Skickat från min ELE-L29 via Tapatalk
Moderator: Redaktion
Jag har svårt att se hur de skulle kunna kräva mig på någonting eller att de skulle kunna komma undan med att inte betala tillbaka hela handpenningen om jag ångrar mig. Distansavtalslagen har ett fåtal tydliga definierade undantag från huvudregeln och jag ser inte hur det här skulle kunna landa inom något av dem. Att ställa bilen i ordning är något som de får göra oavsett vem som köper den, det är inte fråga om någon specialbeställning. Transport och frakt till kund är på säljarens bekostnad, det är bara returfrakten som köparen/konsumenten ska stå för. Men de kan ju försöka.sjumila skrev:Tack för svar! Blir ju lite avskräckt, men kanske inte tillräckligt för att låta bli att försökaNån som skulle kunna PM:a kontaktuppgifter till Fredrik? Eller är hans mejl månne förnamn.efternamn at tesla.com?!
@juristen, är du inte rädd att om du skulle häva köpet att de skulle försöka kräva dig på nån tramsig transport- eller administrationsavgift eller nåt? Kan de ens göra så?!
På tal om det, hur vet en var bilen finns och var en ska hämta den?!
Vad köpte du?juristen skrev:Haha, ja jag misstänkte att jag inte var den enda som var sugen på den bilen till det priset - det var därför jag inte vågade vänta till efter jag fått bilder och testprotokoll utan lade handpenning direkt. Men det återstår ju att se om det var så bra, jag vet ju fortfarande bara det som stod på Teslas försäljningssida...![]()
Se till att få alla utfästelser och löften dokumenterade skriftligen, t.ex. i mail, så att du kan visa vad som överenskommits. Av vad man kan läsa så levererar inte alltid Leveransavdelningen allt som lovats från Försäljning.
Du undrar om du ägt den bilen än?Tars skrev:Vad köpte du?
En svart veterantesla från 2014 som gått 6 800 mil, model S 85 pre AP med plåttak, standardfjädring, teknikpaket och svart skinninredning.Tars skrev:Vad köpte du?
Plåttak och standardfjädring är ett klokt val vid köp av begangnat när garantin går ut. Jag valde detta när jag köpte, för jag tänkt behålla bilen länge. Den svarta skinninredningen från den tiden verkar vara skottsäker vilket också är positivt.juristen skrev:En svart veterantesla från 2014 som gått 6 800 mil, model S 85 pre AP med plåttak, standardfjädring, teknikpaket och svart skinninredning.Tars skrev:Vad köpte du?
Jo, det är så jag tänkt också.Nicke Nyfiken skrev:Plåttak och standardfjädring är ett klokt val vid köp av begangnat när garantin går ut. Jag valde detta när jag köpte, för jag tänkt behålla bilen länge. Den svarta skinninredningen från den tiden verkar vara skottsäker vilket också är positivt.juristen skrev:En svart veterantesla från 2014 som gått 6 800 mil, model S 85 pre AP med plåttak, standardfjädring, teknikpaket och svart skinninredning.Tars skrev:Vad köpte du?
Vet inte om det är samma men Tesla har en deal med DNB och effektiva räntan landar på 2,25-2,45% beroende på hur man betalar ("aviavgift"anna__ skrev:Är det samma ränta via DNB för model S?
Hade förr mig att de hade nån kampanj deal för ett tag sedan men kanske inte gäller längre
Efter att ha läst denna tråd tycker jag det låter som att de inte har något system...kamger skrev:... begagnade ... de använder olika system osv
kamger skrev:
... begagnade ... de använder olika system osv
Efter att ha läst denna tråd tycker jag det låter som att de inte har något system...
Surfaren skrev:Efter att ha läst denna tråd tycker jag det låter som att de inte har något system...kamger skrev:... begagnade ... de använder olika system osv
Menar du ett systäm?Jeppe_E skrev:Inget system är också ett system![]()
![]()
![]()
Skickat.M_Essemyr skrev:Hej. Är ny här på forumet och kikar efter att köpa en begagnad Model S, kikar mest på Teslas egna begagnade pga garantin.
Har kontaktat tesla ett par gånger då jag har några frågor och de säger att de skickat mail om att jag vill bli uppringd, men det har inte hänt något på den fronten... skulle vara tacksam om någon kunde skicka han Fredriks mail på PM.
En annan fråga. Om man betalar in de 30k sen visar det säg att bilen är bucklig eller luktar rök eller vad som, får man tillbaka alla pengar om man använder sig av distansköplagen?