och ibland skrivs det på forumet rena osanningar om Tesla och övriga biltillverkare vilket då och då får mig att reagera. Jag är intresserad av bilar i allmänhet och elbilar i synnerhet, då är det ganska naturligt att man hamnar på det här forumet.
Jag tycker att du är rätt ute ofta, ibland lite väl negativ, men det bör finnas ett gäng av din typ här för att väga upp den alltför sekteristiska delen. Det är ju också det som gör det här forumet bättre än alla andra, det får inte bli för sekteristiskt då lämnar jag omgående, fanboyism är inget jag föredrar.
Tack för detta! Håller helt med!
Finns inget annat elbilsforum som matchar. Att det "råkar" vara ett Tesla-forum får jag ta på köpet. Jag gillar Tesla men inte bara Tesla.
Det finns (naturligt) ganska mycket confirmation bias här.
Ursäkta....
Men vad är problemet med att man är FÖR Tesla på ett teslaforum?
Jag är här för att jag är intresserad av...TESLA. Jag vill läsa om TESLA. Få tips om min TESLA. Sekterism och fanboy-mentalitet är väl inget problem om man vill läsa om TESLA på ett teslaforum.
Som att gå in i en köttbod och klaga på att de bara säljer kött och börja argumentera för att grönsaker är mycket bättre än kött.
Fine - om man tycker så, men hör man inte bättre hemma i en grönsaksaffär då?
Jag kan faktiskt inte förstå alla som slösar sin tid med att hänga här för att plocka fram allt negativt med Tesla (JA - det finns) -som inte äger en Tesla, eller ens kört en.
Förlåt.
Är det adresserat till mig Walker eller vad menar du?
Du slår liksom huvudet själv på spiken som om du behöver försvara dig på något sätt. Ta ner garden tycker jag.
Driver bolag inom elbilsleasing som ska göra det billigare att köra elbil! Vi delar på vinsten med våra kunder (till skillnad mot de stora drakarna). Elbilar åt folket!
Host, jag är osäker på om de menar allvar eller om du skämtar?
Helt allvarlig. Har mina issues med vissa designdetaljer på saker jag betalar dyra pengar för. Sen tror jag inte att en reservation kommer leda till en beställning för mig ändå, då tidsperspektivet i förhållande till förväntade priser inte riktigt passar mig.
Headline skrev:
Du har inga stora problem i livet du, grattis!
Tack, antar jag...
Senast redigerad av Surfaren, redigerad totalt 2 gång.
Skulle nog säga att det som påpekas är att gå in i samma köttbod och sedan höra på folk som ignorerar negativa saker om kött som slakten, klimatpåverkan, hälsoaspekter et.c. och säger att sådant inte finns. Det är bara bra att det finns en motvikt (utan att kalla dem för kötthatare för att de säger något som uppfattas negativt) man kan vara intresserad av kött och ändå tycka att frukt och sallad kan vara gott till kött ibland. (Nu blir säkert många förvillade av liknelsen men det är bara att ta)
Men vad tycker ni om "now you can"?
Jag ogillar den. vadå... "now you can take a coffee while charging" "now you can afford an ev". tycker det är plattityder. det betyder ingenting. Vad är det hårda specen. Det här kan bilen. Känns som om det är samma reklambyrå som trivago eller någon annan internetbokningssajt det är ju samma formspråk, känns lite lat att använda samma.
Men vad tycker ni om "now you can"?
Jag ogillar den. vadå... "now you can take a coffee while charging" "now you can afford an ev". tycker det är plattityder. det betyder ingenting. Vad är det hårda specen. Det här kan bilen. Känns som om det är samma reklambyrå som trivago eller någon annan internetbokningssajt det är ju samma formspråk, känns lite lat att använda samma.
Nu har jag inte sett presentationen men jag har förstått att de är inte mycket ny information som kom fram, de är tråkigt.
Sen känner jag själv att jag skulle vilja se ett svenskt pris.. Ja sen såklart vad som ingår för utrustning.
Ja en sak har man lärt sig I denna elbil värld och de är att vänta.
Och ja alla floskler bryr jag mig verkligen inte om, ge mig fakta och specifikationer så man kan bygga sig en uppfattning om bilen.
Men vad tycker ni om "now you can"?
Jag ogillar den. vadå... "now you can take a coffee while charging" "now you can afford an ev". tycker det är plattityder. det betyder ingenting. Vad är det hårda specen. Det här kan bilen. Känns som om det är samma reklambyrå som trivago eller någon annan internetbokningssajt det är ju samma formspråk, känns lite lat att använda samma.
Nu har jag inte sett presentationen men jag har förstått att de är inte mycket ny information som kom fram, de är tråkigt.
Sen känner jag själv att jag skulle vilja se ett svenskt pris.. Ja sen såklart vad som ingår för utrustning.
Ja en sak har man lärt sig I denna elbil värld och de är att vänta.
Och ja alla floskler bryr jag mig verkligen inte om, ge mig fakta och specifikationer så man kan bygga sig en uppfattning om bilen.
Vet inte om det är nytt, men first edition får 58 kWh batteri och wltp 42 mil räckvidd. Längd som en golf, 4,25 meter, bakhjulsdrift enbart. Gratis snabbladdning i ett år(2000 kWh). Pris 40 000 euro. Leverans slutet 2019 tror jag?!.... Tror Sverige får 500 st tilldelade.
Senast redigerad av Swede1, redigerad totalt 1 gånger.
Men vad tycker ni om "now you can"?
Jag ogillar den. vadå... "now you can take a coffee while charging" "now you can afford an ev". tycker det är plattityder. det betyder ingenting. Vad är det hårda specen. Det här kan bilen. Känns som om det är samma reklambyrå som trivago eller någon annan internetbokningssajt det är ju samma formspråk, känns lite lat att använda samma.
Nu har jag inte sett presentationen men jag har förstått att de är inte mycket ny information som kom fram, de är tråkigt.
Sen känner jag själv att jag skulle vilja se ett svenskt pris.. Ja sen såklart vad som ingår för utrustning.
Ja en sak har man lärt sig I denna elbil värld och de är att vänta.
Och ja alla floskler bryr jag mig verkligen inte om, ge mig fakta och specifikationer så man kan bygga sig en uppfattning om bilen.
Vet inte om det är nytt, men first edition får 58 kWh batteri och wltp 42 mil räckvidd. Längd som en golf, 4,25 meter, bakhjulsdrift enbart. Gratis snabbladdning i ett år. Pris 40 000 euro. Leverans slutet 2019 tror jag?!.... Tror Sverige får 500 st tilldelade.
"Gratis snabbladdning" är i praktiken 2000kWh i en pott som man kan utnyttja första året. Dvs, runt 1000-1500mil laddning beroende på högerfotens tyngd
Intressant att det bara är 500 bilar som kommer till Sverige av 1st edition. Om vi leker med tanken att dessa ska levereras ut under sommaren 2020 så kan man ställa sig frågan hur många ID.3 som VW kommer leverera utöver detta i Sverige under 2020. Någon som har någon uppfattning om dessa potentiella volymer?
Är det adresserat till mig Walker eller vad menar du?
Du slår liksom huvudet själv på spiken som om du behöver försvara dig på något sätt. Ta ner garden tycker jag.
Inte adresserat till någon enskild.
Har inte ens en uppfattning om vem du är.
Min åsikt har jag nu och då fört fram under mina år på forumet (i två omgångar för er som kollar när jag blev medlem) först som fanboy och nu spm ägare. Jag är bara så trött på att behöva sortera ut bra information från allt gnäll.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24