Känns inte bra!

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
rorpularen
Teslaägare

Känns inte bra!

Inlägg av rorpularen »

Tesla ms 75D 2017-08 Var med om en märklig grej, kom hem med bilen lämnade bilen utanför som jag brukar, har autolåsning aktiv. Gick ut 3 timmar senare skulle köra iväg, när jag kommer fram till bilen ser jag att stora displayen är tänd och bilen låses ej upp automatiskt som den brukar, får trycka på nyckeln. När jag satt mig ser jag till min förvåning att bilen har stått igång (värme på)sedan jag lämnade bilen för 3 timmar sedan?! Nyckeln har jag som alltid med mig in i huset.På dessa 3 timmar har jag tappat ca 25km i range. Någon som varit med om liknande? Känns inte alls bra detta.
Användarvisningsbild
Milo14
Teslaägare

Re: Känns inte bra!

Inlägg av Milo14 »

Jag märkte för någon månad sedan att vår Tesla Model S 2018 var varm när jag kom till bilen, trots att jag inte satt igång värmen. Tänkte först att det kanske bara var en engångsföreteelse men det skedde gång efter annan. Tror att ngn uppdatering gett direktiv till bilen att värma upp bilen vid klockslag som vi brukar åka iväg. Det är iaf min gissning. Nu gör inte bilen så längre, minns faktiskt inte nu om jag hittade ngn knapp som kunde avbockas för detta.

Mvh
Micke
Model S75D. Beställd 26 oktober. Levererad 6 mars. AP2, vita "skinnsäten", sjukt skön bil!
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Milo14 skrev:
Jag märkte för någon månad sedan att vår Tesla Model S 2018 var varm när jag kom till bilen, trots att jag inte satt igång värmen. Tänkte först att det kanske bara var en engångsföreteelse men det skedde gång efter annan. Tror att ngn uppdatering gett direktiv till bilen att värma upp bilen vid klockslag som vi brukar åka iväg. Det är iaf min gissning. Nu gör inte bilen så längre, minns faktiskt inte nu om jag hittade ngn knapp som kunde avbockas för detta.

Mvh
Micke
Funktionen kallas Smart preconditioning och har hittills mest fungerat som en slumpgenerator. Har du lyckats få bilen uppvärmd vid rätt tidpunkt FLERA gånger borde du genast köpa en lott. :lol:

Men det har inget med rorpularens problem att göra.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807

Inlägg av Nicke Nyfiken »

rorpularen skrev:
Tesla ms 75D 2017-08 Var med om en märklig grej, kom hem med bilen lämnade bilen utanför som jag brukar, har autolåsning aktiv. Gick ut 3 timmar senare skulle köra iväg, när jag kommer fram till bilen ser jag att stora displayen är tänd och bilen låses ej upp automatiskt som den brukar, får trycka på nyckeln. När jag satt mig ser jag till min förvåning att bilen har stått igång (värme på)sedan jag lämnade bilen för 3 timmar sedan?! Nyckeln har jag som alltid med mig in i huset.På dessa 3 timmar har jag tappat ca 25km i range. Någon som varit med om liknande? Känns inte alls bra detta.
Du hade inte lagt något tungt i passagerarsätet fram?
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Användarvisningsbild
Fuelman
Teslaägare

Inlägg av Fuelman »

Vad var utomhustemperaturen? Är ”Range” ON eller OFF ?
Användarvisningsbild
rorpularen
Teslaägare

Inlägg av rorpularen »

Range är på och utetemperaturen var ca +3gr. Inget tungt på passagerarsätena någonstans i bilen.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Till trådskaparen: anmäl dig inte till något forum eller annat i Norge med ditt forumalias, det kan nog anses ganska stötande :lol:
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Fuelman
Teslaägare

Inlägg av Fuelman »

Hade själv en otäck erfarenhet i vintras. Var på lång semester utomlands och hade lånat ut bilen till Teslaintresserad vän. Han hade inte laddning hemma utan körde då och då till Supercharger. Vännen var själv borta i ett par dagar och bilen gick från 280 km till 45 km på ett par dygn i -25 graders kyla. Range var i OFF och bilen höll strax över 0 grader inuti. Sjuk funktion om man glömmer och bort några dagar i kraftig kyla. Du kan inte ändra via App, Tesla support kunde inte ändra remote. Rådet var ”Bärga bilen”...
Användarvisningsbild
rorpularen
Teslaägare

Inlägg av rorpularen »

Har nu varit i kontakt med Tesla, dom säger att det har med den senaste uppdateringen att göra, dom har haft flera som ringt in om dessa problem. Dom skall återkoppla med tekniker på måndag och återkomma till mig.
Skriv svar